Home Δήμος Δελφών Πώς γίνεσαι Δήμαρχος ΓΙΑ(λα)ΓΤΖΗ
Δήμος Δελφών - 7 Σεπτεμβρίου, 2018

Πώς γίνεσαι Δήμαρχος ΓΙΑ(λα)ΓΤΖΗ

 Του  Νίκου  Δρόλαπα

 
 
         Να είναι κολλημένος με τη καρέκλα κάποιος επαγγελματίας της πολιτικής, έστω κι αν είναι μηδενικής αποτελεσματικότητας, είναι σύνηθες φαινόμενο.  Απορριπτέο από τους πολίτες.
         Το να είναι κολλημένος με ένα δρόμο, έστω  και αν ο δρόμος αυτός έχει τη δική του ιστορία,  αυτό δεν έχει προηγούμενο.  Ο λόγος βέβαια για την οδό Γιαγτζή στην Άμφισσα και τον Δήμαρχο,  που επιμένει να τη κρατάει δέσμια,  όταν μάλιστα, σύσσωμη η τοπική κοινωνία, τη πεζοδρόμησή της αποτάσσει ως τον σατανά, αφού προκάλεσε τόση κακοδαιμονία στη πόλη.
         Βογγάει η αγορά της Άμφισσας και αυτός παριστάνει ότι δεν έχει την παραμικρή αίσθηση της ζημιάς που προκάλεσε.  Απομάκρυνε το αγοραστικό κοινό από τα μαγαζιά της Άμφισσας και το έστειλε προς τα σούπερ μάρκετ και τις γειτονικές πόλεις.  
          Ακόμη και μέσα στην Άμφισσα, δεν αφήνει την αγορά να λειτουργήσει ελεύθερα.  Την χειραγωγεί.   Απαγόρευσε τη στάθμευση των αυτοκινήτων στη κάτω πλατεία, επιτρέποντας όμως τη στάθμευση στην επάνω πλατεία, αφού έτσι εννοεί την ισονομία μεταξύ των Δημοτών και επαγγελματιών.           
        Επεδίωξε την κατασκευή σιδηρών αψίδων στην οδό Γιαγτζή,  με τη θεμελίωση να φθάνει σε βάθος τα δύο μέτρα, αν και γνώριζε ότι στα σημεία εκείνα υπάρχει το αρχαίο τείχος της Άμφισσας.
         Το γεγονός αυτό, το απέκρυψε από τους Δημότες της πόλης.
         Το άκρον άωτο δε της ιστορίας είναι,  ότι ο κ. Παναγιωτόπουλος στεγάζει το συμβολαιογραφείο του στο κτίριο Ξηρού, δηλαδή επάνω από το αρχαίο τείχος. 
          Όπως ήταν φυσικό, η αρμόδια υπηρεσία της Αρχαιολογίας  απαγόρευσε τη κατασκευή των σιδηρών αψίδων και  ήρθε στο φώς η υποχρέωση των ιδιοκτητών  να τοποθετήσουν σε εμφανές σημείο του κτιρίου τους πινακίδες με τα στοιχεία του τείχους, τις ημέρες και τις ώρες ελεύθερης επισκεψιμότητας.  Αυτή την υποχρέωση των ιδιοκτητών, πρέπει να γνώριζε η κάτοικος Άμφισσας και υπάλληλος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δελφών με θέση Αρχαιολόγου, η κ. Τσαρούχα.
         Αλλά δεν υπάρχουν μόνο  ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ,  υπάρχουν  και  ΤΑ ΝΕΑ  ευρήματα.
           Βέβαια, το αν λόγω ασυμβιβάστου ως Δήμαρχος  ο κ. Παναγιωτόπουλος,  δεν πρέπει να ασκεί τα καθήκοντα του συμβολαιογράφου  ή  να στεγάζει εκεί το αρχείο του συμβολαιογραφείου του,  ας το απαντήσει ο  ίδιος.  Οφείλει όμως να απαντάει σε όλα τα ερωτήματα των Δημοτών, γιατί και αυτό είναι ένα ζήτημα, αφού εισπράττει τον όχι και τόσο ευκαταφρόνητο μισθό του από τον Δήμο, ο οποίος Δήμος, επιβαρύνεται και με  όλες τις ασφαλιστικές του εισφορές.
           Όμως, δεν είναι μόνο αυτό.  Στο κτίριο Ξηρού που στεγάζεται το συμβολαιογραφείο του, υπάρχει ένα κατάστημα στο ισόγειο και άλλα δύο γραφεία, ένα  στον  1ο και ένα στον  2ο όροφο, τα οποία υδρεύονται από  ΕΝΑ ΜΟΝΟ  ρολόϊ  ύδρευσης. 
          Δεν γνωρίζουμε σε ποίου το όνομα είναι η παροχή ύδρευσης και πως είναι κατανεμημένα  τα έξοδα.  Δεν έπρεπε όμως να υπάρχουν δύο ακόμη υδρομετρητές για να εισπράξει ο Δήμος το τέλος σύνδεσης και το τέλος υδρομέτρου, ώστε να καταβάλλονται  πλέον και τρία πάγια ;   Αυτά ας τα ξεκαθαρίσει ο κ. Δήμαρχος.
