Home Δήμος Δωρίδας Την Άνοιξη το πρώτο δρομολόγιο
Δήμος Δωρίδας - 19 Δεκεμβρίου, 2020

Την Άνοιξη το πρώτο δρομολόγιο

«Οδηγώντας στο… μέλλον- Σύγχρονες και βιώσιμες αστικές μετακινήσεις με ασφάλεια και καινοτομία» ήταν ο τίτλος της διαδικτυακής ημερίδας που διοργάνωσε την περασμένη εβδομάδα η καθημερινή εφημερίδα της Αχαΐας «Γνώμη»  στην οποία   ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής Γεώργιος Βόκας παρουσίασε το  ολοκληρωμένο σχέδιο του πρώτου υβριδικού ηλεκτροπροωθούμενου φέρι που θα συνδέσει ξανά το Αίγιο με τον Άγιο Νικόλαο Δωρίδας μετά από το Μάιο του 2012 όταν και η  «Παναγία Τρυπητή ΙΙ» σταμάτησε τα δρομολόγια για   οικονομικούς λόγους.

 

Στην εκδήλωση ρόλο συντονιστή έπαιξε ο αντιπεριφερειάρχης  Ανάπτυξης της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας κ Φωκίων Ζαΐμης ενώ εισηγητές ήταν ο Υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο Γεν. Γραμματέας Λιμένων Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, ο αντιπεριφερειάρχης  . Ενέργειας  Δυτ. Ελλάδας Λάμπρος Δημητρογιάννης, διακεκριμένοι καθηγητές, στελέχη της ΡΑΕ

Την εκδήλωση   παρακολούθησαν και εκπρόσωποι των δήμων και των Λιμενικών Ταμείων Δωρίδας και Αιγιαλείας ενώ

χαιρετισμό απηύθυναν ο Νεκτάριος Φαρμάκης, Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος, η Ευαγγελία Γκότζου, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Ρύθμισης και Εποπτείας Ενεργειακών Αγορών Λιανικής και Καταναλωτών- Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας

 

“το “έργο είναι ταυτόσημο με τη στρατηγική του υπουργείου και έχει συμπεριληφθεί στην Εθνική Στρατηγική για την ενέργεια και το κλίμα”

 

Σκοπός των διοργανωτών    ήταν να αναδειχτούν τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης σε όλους τους τομείς, κύρια στην ναυσιπλοΐα,  όπως επίσης και η διασύνδεσή της με τον σχεδιασμό της βιώσιμης κινητικότητας και των «έξυπνων δικτύων», τα οποία το επόμενο διάστημα θα διαδραματίσουν κυρίαρχο ρόλο στην οικονομική ζωή του τόπου.

Ωστόσο, το ενδιαφέρον της συζήτησης εστιάστηκε κυρίως στην προοπτική δρομολόγησης του υβριδικού φέρι στην γραμμή  Αγίου Νικολάου-Αιγίου με τους εκπροσώπους της κυβέρνησης  να τονίζουν  ότι το “έργο είναι ταυτόσημο με τη στρατηγική του υπουργείου και έχει συμπεριληφθεί στην Εθνική Στρατηγική για την ενέργεια και το κλίμα δημιουργεί μία κάποια ασφάλεια ότι πρόκειται να χρηματοδοτηθεί και προχωρήσει προσφέροντας ώθηση στον τουρισμό και ανεβάζοντας το… προφίλ της περιοχής”

 

“Θα δρομολογηθεί την Άνοιξη του 2021”

 

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Δωρίδας  και δημοτικό σύμβουλο κ Παναγιώτη Ζέτο το πλοίο     θα δρομολογηθεί την ερχόμενη Άνοιξη και αρχικά θα είναι συμβατικό ενώ  στην πορεία το ίδιο με την κατάλληλη τεχνολογία θα μετατραπεί σε ηλεκτρικό διατηρώντας τη δυνατότητα να ταξιδέψει και με ντίζελ.

Το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα του ηλεκτρικού ferry boat στην Ελλάδα αποτελεί συνεργασία των Δήμων Αιγίου και Αγίου Νικολάου Δωρίδας με την συνεργασία Πανεπιστημίων Δυτικής Ελλάδας καθώς και του Νορβηγικού Νηογνόμωνα DNV (Det Norske Veritas).

Το κόστος της επένδυσης, στην οποία περιλαμβάνεται και η δημιουργία πράσινων λιμένων , που θα δημιουργηθούν στο Αίγιο και στον Άγιο Νικόλαο ή στα Τροιζόνια ,  στα οποία θα γίνεται η παραγωγή ρεύματος, θα ανέρχεται στα 4 με 5 εκατ. ευρώ.

Η εγκατάσταση περιλαμβάνει υβριδικό σύστημα παραγωγής ενέργειας με ταυτόχρονη συνύπαρξη φωτοβολταϊκών , κυματικής και ανέμου, ώστε στην μικρότερη έκταση να παραχθεί το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πλεονάζουσα παραγωγή ρεύματος θα παρέχεται δωρεάν στους κατοίκους των δύο δήμων, σε ανθρώπους που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και εντάσσονται στις ευπαθείς κοινωνικά ομάδες.

Στόχος του νέου πιλοτικού προγράμματος είναι η επέκταση του στο σύνολο των πορθμειακών γραμμών της χώρας (π.χ Ρίου – Αντιρρίου).

Να σημειωθεί ότι το κόστος του προγράμματος, χρηματοδοτείται κατά 50% από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

Εξήρε τους δύο δήμους

 

Επιπλέον , στην τοποθετησή του ο καθηγητής- εισηγητής κ Βόκας εξήρε τις προσπάθειες των δύο πρωτοπόρων Δήμων τονίζοντας ότι :”

, πριν από ένα έτος οι δήμαρχοι των δύο περιοχών άρχισαν να κάνουν τις διερευνητικές επαφές για να δουν πώς μπορεί να δρομολογηθεί η γραμμή δημιουργώντας όμως κάτι διαφορετικό για την επόμενη μέρα. Το καινοτομικό είναι ότι θα πρέπει να συνδυάσουμε κάποια πράγματα. Πρόκειται για το πρώτο ολοκληρωτικά Black to Green ναυτιλιακό έργο της νότιας Ευρώπης, στα πρότυπα των σκανδιναβικών χωρών που πρωτοπορούν σε αυτό τον τομέα΄΄.

 

Πολλαπλά τα οφέλη

 

Τα οφέλη από την έλευση του πρώτου ηλεκτρικού ferry boat είναι πολλά. Καταρχήν βιώσιμες γραμμές για τους πλοιοκτήτες, μηδενική ρύπανση αλλά και φθηνότερα εισιτήρια για τους ταξιδιώτες. Μάλιστα το τελευταίο χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα σημαντικό, αφού τα τελευταία χρόνια τα εισιτήρια  στην ναυτιλία έχουν αυξηθεί αρκετά.

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Στον πρόεδρο του ΤΟΕΒ απευθύνεται ο Ν. Τοπούζης – Επιστολή κόλαφος για Δ.Παρασκευά

Στον πρόεδρο του ΤΟΕΒ απευθύνεται ο Ν. Τοπούζης Επιστολή κόλαφος για Δ.Παρασκευά -Τον κατη…