Home Πολιτικά - Φωκίδα Όλο και πιο πίσω πάει η αξιοποίηση της μαρίνας Ιτέας
Πολιτικά - Φωκίδα - 17 Φεβρουαρίου, 2013

Όλο και πιο πίσω πάει η αξιοποίηση της μαρίνας Ιτέας

Μεγάλη καθυστέρηση παρουσιάζεται στην αξιοποίηση της μαρίνας Ιτέας, παρότι είναι ολοκληρωμένη από το 2003, ενώ η διαχείρισή της από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) δημιούργησε ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα.
Οι 48 ελληνικές μαρίνες πρόκειται να παραχωρηθούν σε εννέα πακέτα, με τον πρώτο από τους διαγωνισμούς να προκηρύσσεται εντός των ημερών και να αφορά την μαρίνα του Αλίμου μαζί με τα τουριστικά αγκυροβόλια του Πόρου, της Ύδρας, της Επιδαύρου και των Μεθάνων.
Το ΤΑΙΠΕΔ πρόκειται να προκηρύξει το αμέσως επόμενο διάστημα συνολικά 5 με 6 από τα 9 συνολικά πακέτα στα οποία έχει «σπάσει» τις 48 ελληνικές μαρίνες που έχουν περιέλθει ή πρόκειται να περιέλθουν στην κατοχή του. Σε κάθε μια από τις εννέα ομάδες έχει συμπεριληφθεί τουλάχιστον μια μεγάλη μαρίνα, που βρίσκεται κοντά σε αεροδρόμιο, σε πόλη ή σε σημαντικό αρχαιολογικό χώρο.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει προγραμματίσει το επόμενο διάστημα να προκηρύξει πέντε ή έξι πακέτα, ενώ η μαρίνα Ιτέας είναι στο 6ο και είναι πιθανόν να πάει ακόμη πιο πίσω.
Ο θαλάσσιος τουρισμός αποκτά ξεχωριστό επενδυτικό ενδιαφέρον καθώς προσελκύει μεγάλους ξένους ομίλους, όπως ο τουρκικός όμιλος Dogus Group – ο οποίος εξαγόρασε πρόσφατα σημαντικά μερίδια στις μαρίνες Φλοίσβου, Ζέας, Κέρκυρας, Λευκάδας – ο όμιλος Κότς που ελέγχει τη μαρίνα Μυτιλήνης, αλλά και έλληνες επενδυτές όπως η Lamda Development και ο όμιλος Κυριακούλη. Ενδιαφέρον υπάρχει από αμερικανικές και βρετανικές εταιρείες.
Σύμφωνα με το ενδεικτικό δίκτυο του σχεδίου «Νηρηίδες», το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί 48 μαρίνες, ξεκινώντας από την πρώτη ομάδα, που περιλαμβάνει τις μαρίνες του Αλίμου, σαν hub, και του Πόρου της Επιδαύρου, των Μεθάνων και της Υδρας. Η καθαρά παρούσα αξία της πρώτης ομάδας ανέρχεται σε 58,7 εκατ. ευρώ και το ύψος των έργων στα 8,7 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο των θέσεων παραβολής φτάνει τις 1.353. Η καθαρά παρούσα αξία μόνο της μαρίνας του Αλίμου υπολογίζεται στα 57,3 εκατ. ευρώ. Το Ταμείο σχεδιάζει να αποτελέσει την πρώτη ομάδα μαρινών που θα βγει σε διαγωνιστική διαδικασία.
Η δεύτερη ομάδα με hub port τη Γλυφάδα περιλαμβάνει τις μαρίνες της Σερίφου, της Νάξου, της Πάρου και της Ανδρου. Η καθαρά παρούσα αξία της δεύτερης ομάδας ανέρχεται σε 47,8 εκατ. ευρώ, ενώ η αξία των έργων που έχουν υπολογιστεί φτάνει στα 5,4 εκατ. ευρώ.
Η τρίτη ομάδα, αυτή της Κρήτης, με hub τον Αγιο Νικόλαο της Κρήτης και το Ρέθυμνο, περιλαμβάνει το Βόλακα, την Παλαιοχώρα, την Αγία Γαλήνη και την Τσούτσουρα. Η δυναμικότητα φτάνει τις 950 θέσεις, η καθαρά παρούσα αξία τα 12,9 εκατ. ευρώ, και τα έργα που υπολογίζονται, τα 3,1 εκατ. ευρώ.
Η τέταρτη ομάδα, με hub τη Ρόδο και την Κω, περιλαμβάνει τη Νίσυρο, την Πάτμο, την Αστυπάλαια και την Κάρπαθο. Εχει δυναμικότητα 648 θέσεων, καθαρά παρούσα αξία 18,2 εκατ. ευρώ, και τα έργα που προγραμματίζονται είναι αξίας 3,9 εκατ. ευρώ.
Η πέμπτη ομάδα, με hub το Κατάκολο και τη Ζάκυνθο, περιλαμβάνει την Αμφιλοχία, τη Βασιλική στη Λευκάδα, την Παλαιοκαστρίτσα στην Κέρκυρα και το Ληξούρι στην Κεφαλονιά. Διαθέτει 783 θέσεις συνολικά και έχει καθαρά παρούσα αξία στα 12,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα απαραίτητα έργα υπολογίζονται στα 9,5 εκατ. ευρώ.
Η έκτη ομάδα, πάλι στο Ιόνιο, έχει σαν hub την Πάτρα και περιλαμβάνει την Ιθάκη, την Αγία Ευθυμία, το Μεγανήσι, το Νυδρί, τις Μπενίτσες στην Κέρκυρα, και την Ιτέα. Διαθέτει 855 θέσεις, η καθαρά παρούσα αξία φτάνει τα 19,2 εκατ. ευρώ, ενώ το ύψος των έργων που σχεδιάζονται υπολογίζεται στα 4,9 εκατ. ευρώ.
Η έβδομη ομάδα έχει σαν hub την Αρετσού στην Καλαμαριά και περιλαμβάνει τη Θάσο, τον Πλαταμώνα, τη Σκόπελο και τη Σκιάθο. Διαθέτει 651 θέσεις, έχει καθαρά παρούσα αξία τα 8,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα έργα που υπολογίζονται, φτάνουν τα 2,7 εκατ. ευρώ.
Η όγδοη ομάδα έχει σαν hub τη Μαρίνα της Χίου και περιλαμβάνει τον Αγ. Κήρυκο στην Ικαρία και το Μαραθόκαμπο στη Σάμο. Διαθέτει 457 θέσεις, η καθαρά παρούσα αξία υπολογίζεται στα 6,2 εκατ. ευρώ και τα έργα που σχεδιάζονται στα 4,4 εκατ. ευρώ.
Η ένατη ομάδα έχει σαν hub την Πύλο και περιλαμβάνει και τη Μονεμβάσια. Διαθέτει 334 θέσεις, η καθαρά παρούσα αξία της υπολογίζεται στα 10,1 εκατ. ευρώ και τα έργα που σχεδιάζονται φτάνουν τα 2,9 εκατ. ευρώ.