           Αλλά,  ας επανέλθουμε στο θέμα  που απασχολεί σχεδόν αποκλειστικά τον κ. Δήμαρχο, την οδό  ΓΙΑΓΤΖΗ.
           Η ακύρωση των αψίδων δεν είναι η μόνη κατάργηση που επιβλήθηκε στη κυκλοφοριακή μελέτη που συνέταξε, κατά πάσα πιθανότητα ο ίδιος ο κ.  Δήμαρχος, γιατί αυτή την αταίριαστη για τη πόλη μελέτη,  αποκλείεται να την έχει συντάξει μηχανικός συγκοινωνιολόγος .        
             Γι΄αυτό και  με Δικαστική απόφαση ξηλώθηκε η γελοιότητα των πλαστικών οριοδεικτών που είχαν κατακλύσει τους δρόμους της πόλης. 
              Για τον ίδιο λόγο παρέμειναν και  κρέμονται αχρησιμοποίητες, οι πέντε σιδηρόφρακτες κατασκευές στους πεζοδρόμους Γιανν. Δελμούζου και Νικ. Κορδώνη.   
              Σχεδόν, δεν απέμεινε ΤΙΠΟΤΑ  από τη κυκλοφοριακή μελέτη, παρά μονάχα η πεζοδρόμηση της οδού Γιαγτζή.
              Υπάρχουν όμως αναπάντητα και  άλλα σημαντικά ερωτήματα.                 
              ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΘΗΚΕ,  αν ο μελετητής ήταν εγγεγραμμένος στο Μητρώο Μελετητών όταν συνέτασσε τη μελέτη,  γιατί αυτό δεν αναγράφεται στη σφραγίδα του.  
              ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΘΗΚΕ,  αν ο φερόμενος ως μελετητής πήρε ως αμοιβή  ΜΟΝΟ  τρείς χιλιάδες ευρώ.
              ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΘΗΚΕ,  ούτε υπάρχει επαρκής αιτιολόγηση,  για τις πληρωμές που έγιναν προς την υποστηρικτική ομάδα του μελετητή, αν πρόκειται και για ποία παροχή υπηρεσιών.   Αν,  οι πληρωμές αυτές είναι συμπληρωματικές της αμοιβής του μελετητή, γεγονός που θα διευκόλυνε την απ΄ευθείας ανάθεση της μελέτης, προκειμένου να επιλεγεί  ο  μελετητής  που θα δεχόταν να υπογράψει τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που επιθυμούσε ο κ. Δήμαρχος.  Γιατί όπως φάνηκε στη συνέχεια, σε όλες τις εναλλακτικές προτάσεις  και όλα τα σενάρια,  περιλαμβανόταν  η πεζοδρόμηση της οδού  ΓΙΑΓΤΖΗ.
               ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΘΗΚΕ  ποιο είναι το συνολικό ύψος των δαπανών που πήγαν χαμένες και τις επιβαρύνθηκαν οι Δημότες και αν τα ποσά αυτά θα καταλογισθούν εις βάρος και  ποίων υπευθύνων.  
               Οι  δαπάνες προέρχονται από  :  α)  την προμήθεια των αποξηλωθέντων πλαστικών  οριοδεικτών,  β)  τα  ακυρωθέντα και άχρηστα  πλέον  πέντε σιδεροφράγματα στους πεζοδρόμους  Νικ. Κορδώνη και Δελμούζου, που τοποθετήθηκαν για να περικλείουν και να ξεχωρίζουν οι εκεί αριστοκρατικές κατοικίες, από τη λαϊκή κατοικία όλων ημών των ιθαγενών, γιατί άλλον σκοπό δεν είχαν  γ)  την αποζημίωση  του αναδόχου εργολάβου του έργου των αψίδων της οδού Γιαγτζή,  το οποίο  ματαιώθηκε και  δ)  τη δαπάνη έκδοσης των διαφημιστικών  φυλλαδίων  της κυκλοφοριακής περιπέτειας.          
               Ένα ακόμη ζήτημα προέκυψε από το αποτυχημένο αυτό εγχείρημα του απερχομένου Δημάρχου. 
               Αφορά τους χειρισμούς ελέγχου της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου με την οποία εγκρίθηκε η κυκλοφοριακή μελέτη, από πλευράς του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας, του αποκαλουμένου πλέον‘’Συντονιστή’’ , του διορισμένου από τον ΣΥΡΙΖΑ  κ. Ντίτορα,  ο οποίος,  έχει τη δικαιοδοσία να εγκρίνει ή να απορρίπτει τις αποφάσεις όλων των Δημοτικών Συμβουλίων της ως άνω διευρυμένης Περιφέρειας, ως και των Περιφερειακών Συμβουλίων.
