Home Πολιτικά - Φωκίδα Όσο δεν εντάσσονται στις δυσπρόσιτες περιοχές παραμονεύουν οι ίδιοι κίνδυνοι Καρδιοχτύπι στα σχολεία
Πολιτικά - Φωκίδα - 11 Ιουνίου, 2020

Όσο δεν εντάσσονται στις δυσπρόσιτες περιοχές παραμονεύουν οι ίδιοι κίνδυνοι Καρδιοχτύπι στα σχολεία

 Όσο δεν εντάσσονται στις δυσπρόσιτες περιοχές παραμονεύουν οι ίδιοι κίνδυνοι

Καρδιοχτύπι στα σχολεία

-Ποινές για τους καθηγητές που αρνούνται να υπηρετήσουν δυσπρόσιτες περιοχές προβλέπει το νομοσχέδιο, σύμφωνα με απάντηση του βουλευτή Ι.Μπούγα στην ΕΛΜΕ.

-Ο κ. Μπούγας υπόσχεται να κάνει ό,τι μπορεί να ενταχθεί το Λιδωρίκι και άλλες περιοχές στις άγονες.

 

 

Το τεράστιο πρόβλημα που ενέκυψε κατά τη φετινή σχολική χρονιά με την κάλυψη των κενών στα σχολεία προς το παρόν δεν έχουν μπει οι βάσεις να λυθεί για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος, όπως φαίνεται και από επιστολή – απάντηση του Βουλευτή Φωκίδας κ. Γιάννη Μπούγα προς την ΕΛΜΕ, όπου εξηγεί ότι ο προσδιορισμός των άγονων – δυσπρόσιτων περιοχών δεν περιλαμβάνεται με το παρόν νομοσχέδιο, αλλά γίνεται με κανονιστική πράξη.

 

Οι «καταραμένες περιοχές

 

Αν και στην επιστολή του ο κ. Μπούγας καθησυχάζει την εκπαιδευτική κοινότητα ότι θα καταβάλει κάθε προσπάθεια να ενταχθούν στις δυσπρόσιτες περιοχές, τόσο το Λιδωρίκι, όσο και άλλες εντός νομού, κανένας δε μπορεί να εγγυηθεί ότι το υπουργείο θα συναινέσει.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι το πραγματικά δύσβατο Λιδωρίκι το 2016 μετακινήθηκε από το 9 στο 7, παρότι ο τότε Βουλευτής κ. Ηλίας Κωστοπαναγιώτου καταγόταν από τη συγκεκριμένη Δημοτική Ενότητα και γνώριζε τόσο τις συνθήκες μετακίνησης, όσο και τις ανάγκες. Με εκείνη την αλλαγή οι σχολικές μονάδες Λιδωρικίου έχασαν τον δυσπρόσιτο – άγονο χαρακτήρα και μαζί απώλεσαν τόσο τα μόρια που τον συνόδευαν, όσο και το ενδιαφέρον των αναπληρωτών να καλύψουν τις θέσεις.

Το Λιδωρίκι δεν ήταν το μοναδικό σχολείο που αντιμετώπισε τέτοιου είδους προβλήματα. Ακόμη μεγαλύτερη ζημιά έγινε στη Δεσφίνα, όπου εκεί χάθηκαν έξι ολόκληροι μήνες στη βιολογία προσανατολισμού, ενώ μόλις λίγες μέρες μετά την κάλυψη του κενού, έκλεισαν τα σχολεία λόγω της πανδημίας. Βεβαίως, αρμοδίως υποστηρίζεται ότι η ύλη καλύφθηκε, αν και είναι δύσκολο να γίνει πιστευτό!

Παρόμοια προβλήματα θα αντιμετωπίσουν όλα τα σχολεία που δε γειτνιάζουν με αστικό κέντρο ή που δεν είναι εύκολη η πρόσβαση κατά τους χειμερινούς μήνες.

 

Η απάντηση του Βουλευτή

 

Από την απάντηση του Βουλευτή προκύπτει και ένα καλό νέο, καθώς αυστηροποιούνται οι κανόνες για όσους καθηγητές δεν θελήσουν να αναλάβουν καθήκοντα εκεί όπου τοποθετούνται ή παραιτηθούν αμέσως μετά την τοποθέτησή τους.

Βέβαια για να γίνουν όλα αυτά θα πρέπει πρώτα τα σχολεία να ενταχθούν στα δυσπρόσιτα!

 

Στην απάντησή του ο Βουλευτής κ. Γιάννης Μπούγας αναφέρει τα εξής:

 

Κυρίες και Κύριοι,

Όπως ορθώς επισημαίνετε στην εν θέματι επιστολή σας, το πρόβλημα έλλειψης καθηγητών στα Σχολεία του Λιδωρικίου έχει την αφετηρία του στην νομοθετική παρέμβαση του έτους 2016, που αφορούσε στις «άγονες» περιοχές.

Οι επιπτώσεις του ανωτέρω προβλήματος εμφανίστηκαν από την έναρξη του τρέχοντος σχολικού έτους, όταν, παρά τις προσπάθειες του Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθυστέρησε σημαντικά η κάλυψη των κενών θέσεων εκπαιδευτικών.

