Home Δήμος Δελφών Παρά τις διαβεβαιώσεις εισπράττεται κανονικά το τέλος φωτισμού και καθαριότητας στο δήμο Δελφών «Οργή» από επαγγελματίες
Δήμος Δελφών - 20 Ιανουαρίου, 2021

Παρά τις διαβεβαιώσεις εισπράττεται κανονικά το τέλος φωτισμού και καθαριότητας στο δήμο Δελφών «Οργή» από επαγγελματίες

 Παρά τις διαβεβαιώσεις εισπράττεται κανονικά το τέλος φωτισμού και καθαριότητας στο δήμο Δελφών

«Οργή» από επαγγελματίες

-Το «μπουγιουρντί» φτάνει μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ για τις πληττόμενες και τις κλειστές επιχειρήσεις ενώ οι ιδιοκτήτες τους ζητούν επιστροφή των χρημάτων.

-«Μαντάρα» σε όλη την Ελλάδα με κάθε δήμο να κάνει ό,τι τον βολεύει. – Παρέμβαση της Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Ελλάδος.

-«Απαιτείται αίτηση από τους πληττόμενους για να ενεργοποιήσουν την απαλλαγή από τα τέλη», διευκρινίζει ο αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Νίκος Λουπάκος και καλεί τους συμπολίτες που έχουν πρόβλημα να επικοινωνήσουν μαζί του.

-Με αίτηση ενεργοποιήθηκε η διαδικασία απαλλαγής από τα τέλη και στη Δωρίδα.

 

 

 

«Βαβυλωνία» έχει προκληθεί σε όλη τη χώρα με τη διαχείριση των τελών από τους δήμους να ποικίλλει ανά περίπτωση, αν και στο δήμο Δελφών εισπράττονται μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ κανονικότατα, παρά τις εξαγγελίες.  

Οι επαγγελματίες της περιοχής μας, τόσο σε Δελφούς όσο και Γαλαξίδι βλέπουν κανονικά τα τέλη στους λογαριασμούς της ΔΕΗ και αδυνατούν να καταλάβουν τι έχει γίνει και γιατί ο δήμος Δελφών δεν τηρεί την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.  Ωστόσο, όπως τονίζει ο αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Νίκος Λουπάκος για να ενεργοποιηθεί αυτή η απόφαση είναι απαραίτητο να υποβληθεί αίτηση εκ μέρους του πληττόμενου.

 

Οργισμένοι οι επαγγελματίες

 

Από την πλευρά των επαγγελματιών η οργή είναι έκδηλη καθώς αισθάνονται ότι τους έχουν εμπαίξει οι διοικούντες, καθώς δεν ενεργοποιούνται οι ψηφισμένες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου. Μάλιστα, τονίζουν ότι θα κινηθούν συλλογικά και θα απαιτήσουν την άμεση επιστροφή των χρημάτων τους.

Εξάλλου ήδη το θέμα έχει πάρει πανελλαδική διάσταση, διότι η απαλλαγή από τα τέλη των δήμων έχει γίνει μαντάρα γενικότερα. Μάλιστα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων έχει αποστείλει επιστολή στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών και ζητεί την διευθέτηση του προβλήματος.

Στην επιστολή αυτή ζητείται νομοθετική ρύθμιση και αναστολή κάθε μέτρου αναγκαστικής είσπραξης. Αναλυτικά αναφέρονται:

Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί,

Με την παράγραφο 9 του άρθρου 37 της από 20-3-2020 ΠΝΠ (ΦΕΚ Α 68) προβλέφθηκε πως: «9. Με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, επιχειρήσεις που διακόπτουν τη λειτουργία τους λόγω των μέτρων αποτροπής της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 μπορεί να απαλλάσσονται του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 25/1975 (Α΄ 74), για το χρονικό διάστημα που ισχύουν οι περιορισμοί. Με την απόφαση αυτή μπορεί να ρυθμίζονται και θέματα συμψηφισμού με μελλοντικές απαιτήσεις τελών, σε περίπτωση που έχουν ήδη καταβληθεί ποσά εντός του διαστήματος απαλλαγής.»

Από τη ψήφιση της παραπάνω ρύθμισης μέχρι σήμερα επικρατεί σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα (της απαλλαγής των επιχειρήσεων από τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού) το απόλυτο χάος, καθώς ο κάθε Δήμος πράττει κατά το δοκούν.