           Ο κ. Ντίτορας, στον οποίον υποβλήθηκαν πλήρως τεκμηριωμένες  Προσφυγές των Δημοτών Άμφισσας  κατά της απόφασης του Δ.Σ.  Δελφών, διείδε ότι η προτεινόμενη προς έγκριση  μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, ήταν διάτρητη από κάθε άποψη, νομική, λειτουργική, κοινωνική και οικονομική  και όφειλε να την ακυρώσει απορρίπτοντας τη σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
           Και όμως,  αντί  να την απορρίψει  –  την ενέκρινε  –,  χωρίς να προέλθει  στον  αυτεπάγγελτο  έλεγχο  ουσίας  και  Νομιμότητας.
           Πολλοί οι λόγοι ακυρότητας των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.  Με δύο  λόγια, ενδεικτικά :
           Η μελέτη που εγκρίθηκε από τη τεχνική υπηρεσία του Δήμου, διορθώθηκε στη συνέχεια κατά  τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και οι διορθώσεις αυτές έμειναν στον αέρα, αφού δεν εγκρίθηκαν και αυτές από τη τεχνική υπηρεσία, με αποτέλεσμα,  να στείλουν στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και άλλη μελέτη  και όχι αυτή που εγκρίθηκε.  Αυτό και μόνο ήταν αρκετό για να απορριφθεί η μελέτη στο σύνολό της.
          Ο κ. Άρης Αγγελόπουλος, αντί να δηλώσει κώλυμα και να απέχει των συνεδριάσεων,  γιατί είχε άμεσο και έμμεσο επαγγελματικό  –  οικονομικό συμφέρον λόγω καταστημάτων, έδωσε θετική ψήφο και στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και στο Δημοτικό Συμβούλιο και αυτό αποτελεί, όχι μόνο λόγο ακύρωσης, αλλά και ελεγχόμενη πράξη.
          Επίσης σοβαρός λόγος ακυρότητας ήταν και οι πολλαπλές παραβάσεις άρθρων  του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως η πορεία στη πλατεία της Ι. Μητροπόλεως,  οι οριοδείκτες που αφαιρέθηκαν Δικαστικά, οι σιδηρόφρακτες κατασκευές, κ.ά.
           Εκδόθηκε το  πρώτο  Φ.Ε.Κ. –  και παρά τον όρο της αυτοδίκαιης ανάκλησης των ρυθμίσεων σε περίπτωση μη τήρησης των όρων, τίποτα δεν έγινε μέχρι σήμερα.
            Με το δεύτερο Φ.Ε.Κ. και τις εκ των υστέρων τροποποιήσεις και λάθη,  τα οποία  ο κ. Ντίτορας τα βαφτίζει  ‘’επικαιροποίηση’’ και πάλι έκλεισε τα μάτια στη νομιμότητα και τα εγκρίνει και μάλιστα κατά τέτοιο τρόπο ώστε οι Δημότες να μην ασκήσουν τα δικαιώματά τους ενώπιον του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου.
            Ο κ. Παναγιωτόπουλος βέβαια,  δεν γνωριζόταν και από χθες με  τον Συντονιστή της Περιφέρειας,  ώστε ο κ. Ντίτορας να του επιδαψιλεύσει ένα ρουσφέτι  ιδιαίτερης σημασίας για τους πέντε φίλους του.  Κάποιος άλλος έβαλε το χεράκι του.
          Τώρα,  από το κυκλοφοριακό, έμεινε μόνο ο κ. Δήμαρχος να είναι ταυτισμένος  με τη πεζοδρόμηση της  οδού Γιαγτζή, την οποία αν δεν την αποσύρει ο ίδιος,  όπως  οφείλει ,  θα την καταργήσει ο Λαός της Άμφισσας.- 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Τι είναι το περίφημο Ασιατικό Handicap και γιατί πρέπει να το γνωρίζετε ενόψει Euro 2024

Καθώς μετράμε τις εβδομάδες και τις ημέρες για την έναρξη του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ποδ…