Home Κοινωνικοί φορείς Πτώση του τζίρου των καταστημάτων σε Άμφισσα και Ιτέα
Κοινωνικοί φορείς - 10 Σεπτεμβρίου, 2018

Πτώση του τζίρου των καταστημάτων σε Άμφισσα και Ιτέα

 Αν και όταν ανακοινώθηκε η έναρξή τους οι έμποροι της Φωκίδας τις υποδέχτηκαν με χαρά και προσδοκία να βγάλουν κάποια από τα σπασμένα ,  πριν μπουν στο Χειμώνα που ούτως ή άλλως αναμένεται δύσκολος, εντούτοις οι ελπίδες αποδείχτηκαν φρούδες καθώς οι εκπτώσεις όχι μόνο δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα αλλά είχαμε και πτώση τόσο σε Άμφισσα όσο και σε Ιτέα

 

Η εικόνα σε Άμφισσα, Ιτέα και άλλες μεγάλες πόλεις της Στερεάς

 

Σχετικά απαγοητευμένοι δηλώνουν στην ΩτΦ οι πρόεδροι  των εμπορικών συλλόγων κκ Ρούλα Παπανάγνου και Ιωάννης Χλεμπογιάννης έχοντας ως κοινή συνισταμένη ότι η πτώση των τζίρων οφείλεται τόσο σε επιμέρους ζητήματα όσο και στη βαριά φορολογία, τις αυξημένες ασφαλιστικές εισφορές και βεβαίως στην ανεργία που υπάρχει στην περιοχή.

 

Πιο συγκεκριμένα, στην Άμφισσα

σύμφωνα με τα στοιχεία που μας παραχώρησε ο Σύλλογος Εμπορικών Καταστημάτων στο 21% των καταστημάτων ο τζίρος κινήθηκε στα ίδια με τα περσινά επίπεδα, το 20% είχαν άνοδο ενώ στο 59% παρατηρήθηκε μεγαλύτερη ή μικρότερη πτώση.

Σχολιάζοντας το παραπάνω γεγονός η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου κα Ρούλα Παπανάγνου τόνισε: “Ο κύκλος εργασιών κατά την διάρκεια των θερινών εκπτώσεων δεν ικανοποίησε την πλειοψηφία των μελών μας. Παρόλες τις δελεαστικές τιμές που είχαν τα περισσότερα καταστήματα οι καταναλωτές δεν είχαν την οικονομική ευχέρεια να ανταποκριθούν. Η υπερφολόγηση και η μεγάλη ανεργία που πλήττει την περιοχή μας επιρεάζει σε μεγάλο βαθμό την κατανάλωση”

 

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Εμπορικού και εξαγωγικού συλλόγου Ιτέας κος Ιωάννης Χλεμπογιάννης σημείωσε ότι η πτώση των καταστημάτων κινηθηκε από 10% έως 20%.

“Σε αυτήν την πτώση συνέβαλαν αρκετοί παράγοντες. Ο κυριότερος ήταν   ότι φέτος δεν υπήρχαν αρκετοί τουρίστες στην περιοχή μας γιατί κανένας αρμόδιος δεν βγήκε έγκαιρα να πει ότι φέτος δεν θα αντιμετωπίζαμε κανένα θέμα με τις τσούχτρες. Το αποτέλεσμα ΄΄ηταν να μην γίνουν οι ανάλογες κρατήσεις και συνεπακόλουθα να μην κινηθούν όσο θα ΄΄επρεπε τα καταστήματα” θα εξηγήσει αρχικά ο πρόεδρος του Συλλόγου για να συμπληρώσει στη συνέχεια ότι “κανένα κατάστημα δεν μπορει να κρατηθεί μόνο με το ντόπιο πληθυσμό”

Ως δεύτερη σημαντική αιτία της πτώσης ονομάτισε -την οικονομική κρίση η οποία συνεχίζει να βαραίνει τους επαγγελματίες ζητώντας , για πολλοστή φορά, από την κυβέρνηση να μειώσει επιτέλους τη βαριά φορολογία και τις ασφαλιστικές εισφορές των μικρομεσαίων επιχειρήσεων

 

Το ίδιο κλίμα αποτυπώνει και η έρευνα

 

Το κλίμα στη Φωκίδα δεν είναι ξεκομένο από τη γενικότερη τραγική κατάσταση που συνεχίζει να βιώνει η χώρα και αποτυπώνεται στην έρευνα του Ινστιτούτου Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας

Σύμφωνα με αυτήν οι περισσότερες επιχειρήσεις (60%) παρουσίασαν μείωση των πωλήσεών τους τη θερινή εκπτωτική περίοδο του 2018, ενώ περίπου μία στις τέσσερις σταθεροποίησε τις πωλήσεις στα περσινά επίπεδα.

Όπως σημειώνεται σχετικά, από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι ο κύκλος εργασιών κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων δεν ικανοποίησε τις επιχειρήσεις.

