Home Ελλάδα Τα 10 πιο υγιεινά βότανα και μπαχαρικά στον κόσμο
Ελλάδα - 29 Δεκεμβρίου, 2018

Τα 10 πιο υγιεινά βότανα και μπαχαρικά στον κόσμο

 

 Η χρήση των βοτάνων και των μπαχαρικών ήταν ιστορικά εξαιρετικά σημαντική για τις φαρμακευτικές τους ιδιότητες, πολύ πριν από τη μαγειρική χρήση τους. Η σύγχρονη επιστήμη έχει αποδείξει ότι πολλά από αυτά έχουν αξιοσημείωτα οφέλη για την υγεία.

Εδώ είναι 10 από τα πιο υγιεινά βότανα και τα μπαχαρικά στον κόσμο.

Κανέλα

Ιδιαίτερα αποτελεσματική στη μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα με ισχυρό αντιδιαβητικό αποτέλεσμα. Εχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, και έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τη χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια. Η αποτελεσματική δόση είναι συνήθως 0,5-2 κουταλάκια του γλυκού κανέλα ανά ημέρα, ή 1-6 γραμμάρια.

Φασκόμηλο

Μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργία και τη μνήμη του εγκεφάλου, ειδικά σε άτομα με νόσο του Alzheimer. Είχε μεγάλη φήμη για τις θεραπευτικές του ιδιότητες κατά τη διάρκεια του μεσαίωνα και χρησιμοποιήθηκε ακόμη και για να αποτρέψει την πανούκλα.

Μέντα

Η μέντα έχει μακρά ιστορία χρήσης στη λαϊκή ιατρική και την αρωματοθεραπεία. Ανακουφίζει από το Σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου (IBS). Φαίνεται να λειτουργεί χαλαρώνοντας τους λείους μύες του παχέος εντέρου και ανακουφίζει τον πόνο που εμφανίζεται κατά τη διάρκεια των κινήσεων του εντέρου. Υπάρχουν επίσης μερικές μελέτες που δείχνουν ότι η μέντα στην αρωματοθεραπεία μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση τηςναυτίας. Έχει επίσης αποδειχθεί ότι μειώνει τη ναυτία μετά από τη χειρουργική επέμβαση.

Κουρκουμάς

Ο κουρκουμάς είναι το μπαχαρικό που δίνει  στο κάρι το κίτρινο χρώμα του. Περιέχει διάφορες ενώσεις με φαρμακευτικές ιδιότητες, η σημαντικότερη από τις οποίες είναι η κουρκουμίνη. Με ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες η κουρκουμίνη είναι ένα εξαιρετικά ισχυρό αντιοξειδωτικό. Μελέτες υποδεικνύουν ότι μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργία του εγκεφάλου, να καταπολεμήσει τον Αλτσχάιμερ, να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και καρκίνου και να ανακουφίσει από τους πόνους της αρθρίτιδας.
 

Βασιλικός

Βοηθά στην καταπολέμηση των λοιμώξεων και ενισχύει το ανοσοποιητικό. Περιέχει φυλλικό οξύ και βιταμίνη C, ασβέστιοκάλιο και μαγνήσιο. Βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και ανακουφίζει από τις ημικρανίες. Χαλαρώνει τους πόνους του πεπτικού συστήματος και καταπολεμά τη δυσκοιλιότητα.  Το  αφέψημα βασιλικού βοηθάει  στους πονοκεφάλους και τονώνει τη μνήμη.

Πιπέρι Cayenne

Είναι πλούσιο σε μια ουσία που ονομάζεται καψαϊκίνη που βοηθά στη μείωση της όρεξης  και ενισχύει την καύση λίπους. Για το λόγο αυτό, είναι ένα συνηθισμένο συστατικό σε πολλά εμπορικά συμπληρώματα απώλειας βάρους.