Αμέσως μόλις διαπιστώθηκαν τα κενά, επικοινώνησα κατ’ επανάληψη με την αρμόδια Υπουργό Παιδείας και στη συνέχεια υπέβαλα εγκαίρως την υπ’ αρ. πρωτ. 3299/14.01.2020 ερώτηση με θέμα «Αναπλήρωση εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες του νομού Φωκίδας», ζητώντας αφενός να ενημερωθώ για το εκτεταμένο φαινόμενο της μη αναπλήρωσης των κενών θέσεων εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και να ληφθούν μέτρα ώστε να μην ξανασυμβεί, και αφετέρου να αρθεί η δημιουργηθείσα ανισότητα μεταξύ μαθητών που είναι υποψήφιοι για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το Υπουργείο Παιδείας, μετά από τις ως άνω παρεμβάσεις μου, παρεμβάσεις και άλλων βουλευτών, αλλά και τις εύλογες διαμαρτυρίες των Συλλόγων Γονέων-Κηδεμόνων και άλλων φορέων, επιχειρεί να αντιμετωπίσει το ζήτημα αρχικά με το άρθρο 42 του ήδη συζητούμενου νομοσχεδίου, το οποίο θεσπίζει τη διπλή μοριοδότηση των αναπληρωτών για την υπηρεσία τους στις «δυσπρόσιτες» περιοχές, ως επιπλέον κίνητρο για την κάλυψη των αναγκών στα αντίστοιχα σχολεία.

Περαιτέρω, με το άρθρο 46 προβλέπονται τα εξής: «Εκπαιδευτικός ή μέλος Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., που προσλαμβάνεται ως αναπληρωτής σε κενό με την ειδική πρόσκληση, ύστερα από την αίτηση-δήλωση συμμετοχής του, και για οποιονδήποτε λόγο δεν αναλαμβάνει υπηρεσία εντός πέντε (5) ημερών από την ημερομηνία που ορίζεται στην ανακοίνωση της πρόσληψης ή αναλαμβάνει υπηρεσία και στη συνέχεια παραιτείται, αποκλείεται από τις προσλήψεις κατά το σχολικό έτος που διανύεται κατά την ανακοίνωση της πρόσληψης, καθώς και κατά τα δύο επόμενα σχολικά έτη. Αν το τρίτο έτος αποκλεισμού συμπίπτει με το πρώτο έτος ισχύος νέων πινάκων κατάταξης, το πρόσωπο που αποκλείεται μπορεί να προσληφθεί μόνο κατά το δεύτερο έτος ισχύος των νέων πινάκων.» Η ορθή αυστηροποίηση της προβλεπόμενης «ποινής», με βάση τη συγκεκριμένη ρύθμιση, πιθανολογείται ότι θα λειτουργήσει αποτρεπτικά για το μέλλον. Η ίδια διάταξη εισάγει τη μετάθεση του χρόνου της ειδικής πρόσκλησης πρόσληψης για την κάλυψη κενών θέσεων στις σχολικές μονάδες από 1η Νοεμβρίου, όπως ίσχυε μέχρι τώρα, την 1η Οκτωβρίου κάθε έτους, με σκοπό την έγκαιρη στελέχωση των σχολείων και την ομαλή εκκίνηση κάθε σχολικής χρονιάς.

Παράλληλα, προβλέπονται κίνητρα για τους εκπαιδευτικούς, που υπηρετούν στις άγονες-δυσπρόσιτες περιοχές, ο προσδιορισμός των οποίων όμως δεν γίνεται στο προαναφερόμενο σχέδιο νόμου, αλλά με κανονιστική πράξη, για την τροποποίηση και προσαρμογή της οποίας στα τοπικά δεδομένα θα καταβάλω προσπάθεια, ώστε να περιλαμβάνει το Λιδωρίκι και άλλες πόλεις της Φωκίδας, όπου λόγω των συνθηκών εντοπίστηκε το ίδιο πρόβλημα.

Με αυτό τον τρόπο, οι εκπαιδευτικοί δεν θα αντιμετωπίζουν μόνο ποινές, αλλά θα έχουν και ισχυρό κίνητρο ενισχυμένης μοριοδότησης για να υπηρετήσουν στα σχολεία μας.

 

Το «ανέκδοτο» με τους αναπληρωτές και τους ωρομίσθιους

 

Από το 2010 που μπήκαμε στα μνημόνια και παρά τις διαβεβαιώσεις της τότε κυβέρνησης ότι δε θα θιγεί η υγεία και η παιδεία, τα σχολεία μας, σε μεγάλο βαθμό καλύπτονται από αναπληρωτές και ωρομίσθιους. Η στήριξη της εκπαίδευσης δεν είναι κούφιες υποσχέσεις, αλλά έμπρακτα και αυταπόδεικτα αποτελέσματα. Ο τομέας της Παιδείας απαιτεί μεγάλο αριθμό προσλήψεων μόνιμου προσωπικού, όπως αναγκάστηκαν να κάνουν στην υγεία λόγω πανδημίας. Μόνο έτσι τα σχολεία θα λειτουργούν απρόσκοπτα και θα είναι ανταγωνιστικά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Τι είναι το περίφημο Ασιατικό Handicap και γιατί πρέπει να το γνωρίζετε ενόψει Euro 2024

Καθώς μετράμε τις εβδομάδες και τις ημέρες για την έναρξη του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ποδ…