 

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στην Στερεά Ελλάδα η πτώση διαμορωφώθηκε ως εξής:

 

Λαμία Πτώση                    11-20%

Λιβαδειά Πτώση              1-10%

Θήβα Πτώση                      21-30%

Χαλκίδα Πτώση                                11-20%

 

Τι δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ

 

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης για το θέμα αυτό , δήλωσε: «Η καθιερωμένη έρευνα της ΕΣΕΕ για τις θερινές εκπτώσεις ολοκληρώθηκε, χωρίς όμως τα επιθυμητά αποτελέσματα, αφού ο τζίρος του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου στο λιανικό εμπόριο φαίνεται να κινήθηκε κάτω από τον πήχυ των 6 δισ. ευρώ. Το συνολικό ταμείο δείχνει ότι στις περισσότερες αστικές αγορές η κίνηση ήταν υποτονική, ενώ στις τουριστικές περιοχές της χώρας η «εισαγόμενη κατανάλωση» από τον τουρισμό δεν ήταν ικανοποιητική».

Το ποσό του 1,2 δισ. ευρώ της α’ δόσης του φόρου εισοδήματος στο τέλος Ιουλίου, πρόσθεσε ο κ. Κορκίδης, «σίγουρα έλειψε από την κατανάλωση και γενικότερα είναι αντιληπτό ότι η υπερφορολόγηση «στραγγίζει» την αγορά. Οι σημαντικές αυξομειώσεις ανάλογα τα χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής και οι αποκλίσεις μεταξύ κεντρικών και συνοικιακών περιοχών, αλλά και η εικόνα μεταξύ μικρών και μεγαλύτερων εμπορικών επιχειρήσεων, διαμορφώνουν μία σύνθετη κατάσταση πραγμάτων.»

» Είναι σαφές ότι η αγορά κινήθηκε μεσοσταθμικά αρνητικά και φέτος, που επιβεβαιώνει ότι τα προβλήματα των μικρομεσαίων του εμπορίου παραμένουν. Θα έλεγα ότι το λιανικό εμπόριο, το μεγαλύτερο διάστημα της φετινής περιόδου των θερινών εκπτώσεων, βρέθηκε σε κατάσταση «θερινής ραστώνης»».

 

Σύνοψη αποτελεσμάτων

 

– Οι επιδόσεις των εμπορικών επιχειρήσεων φαίνεται να διαφοροποιούνται ανάλογα με τον τόπο εγκατάστασης και το μέγεθος της επιχείρησης. Συγκεκριμένα, οι μικρές επιχειρήσεις με χαμηλό τζίρο, καθώς και οι αυτoαπασχολούμενοι παρουσίασαν μείωση πωλήσεων σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Αντίθετα, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις εμφάνισαν είτε σταθερότητα, είτε αύξηση στις πωλήσεις τους.

Επομένως, και με δεδομένο ότι οι πολύ μεγάλες επιχειρήσεις α) είναι πιο ελκυστικές κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων και β) εκπροσωπούν μεγάλο μερίδιο του λιανικού εμπορίου, καθίσταται σαφές ότι το εμπόριο κινείται σε δύο ταχύτητες.

Ενδεικτικό αυτής της εξέλιξης αποτελεί και η πορεία του Δείκτη Καταναλωτή όπως δημοσιεύεται από την ΕΛΣΤΑΤ, η οποία σε όλες τις περιόδους του διμήνου παραμένει θετική. (Η ΕΛΣΤΑΤ συγκεντρώνει τον κύκλο εργασιών επιχειρήσεων άνω των 200.000 ευρώ τζίρου).

– Σημαντικός παράγοντας στην εξέλιξη των πωλήσεων είναι η περιοχή εγκατάστασης όταν αυτή είναι τουριστική. Παρ’ όλα αυτά, φέτος η ένταση αυτής της διαφοροποίησης μειώθηκε αισθητά.

– Έτσι, τα όρια που κινήθηκε η μεταβολή του τζίρου ήταν από +7% για όσες επιχειρήσεις είχαν αύξηση και κατά μέσο όρο -15% για όσες είχαν μείωση. Επομένως, μεσοσταθμικά η μείωση των πωλήσεων περιορίστηκε, λαμβάνοντας υπόψη και τις προαναφερθείσες σημαντικές διαφοροποιήσεις.

– Η μέση μείωση των πωλήσεων ήταν περίπου -10%, λαμβάνοντας υπόψη και τις προαναφερθείσες σημαντικές διαφοροποιήσεις.

– Το ύψος του ποσοστού έκπτωσης στις εμπορικές αγορές κυμάνθηκε από 21% έως 40%.

– Οι εμπορικοί σύλλογοι της χώρας δήλωσαν για τις περιοχές τους παρόμοια εικόνα με αυτήν της πρωτογενούς έρευνας, με πολλές περιοχές της χώρας να δηλώνουν σταθερές πωλήσεις τη φετινή θερινή εκπτωτική περίοδο.