Μια μελέτη διαπίστωσε ότι η προσθήκη 1 γραμμαρίου κόκκινου πιπεριού σε γεύματα μείωσε την όρεξη και αύξησε την καύση λίπους σε άτομα που δεν έτρωγαν τακτικά πιπεριές. Ωστόσο, δεν υπήρξε καμία επίδραση στους ανθρώπους που είχαν συνηθίσει να τρώνε πικάντικα τρόφιμα.

Έχει επίσης δείξει αντικαρκινικές ιδιότητες σε μελέτες σε ζώα.

Τζίντζερ

Το τζίντζερ είναι ένα καρύκευμα που χρησιμοποιείται σε διάφορες μορφές εναλλακτικής ιατρικής. Μελέτες έχουν δείξει ότι 1 γραμμάριο ή περισσότερο αποτελεί αποτελεσματική θεραπεία για πολλούς τύπους ναυτίας. Φαίνεται επίσης να έχει ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του πόνου.

Μια μελέτη σε άτομα που διατρέχουν κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου έδειξε ότι 2 γραμμάρια εκχυλίσματος πιπερόριζας ανά ημέρα μειώνουν τους δείκτες με τον ίδιο τρόπο όπως και η ασπιρίνη. Άλλες έρευνες έδειξαν ότι ένα μείγμα τζίντζερ, κανέλα, μαστίχα και σησαμέλαιο μειώνουν τον πόνο και την ακαμψία της οστεοαρθρίτιδας.

Fenugreek ή Τριγωνέλλα 

Εχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει τη λειτουργία της ινσουλίνης, οδηγώντας σε σημαντικές μειώσεις των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Χρησιμοποιείται συνήθως στην Αγιουρβέδα, ιδιαίτερα για την ενίσχυση της λίμπιντο και της αρρενωπότητας.  Πολλές μελέτες σε ανθρώπους έδειξαν ότι τουλάχιστον 1 γραμμάριο εκχύλισμα fenugreek ημερησίως μπορεί να μειώσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, ιδιαίτερα στους διαβητικούς.

Δεντρολίβανο

Το δραστικό συστατικό στο δενδρολίβανο ονομάζεται ροσμαρινικό οξύ. Αυτή η ουσία έχει αποδειχθεί ότι καταστέλλει τις αλλεργικές αντιδράσεις και τη ρινική συμφόρηση.

Σε μια μελέτη με 29 άτομα, δόθηκαν 50 και 200 ​​mg δόσεις ροσμαρινικού οξέος για την καταστολή συμπτωμάτων αλλεργίας.

Σκόρδο

Έχει έντονη οσμή και χαρακτηριστική καυστική γεύση που οφείλεται στα αιθέρια έλαια πλούσια σε θειούχες ενώσεις όπως η αλλιίνη, η αλλισίνη και το αχοένιο που περιέχει. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες Β1, Β2, Β3 και περιέχει ασβέστιο, σίδηρο, φώσφορο, σελήνιο, θειάφι και αλλά στοιχεία χρήσιμα για το οργανισμό. Ιστορικά η κύρια χρήση του σκόρδου ήταν για τις φαρμακευτικές του ιδιότητες. Εάν υποφέρετε από συχνά κρυολογήματα, τότε η προσθήκη περισσότερων σκόρδων στη διατροφή σας θα μπορούσε να είναι εξαιρετικά χρήσιμη.

Υπάρχουν επίσης πειστικές αποδείξεις για ευεργετικά αποτελέσματα στην υγεία της καρδιάς. Για εκείνους με υψηλή χοληστερόλη, η συμπλήρωση σκόρδου φαίνεται να μειώνει τη συνολική και / ή την LDL χοληστερόλη κατά περίπου 10-15%. Βοηθάει  επίσης σημαντικά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης σε άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση. Σε μια μελέτη, ήταν εξίσου αποτελεσματική με το φάρμακο μείωσης της αρτηριακής πίεσης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Τι είναι το περίφημο Ασιατικό Handicap και γιατί πρέπει να το γνωρίζετε ενόψει Euro 2024

Καθώς μετράμε τις εβδομάδες και τις ημέρες για την έναρξη του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ποδ…