Μega Yacht
Σε mega yacht μαρίνα σχεδιάζεται να μετατραπεί η μαρίνα του Λαυρίου. Οπως επισημαίνεται στο σχέδιο «Νηρηίδες», στον κόσμο υπάρχουν 6.500 θέσεις για τη φιλοξενία mega yacht, ενώ στη Μεσόγειο υπολογίζεται ότι υπάρχουν 2.500 θέσεις για φιλοξενήσουν 2.900 μεγάλα σκάφη. Για το Λαύριο υπολογίζεται ότι θα διαθέτει 65 θέσεις για mega yacht, ενώ θα χρησιμοποιείται και σαν hub. Η καθαρά παρούσα αξία της μαρίνας θα φτάσει τα 22,4 εκατ. ευρώ, ενώ τα έργα που θα χρειαστούν υπολογίζονται στα 4 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με το σχέδιο «Νηρηίδες», υπάρχει δυνατότητα να επεκταθεί η mega yacht μαρίνα και στο Θορικό.

Luxury
Επίσης, σχεδιάζεται να διαμορφωθούν και δύο luxury μαρίνες. Η μία σχεδιάζεται να γίνει στη Μύκονο και η καθαρά παρούσα αξία της θα είναι στα 22,8 εκατ. ευρώ, με έργα 4 εκατ. ευρώ. Η δεύτερη σχεδιάζεται να είναι στο Αργοστόλι, το οποίο θα έχει καθαρά παρούσα αξία στα 10,2 εκατ. ευρώ, ενώ η αξία των έργων υπολογίζεται στα 5,2 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με το σχέδιο «Νηρηίδες», υπάρχει δυνατότητα να γίνουν luxury μαρίνες και η Σκιάθος με το Ναύπλιο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Στον πρόεδρο του ΤΟΕΒ απευθύνεται ο Ν. Τοπούζης – Επιστολή κόλαφος για Δ.Παρασκευά

Στον πρόεδρο του ΤΟΕΒ απευθύνεται ο Ν. Τοπούζης Επιστολή κόλαφος για Δ.Παρασκευά -Τον κατη…