Home Πολιτισμός Σοβαρές προτάσεις για καλύτερη λειτουργία και χρήση του νέου Αναπτυξιακού νόμου από το Επιμελητήριο Φωκίδας : Ζητούν αύξηση των εγκρίσεων
Πολιτισμός - 7 Οκτωβρίου, 2015

Σοβαρές προτάσεις για καλύτερη λειτουργία και χρήση του νέου Αναπτυξιακού νόμου από το Επιμελητήριο Φωκίδας : Ζητούν αύξηση των εγκρίσεων

 Ευελιξία στη δυνατότητα απόδειξης της ίδιας συμμετοχής, άμεση καταβολή της επιδότησης προς τους δικαιούχους, αλλά αύξηση του ορίου εγκρίσεων είναι μερικές από τις πολύ σοβαρές προτάσεις που καταθέτει το Επιμελητήριο Φωκίδας για το νέο Αναπτυξιακό Νόμο.

 
Αναλυτικά οι προτάσεις του Επιμελητηρίου είναι οι κάτωθι:
 
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙΜ/ΡΙΟΥ ΦΩΚΙΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΝΟΜΟ
 
Οι προτάσεις που υποβάλλονται βασίζονται στη σημερινή οικονομική συγκυρία και στις ιδιαιτερότητες της περιοχής μας. Οι προηγούμενοι νόμοι σε μεγάλο βαθμό απέτυχαν στο να κρατήσουν ενεργές και κερδοφόρες τις επενδύσεις που έγιναν. Θα πρέπει, συνεπώς, να ενσωματωθούν στο νόμο μια σειρά από λειτουργικά κίνητρα τα οποία είναι αναγκαία για την στήριξη της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων και ειδικότερα:
 
– Αύξηση του ορίου εγκρίσεων για την Περιφέρειά μας για όλες τις κατηγορίες επιχειρήσεων που είναι επιλέξιμες και σαφής διαφοροποίηση των ποσοστών των μειονεκτικών περιοχών. Η συνεχιζόμενη για μια ακόμη προγραμματική περίοδο, υποχρηματοδότηση της Περιφέρειας Στερεάς, η οποία κατατάσσεται στις «Περιφέρειες σε μετάβαση» και μάλιστα υποχρηματοδοτούμενη συγκριτικά και με τις Περιφέρειες της ίδιας κατηγορίας, στερεί σημαντικά κεφάλαια, δημιουργώντας τεράστιο πρόβλημα στην επιχειρηματικότητα της Στερεάς Ελλάδας. Η σημερινή κατάταξη της Περιφέρειας μας (παρουσιάζεται ως αναπτυγμένη και ευημερούσα  αγνοώντας τα πλήρη στατιστικά στοιχεία, όπως καταναλωτικοί δείκτες, καταθέσεις ανά κάτοικο, ποσοστό ανεργίας κ.λπ.) είναι μία εντελώς διαστρεβλωμένη εικόνα.  
 
-Σταδιακή και έγκαιρη εκταμίευση των επιχορηγήσεων σε δεδομένα χρονικά διαστήματα και δυνατότητα διαρκούς υποβολής επενδυτικών προτάσεων με ταυτόχρονη ενημέρωση των διαθέσιμων πόρων, π.χ. ανά τρίμηνο. 
 
– Αντικατάσταση της προβληματικής αδειοδότησης των μεταποιητικών επιχειρήσεων με έναν πιο ευέλικτο τρόπο και συμμετοχή στον νέο τρόπο των Επιμελητηρίων. 
 
-Άμεσος έλεγχος και έγκριση των φορολογικών απαλλαγών, ώστε αυτές να έχουν αποτέλεσμα και εξάλειψη του φαινομένου της καθυστέρησης ετών με ευθύνη του δημοσίου. 
 
-Ένας από τους στόχους του νέου αναπτυξιακού πλαισίου πρέπει να είναι η υποκατάσταση των εισαγωγών από τις εξαγωγές, δεδομένου ότι η χώρα παρουσιάζει έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών σε κλάδους και προϊόντα που παραδοσιακά ήταν πλεονασματική. Να δοθούν ισχυρότερα κίνητρα σε επιχειρήσεις που έχουν άμεσο εξαγωγικό προσανατολισμό.
 
-Τα αφορολόγητα αποθεματικά θα πρέπει να είναι αυξημένα και να φτάνουν μέχρι το 60%, με μικρό χρόνο απόσβεσης. 
 