– Οι επιχειρήσεις των Ανοιχτών Κέντρων Εμπορίου (ΑΚΕ) είχαν παρόμοιες επιδόσεις στις θερινές εκπτώσεις σε σύγκριση με τις υπόλοιπες εμπορικές επιχειρήσεις.

 

Τα αποτελέσματα των θερινών εκπτώσεων

 

Περίπου μία στις δύο επιχειρήσεις επέλεξε να διαμορφώσει το ποσοστό των εκπτώσεων μεταξύ 21% και 40%, ενώ μία στις πέντε επιχειρήσεις πραγματοποίησε εκπτώσεις από 41% έως 50%.

 

Πωλήσεις

 

Οι περισσότερες επιχειρήσεις (60%) παρουσίασαν μείωση των πωλήσεων τους την θερινή εκπτωτική περίοδο του 2018, ενώ περίπου μία στις τέσσερις σταθεροποίησε τις πωλήσεις στα περσινά επίπεδα.

Σε σύγκριση με τις αντίστοιχες επιδόσεις του προηγούμενου έτους, σημειώνεται μία οριακή βελτίωση, λαμβάνοντας υπόψη ότι περισσότερες επιχειρήσεις (11% το 2018 σε σύγκριση με 6% το 2017) αύξησαν τις πωλήσεις τους τη θερινή εκπτωτική περίοδο.

Παρ’ όλα αυτά, η αύξηση των πωλήσεων για αυτές τις επιχειρήσεις ήταν χαμηλή της τάξης του 5%.

 

Αγοραστική κίνηση

 

Όπως ήταν αναμενόμενο, όσον αφορά την καλύτερη περίοδο των θερινών εκπτώσεων, οι περισσότερες επιχειρήσεις (44%) κρίνουν ως καλύτερη αγοραστικά περίοδο το πρώτο εικοσαήμερο τις εκπτωτικής περιόδου, δηλαδή από 9/7/2017 έως 31/7/2017.

Σημαντικό είναι το ποσοστό των επιχειρήσεων (29%) που προτιμά με όρους αγοραστικής κίνησης την επόμενη ακριβώς περίοδο (1/8-15/8).

 

Τρόπος πληρωμής

 

Όσον αφορά τον τρόπο πληρωμής που επέλεξαν οι καταναλωτές για τις αγορές τους εντός των θερινών εκπτώσεων, το 48% των επιχειρηματιών απάντησε ότι ήταν κυρίως με πιστωτικές κάρτες, το 33% ότι χρησιμοποίησαν πιστωτικές κάρτες και μετρητά στον ίδιο βαθμό και το 18% κυρίως με μετρητά.

 

Κυριακάτικη λειτουργία

 

Έναν χρόνο μετά την έναρξη εφαρμογής της υπουργικής απόφασης (75812 – 6/7/2017) για το άνοιγμα των καταστημάτων της Κυριακές σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές, το ΙΝΕΜΥ συνεχίζει να ανιχνεύει τον οικονομικό και λειτουργικό, σε επίπεδο επιχείρησης, αντίκτυπο του ανοίγματος σε όσες επιχειρήσεις επέλεξαν να ανοίξουν το κατάστημά τους την Κυριακή.

Για τα καταστήματα που άνοιξαν την Κυριακή 15 Ιουλίου, το 47% των επιχειρηματιών πιστεύει ότι το άνοιγμα του καταστήματος την Κυριακή δεν επηρέασε τον συνολικό τζίρο της θερινής εκπτωτικής περιόδου, το 49% ότι τον επηρέασε αρνητικά και μόλις το 4% δηλώνει ότι συνέτεινε θετικά. Σημειώνεται, ότι το 4% αποτελεί τη χειρότερη επίδοση για τις Κυριακές που έχει καταγραφεί ποτέ από τις έρευνες της ΕΣΕΕ.

Το 77% των επιχειρήσεων που άνοιξαν την Κυριακή 15 Ιουλίου τα καταστήματά τους έχουν επωμιστεί οι ίδιοι την κάλυψη της ανάγκης απασχόλησης προσωπικού, ενώ το 23% έχει επεκτείνει το ωράριο των υπαλλήλων που απασχολεί.

Όσον αφορά την επισκεψιμότητα του καταστήματος και αν αυτή έχει αυξηθεί από το γεγονός ότι παραμένουν ανοιχτά τα καταστήματα τις Κυριακές, το 60% δηλώνει ότι δεν υπάρχει καμία βελτίωση.

Το 34% απαντάει ότι το άνοιγμα τις Κυριακές έχει συμβάλει σε μικρό βαθμό στην αύξηση της επισκεψιμότητας και μόλις το 6% ότι έχει συμβάλει πολύ ή πάρα πολύ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Στον πρόεδρο του ΤΟΕΒ απευθύνεται ο Ν. Τοπούζης – Επιστολή κόλαφος για Δ.Παρασκευά

Στον πρόεδρο του ΤΟΕΒ απευθύνεται ο Ν. Τοπούζης Επιστολή κόλαφος για Δ.Παρασκευά -Τον κατη…