Home Πολιτικά - Φωκίδα Τους λόγους που οδήγησαν στο άνοιγμα των Σχολείων εξηγεί ο βουλευτής Ι.Μπούγας
Πολιτικά - Φωκίδα - 30 Απριλίου, 2020

Τους λόγους που οδήγησαν στο άνοιγμα των Σχολείων εξηγεί ο βουλευτής Ι.Μπούγας

Τους λόγους που οδήγησαν στο άνοιγμα των Σχολείων εξηγεί ο βουλευτής Ι.Μπούγας. Αναλυτικά σημειώνει τα κάτωθι:
 Εκτός από τα επιδημιολογικά δεδομένα και τις εισηγήσεις των ειδικών, που μελετά και λαμβάνει υπόψη της, υπάρχουν και εκπαιδευτικοί και άλλοι λόγοι, που οδήγησαν την Κυβέρνηση στην λήψη της απόφασης για το άνοιγμα των σχολείων. Ανεξάρτητα εάν συμφωνεί κανείς ή διαφωνεί με αυτούς, πρέπει να τους γνωρίζουμε. Ειδικότερα:Η σύσταση των ειδικών είναι ότι τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν λαμβάνοντας όλα τα μέτρα προφύλαξης, αφού κρίνεται ότι με βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα ο κίνδυνος για τους μαθητές είναι πολύ μικρός. Παράλληλα, στη λήψη των αποφάσεων, προσμετρώνται και οι υπόλοιπες επιπτώσεις στους μαθητές. Σύμφωνα με διεθνείς μελέτες λοιπόν:

-Το παρατεταμένο κλείσιμο των σχολείων μπορεί να προκαλέσει μαθησιακές ανισότητες, ειδικά σε βάρος μαθητών που προέρχονται από χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα, ενώ ταυτόχρονα επηρεάζει την ψυχολογία και την κοινωνικοποίηση των παιδιών (δημοσίευση στο επιστημονικό περιοδικό The Lancet, Μάρτιος 2020)
-Παιδιά που δεν έχουν απρόσκοπτη πρόσβαση στο διαδίκτυο ή δεν διαθέτουν υπολογιστή αδυνατούν να επωφεληθούν από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση
-Μαθητές που προέρχονται από πιο εύπορες οικογένειες έχουν πιο εύκολη πρόσβαση σε ιδιαίτερα μαθήματα ή σε φροντιστηριακή παιδεία, με συνέπεια να απολαμβάνουν πλεονεκτήματα σε βάρος των συνομήλικων τους. Μπορούν επίσης να βασιστούν σε οικογενειακή βοήθεια εάν έχουν γονείς υψηλού μορφωτικού επιπέδου
-Μελέτη στην Αγγλία καταδεικνύει ότι η συμμετοχή μαθητών ιδιωτικών σχολείων σε ψηφιακές τάξεις είναι σαφώς μεγαλύτερη σε σχέση με τη συμμετοχή μαθητών που φοιτούν σε δημόσιες δομές (έρευνα της φιλανθρωπικής οργάνωσης Sutton Trust που ειδικεύεται σε ζητήματα ανισότητας, Απρίλιος 2020)
– Οι συνέπειες αυτών των ανισοτήτων θα ήταν ακόμα οξύτερες εάν το άνοιγμα των σχολείων προγραμματιζόταν για το προσεχές φθινόπωρο, δεδομένου ότι θα παρατεινόταν η «αποσύνδεση» από τη σχολική μόρφωση
-Εάν οι ανισότητες επιμηκυνθούν ή βαθύνουν ουσιαστικά επιδεινώνουν την επαγγελματική προοπτική των παιδιών, ειδικά εάν οι οικογένειές τους δεν έχουν τον χρόνο ή τα μέσα ώστε να τα βοηθήσουν να καλύψουν το κενό. Αυτό μειώνει την κοινωνική κινητικότητα και συντελεί στην ευρύτερη κοινωνική ανισότητα (περιοδικό The Economist, Απρίλιος 2020)
-Επίσης, παιδιά που παραμένουν στο σπίτι προκαλούν δύσκολα διλήμματα για γονείς που απασχολούνται σε κρίσιμους κλάδους (όπως η υγεία ή η τροφοδοσία). Δεν αποκλείεται μάλιστα να κληθούν να φροντίσουν μικρότερα αδέλφια τους, με συνέπεια να μην μπορούν να αφοσιωθούν στην παρακολούθηση εξ αποστάσεως μαθημάτων
-Το σχολείο είναι κρίσιμο περιβάλλον για την συναισθηματική, ψυχολογική και κοινωνική ωρίμανση των παιδιών, κάτι που δεν είναι δυνατόν να υποκατασταθεί
-Η εκπαίδευση παρέχει, ακόμα, μία μορφή οργάνωσης στα παιδιά, η οποία μπορεί να χαθεί στο σπίτι.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Στον πρόεδρο του ΤΟΕΒ απευθύνεται ο Ν. Τοπούζης – Επιστολή κόλαφος για Δ.Παρασκευά

Στον πρόεδρο του ΤΟΕΒ απευθύνεται ο Ν. Τοπούζης Επιστολή κόλαφος για Δ.Παρασκευά -Τον κατη…