-Ενίσχυση της κάθετης οικονομικής οργάνωσης για την επιτόπια παραγωγή ανταγωνιστικών και εξαγώγιμων προϊόντων.
 
-Ευελιξία στη δυνατότητα απόδειξης της ίδιας συμμετοχής.   
 
-Επιδότηση ενεργειακού κόστους με μειωμένο τιμολόγιο στο επαγγελματικό ρεύμα.
 
-Επιδότηση κόστους μεταφοράς (μέσω μείωσης τελών κυκλοφορίας & επιστροφής φόρου στα καύσιμα).
 
– Άμεση επιδότηση του κόστους εργασίας (μέσω της μείωσης των εισφορών) και παράλληλα εκταμίευση στις επιχειρήσεις των οφειλομένων από προηγούμενα έτη.
  
   Πέρα από τα ανωτέρω, που αφορούν στον αναπτυξιακό νόμο, απαιτείται και μία σειρά ενεργειών για την φορολόγηση των επιχειρήσεων, όπως: 
 
– Μείωση των φορολογικών συντελεστών που επιβάλλονται στις επιχειρήσεις στο 15%-18% ανεξαρτήτως μορφής (ατομικές, ή νομικά πρόσωπα). 
Το τέλος επιτηδεύματος αποτελεί ένα άδικο μέτρο. Η σύγχρονη φορολογική πολιτική δεν υιοθετεί αυτές τις λογικές. Ζητούμε την πλήρη κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος διότι δεν φορολογεί το πραγματικό εισόδημα αλλά το επάγγελμα ανεξαρτήτως εισοδήματος. 
 
-Οι αυξήσεις στο Φ.Π.Α. είναι ανεδαφικές και δεν προσδίδουν στα έσοδα, εξαιτίας της ούτως ή άλλως μειωμένης αγοραστικής δύναμης. Η οποιαδήποτε αδυναμία του ελεγκτικού μηχανισμού να πατάξει την φοροδιαφυγή, δεν μπορεί να επιβαρύνει την υγιή επιχειρηματικότητα και τον καταναλωτή με αύξηση των συντελεστών Φ.Π.Α. 
 
-Τα είδη πρώτης ανάγκης (διατροφή) ανεξαρτήτως αν είναι συσκευασμένα, επεξεργασμένα ή ακατέργαστα να επανέλθουν στο 13%. Έτσι βοηθούμε στην μείωση των τιμών, δημιουργούμε ανταγωνιστικότητα στις μεταποιητικές επιχειρήσεις και δημιουργούμε προϋποθέσεις επενδύσεων.
 
-Σύνδεση των ταμειακών μηχανών με το TAXIS για την άμεση απόδοση του Φ.Π.Α..
 
-Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ στα επαγγελματικά ακίνητα και σε όσα δεν αποδίδουν κανένα εισόδημα.
 
-Αλλαγή των αντικειμενικών αξιών με εξορθολογισμό αυτών στα πραγματικά δεδομένα και μείωση των συντελεστών υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ.
 
Ένας επενδυτικός νόμος πρέπει να ανταποκρίνεται στη φιλοσοφία της βελτίωσης της απόδοσης με ίσους όρους και ευκαιρίες, απλούστευση των διαδικασιών και περιορισμό στο ελάχιστο της γραφειοκρατίας και κυρίως στην άρτια αξιολόγηση των υποβαλλομένων επενδυτικών προτάσεων. Θα πρέπει να ενθαρρύνει την ίδρυση νέων μικρών επιχειρήσεων, να δίνει προτεραιότητα στην αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας,  την  περιφερειακή συνοχή,  την έρευνα και την καινοτομία, την ανάπτυξη δικτύων και συνεργειών καθώς και την προστασία του περιβάλλοντος. Επίσης, θα πρέπει να είναι πραγματικά αποκεντρωμένος. Η περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας και η δημιουργία δυναμικών σύγκλισης με τον μέσο όρο των περιφερειών της Ε.Ε. αποτελεί ικανή και αναγκαία συνθήκη για την μεγέθυνση του προϊόντος της ελληνικής οικονομίας. 
     
 
 
 
 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Τι είναι το περίφημο Ασιατικό Handicap και γιατί πρέπει να το γνωρίζετε ενόψει Euro 2024

Καθώς μετράμε τις εβδομάδες και τις ημέρες για την έναρξη του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ποδ…