Home Εικόνες Αρχικής ΕΛΜΕ Φωκίδας: «Όχι στα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια»

ΕΛΜΕ Φωκίδας: «Όχι στα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια»

Ανακοίνωση με τίτλο «Οι εκπαιδευτικοί λέμε όχι στα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια» εξέδωσε τη Δευτέρα 15 Ιανουαρίου 2024 η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Φωκίδας.

Στην ανακοίνωση εκφράζεται η αντίθεσή της στην ίδρυση των ιδιωτικών ιδρυμάτων, καθώς και η υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας.

Αναλυτικά τα όσα αναφέρει έχουν ως εξής:

«Η κυβέρνηση της ΝΔ καταθέτει νομοσχέδιο με τίτλο «Ελεύθερο Πανεπιστήμιο» που αποτελεί βόμβα και αντιδραστική τομή για τη δημόσια- δωρεάν τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας.

Είμαστε αντίθετοι στην ίδρυση των ιδιωτικών πανεπιστημίων γιατί:

  • Καταργείται το άρθρο 16 του Συντάγματος δηλαδή η αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Η παιδεία αντιμετωπίζεται ως εμπορικό προϊόν και όχι ως κοινωνικό αγαθό που οφείλει να παρέχεται δημόσια και δωρεάν σε όλους.
  • Αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών που δεν θα έχουν πρόσβαση στα πανεπιστήμια και ο αριθμός των φοιτητών που θα εγκαταλείπουν τις σπουδές τους καθώς:
  • Τα δημόσια Πανεπιστήμια θα υποχρεωθούν να υιοθετήσουν όλα τα κριτήρια των ιδιωτικών ΑΕΙ (να επιβάλουν δίδακτρα, να αναζητήσουν πόρους από ιδιώτες) για να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό με τα ιδιωτικά ΑΕΙ.
  • Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια δεν θα είναι προσβάσιμα για τα παιδιά των κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων καθώς θα αδυνατούν οι οικογένειές τους να ανταπεξέλθουν στο κόστος σπουδών. Θα αναγκάζονται να παίρνουν δάνειο που δεν θα μπορούν να αποπληρώσουν. Στις ΗΠΑ με τα επίσημα στοιχεία, τα δάνεια φτάνουν στο εξωφρενικό ποσό των 1,77 τρις ενώ στην Κύπρο τα δίδακτρα φτάνουν τα 10.000€ το χρόνο!
  • Η κρατική επιδότηση που εξασφαλίζει τη δωρεάν πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μπαίνει σε αμφισβήτηση λόγω του «αθέμιτου ανταγωνισμού». Σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ όταν ένας «δημόσιος» και ένας ιδιωτικός φορέας συνυπάρχουν στο πλαίσιο μιας «αγοράς» (στην περίπτωσή μας η αγορά «εκπαιδευτικών υπηρεσιών») τότε απαγορεύεται κάθε κρατική ενίσχυση/επιδότηση στο όνομα της ισότητας στον «ανταγωνισμό». Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2024, έχουμε μείωση του μόνιμου προσωπικού στα ΑΕΙ κατά 2.300 εργαζομένους, μειωμένη κατά 70% η κρατική χρηματοδότηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση την τελευταία 15ετία.
  • Το «ελεύθερο», «μη κρατικό», «μη κερδοσκοπικό» Πανεπιστήμιο είναι στο ίδιο πλαίσιο με το «αυτοαξιολούμενο» σχολείο που λειτουργεί ως αυτόνομη επιχειρηματική μονάδα.
  • Η καταστολή, η επιτήρηση, η απαγόρευση θα είναι βασικό στοιχείο ενός πανεπιστημίου που λειτουργεί ως επιχείρηση.
  • Τα δημόσια πανεπιστήμια παρά την απαξίωσή τους από το κράτος παρέχουν υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης και κατατάσσονται μεταξύ των πρώτων παγκοσμίως. Αντίθετα τα ιδιωτικά παρέχουν χαμηλή ποιότητα εκπαίδευσης και βρίσκονται πολύ χαμηλά στην παγκόσμια κατάταξη.
  • Τεράστιες θα είναι οι επιπτώσεις για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων αλλά και του εκπαιδευτικού προσωπικού. Η αγορά των λεγόμενων προσόντων και πιστοποιήσεων (που εκτοξεύτηκε με τον ν. Γαβρόγλου) γενικεύεται και στο βασικό πτυχίο. Θα γιγαντωθεί ο ανταγωνισμός μεταξύ των αποφοίτων δημόσιων κι ιδιωτικών πανεπιστημίων για μια θέση στους πίνακες και η πίεση για τον απεχθή διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ως μέθοδο προσλήψεων.
  • Υπονομεύονται τα επαγγελματικά δικαιώματα χιλιάδων αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών που τελείωσαν το δημόσιο πανεπιστήμιο και στηρίζουν, χρόνια τώρα, το δημόσιο σχολείο. Θα δουν μέσα σε μια μέρα οι κόποι τους να ακυρώνονται και τα πτυχία τους να εξισώνονται με το κάθε λογής ίδρυμα – κολλέγιο – ιδιωτικό ΑΕΙ το οποίο θα δίνει πτυχία με μοναδικό κριτήριο το πόσο αντέχει η τσέπη του καθενός. Η ίδρυση ιδιωτικών θα επιφέρει πολύ σοβαρές αλλαγές σε όλο το προσωπικό της εκπαίδευσης, πολύ δε περισσότερο στα πλαίσια της κατίσχυσης της αξιολόγησης.
  • Ανοίγει ο δρόμος και για την καθιέρωση του «εθνικού απολυτηρίου» με περισσότερες «πανελλαδικές εξετάσεις» σε όλες τις τάξεις. Όσοι λίγοι μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά θα αγοράζουν σπουδές, πτυχίο και μέλλον …χωρίς κόπο, ενώ οι πολλοί θα συνεχίσουν να περνάνε τον ατελείωτο εξεταστικό μαραθώνιο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) και της Τράπεζας Θεμάτων. Το σχολείο της παπαγαλίας μιας ατελείωτης ύλης χωρίς αρχή, μέση και τέλος, που αδειάζει τις τσέπες των οικογενειών, θα γίνει ακόμα χειρότερο και πιο εξοντωτικό για τους μαθητές.
  • Η συνύπαρξη δημόσιου – ιδιωτικού τομέα δεν οδήγησε σε καλύτερες παροχές. Η ύπαρξη π.χ. ιδιωτικών νοσοκομείων δεν οδήγησε σε βελτίωση του δημόσιου συστήματος υγείας. Η “απελευθέρωση της αγοράς” στον σιδηρόδρομο δεν έφερε ασφαλείς μεταφορές, αλλά πολύνεκρα εγκλήματα, όπως στα Τέμπη. Η ύπαρξη ιδιωτικών σχολείων δεν οδήγησε σε σύγχρονες και ασφαλείς κτηριακές υποδομές, σε προγράμματα σπουδών και εγχειρίδια που θα μορφώνουν ολόπλευρα τα παιδιά.