Πολλοί Δήμοι, εκμεταλλευόμενοι το γεγονός πως η ανωτέρω διάταξη είχε δυνητικό και όχι υποχρεωτικό χαρακτήρα, ενώ εισέπραξαν τη σχετική οικονομική ενίσχυση από τον κρατικό προϋπολογισμό, δεν προέβησαν στη λήψη των σχετικών αποφάσεων. Άλλοι, ενώ έλαβαν τις σχετικές αποφάσεις, δεν τις εφάρμοσαν μέχρι σήμερα. Ορισμένοι απάλλαξαν πράγματι τις επιχειρήσεις μας από τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού, μόνο όμως για την περίοδο που παρέμειναν κλειστές με κρατική εντολή. Τέλος ελάχιστοι Δήμοι, αντιλαμβανόμενοι την ανάγκη στήριξης των επιχειρήσεων, πράγματι απάλλαξαν τις επιχειρήσεις από την υποχρέωση καταβολής των τελών καθαριότητας και φωτισμού για όλη την περίοδο που οι επιχειρήσεις παρέμειναν κλειστές.

Αντίστοιχο αλαλούμ επικρατεί και στο ζήτημα του υπολογισμού των παραπάνω τελών. Όχι επειδή υπάρχει ασάφεια ως προς το ισχύον νομοθετικό καθεστώς, αλλά επειδή, δυστυχώς, πολλοί Δήμοι δεν το εφαρμόζουν. Συγκεκριμένα σύμφωνα με τη νομοθεσία είναι απόλυτα σαφές πως:

 Για τους χώρους των ξενοδοχείων που διατίθενται προς ύπνο και τους βοηθητικούς χώρους τους προβλέπεται ειδικός τρόπος υπολογισμού των τελών και συγκεκριμένα αυτά «υπολογίζονται επί τον ισχύοντα διά τας κατοικίας συντελεστήν» (παράγραφος 4 του άρθρου 2 του Ν.25/1975). Ως εκ τούτου τα τέλη που αναλογούν στους συγκεκριμένους χώρους πρέπει να υπολογιστούν με τον προβλεπόμενο για τις κατοικίες συντελεστή, τα δε τέλη που αφορούν τους λοιπούς χώρους με τον ισχύοντα για την αντίστοιχη κατηγορία (τα παραπάνω έχουν γίνει δεκτά και από τη με αριθμό 4140/1988 απόφαση του ΣτΕ).

 Ο υπολογισμός των τελών καθαριότητας και φωτισμού των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων που λειτουργούν εποχικά γίνεται βάσει του χρόνου λειτουργίας τους (άρθρο 5 του Ν.429/1976). Σε περίπτωση μάλιστα που ορισμένα τμήματα της επιχείρησης λειτουργούν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, τέλη καθαριότητας και φωτισμού δεν οφείλονται για το σύνολο των εγκαταστάσεων, αλλά θα πρέπει να γίνεται διαχωρισμός ανάμεσα στους χώρους των οποίων γίνεται χρήση και τους υπόλοιπους χώρους του ξενοδοχείου και να καταβάλλονται τέλη μόνο για τους χώρους που χρησιμοποιούνται (σχετικά έχει εκδοθεί στο παρελθόν και η υπ΄αριθμ.78/71251/19-12-2007 εγκύκλιος του Υπουργείου σας).

Αρκετοί Δήμοι, λοιπόν, με διάφορες δικαιολογίες και προφάσεις, δεν εφαρμόζουν, ούτε τις ανωτέρω απόλυτα σαφείς ρυθμίσεις, χρεώνοντας τα μέλη μας με αυξημένα δημοτικά τέλη κατά παράβαση της νομοθεσίας.

Η παραπάνω κατάσταση δεν μπορεί όμως να διαιωνίζεται, από τη στιγμή μάλιστα που τα έσοδα των Δήμων έχουν αυξηθεί σημαντικά, τόσο από την απευθείας ενίσχυση που έλαβαν από τον κρατικό προϋπολογισμό, όσο και λόγω των αναπροσαρμογών που έγιναν πρόσφατα στα δηλωθέντα τετραγωνικά βάσει της ρύθμισης που νομοθετήσατε.