Έχουμε χρέος ως εκπαιδευτικοί στη νέα γενιά να αντιπαλέψουμε τόσο τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων όσο και την επιχειρηματική λειτουργία του Δημόσιου Πανεπιστημίου.

Το 2006-2007, την τελευταία φορά που η κυβέρνηση της ΝΔ είχε επιχειρήσει να αναθεωρήσει το άρθρο 16, βρήκε απέναντί της εκατοντάδες κατειλημμένες σχολές πανελλαδικά και χιλιάδες φοιτητές και εκπαιδευτικούς στους δρόμους.

Το ίδιο θα συμβεί και τώρα αν επιχειρήσει να φέρει αυτό το νομοσχέδιο στη βουλή.

Δε θα το επιτρέψουμε!

Εκπαιδευτικοί, φοιτητές, εργαζόμενοι κοινό μέτωπο παιδείας γιατί η υπεράσπιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας είναι υπόθεση όλων μας!

Απαιτούμε:

  • Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία και σύγχρονες σπουδές.
  • Όχι στην κατάργηση του άρθρου 16 – όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
  • 15% για την παιδεία από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα στο πτυχίο. Κατάργηση του του ν.4589/19.
  • Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους/δουλειά με δικαιώματα.
  • Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και της ΕΒΕ
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και ΕΕΠ – ΕΒΠ. Μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Κατάργηση όλου το νομοθετικού πλαισίου που μας μετατρέπει σε εκπαιδευτικούς – λάστιχο (προσοντολόγιο-ν.4589 του ΣΥΡΙΖΑ, ν.4692/20 της ΝΔ). Καμία σκέψη για γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
  • Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση στα σχολεία (ν. 4692/2020, ν.4823/21, διατάξεις για εσωτερικό κανονισμό), που οδηγεί στην υποβάθμιση των σχολείων και στην παραπέρα κατηγοριοποίηση. Όχι στην εμπορευματοποίηση/κατηγοριοποίηση των σχολείων και τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Παιδαγωγική δημοκρατία και ελευθερία στο σχολείο. Πρόγραμμα δημόσιας και δωρεάν επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, επιστημονικά καταρτισμένο με βάση τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Συνειδητά ο δήμος Δελφών «κρεμάει» τα έργα

Δεν έχει τέλος η κακοποιητική συμπεριφορά του δήμου Δελφών απέναντι σε έργα που έχουν σχεδ…