Παρακαλούμε, λοιπόν, αφενός να προβείτε σε νομοθετική ρύθμιση βάσει της οποίας οι Δήμοι θα υποχρεούνται μέχρι να λήξουν τα έκτακτα μέτρα που έχουν επιβληθεί λόγω Covid-19 να απαλλάσσουν από την υποχρέωση καταβολής δημοτικών τελών καθαριότητας και φωτισμού τις επιχειρήσεις που είναι κλειστές (είτε βάσει κρατικής εντολής ή όχι) και αφετέρου να εκδώσετε σχετική εγκύκλιο, με την οποία να ορίζετε με τρόπο σαφή πως τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού υπολογίζονται α. για τους χώρους των ξενοδοχείων που διατίθενται προς ύπνο και τους βοηθητικούς τους χώρους με τον συντελεστή που ισχύει για τις κατοικίες και β. βάσει του χρόνου λειτουργίας της επιχείρησης ή του τμήματος αυτής. Προς διευκόλυνση, μάλιστα, της εφαρμογής της ρύθμισης περί εποχικότητας προτείνουμε να προβλεφθεί πως η επιχείρηση υποχρεούται να υποβάλει μία φορά τη σχετική αίτηση και μόνο αν υπάρχει μεταβολή στο χρόνο λειτουργίας της να προβαίνει σε νέα δήλωση στο δήμο, τα δε τέλη, τα οποία καταβάλλονται μόνο για την περίοδο λειτουργίας της επιχείρησης, μπορούν να κατανέμονται/διαιρούνται σε περίοδο 12 μηνών.

Τέλος και με βάση τα παραπάνω, θα πρέπει να ανασταλούν οι διαδικασίες εισπράξεως τυχόν αξιούμενων από τους Δήμους ποσών για τέλη καθαριότητας και φωτισμού, τα οποία έχουν υπολογιστεί κατά παράβαση των παραπάνω ρυθμίσεων και μέχρι σήμερα δεν έχουν εισπραχθεί, και αυτά να επαναϋπολογιστούν με τον ορθό τρόπο. Άλλωστε οι αποφάσεις στις οποίες οι παραπάνω χρεώσεις στηρίχθηκαν είναι εσφαλμένες, αφού εκδόθηκαν κατά παράβαση των παραπάνω ρυθμίσεων και δεν μπορεί να γίνεται επίκλησή τους.

 

«Να απευθυνθούν σε εμάς»

 

Ο Αντιδήμαρχος κ. Νίκος Λουπάκος από την πλευρά του τονίζει είναι ενεργή και σε ισχύ η απαλλαγή από τα τέλη φωτισμού και καθαριότητας. «Για να τύχουν όμως των ανωτέρω μειώσεων θα πρέπει οι πληττόμενες επιχειρήσεις να υποβάλλουν αίτηση στο Δήμο προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά (στη Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών)», όπως υπενθυμίζει. Μάλιστα, ο κ. Λουπάκος δεν αποκλείει να έχουν γίνει κάποια λάθη και από την πλευρά του δήμου. Καλεί τους ενδιαφερόμενους, με κάθε καλή διάθεση, να επικοινωνήσουν μαζί του, ώστε να διορθωθούν τυχόν λάθη ή να υποβληθούν οι αιτήσεις για να ενεργοποιηθεί η απόφαση, όπου αυτό δεν έχει γίνει.

Υπενθυμίζουμε ότι με την υπ’  αριθμό 102/2020  απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου (ΑΔΑ : 6ΙΨΞΩ9Θ-Β6Ο) ορίστηκε η απαλλαγή των υπόχρεων πληττόμενων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον Δήμο Δελφών από την καταβολή:

α) Του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού του α’ εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν. 25/1975 (Α’74), για το χρονικό διάστημα που ισχύουν οι περιορισμοί λόγω κορωνοϊού (COVID-19).

β) Των τελών παραχωρημένου κοινοχρήστου χώρου, για όσες εκ των επιχειρήσεων διακόπτουν ή περιορίζουν υποχρεωτικά τη λειτουργία τους λόγω των μέτρων αποτροπής της διασποράς του κορωνοϊού (COVID-19) και δεν κάνουν χρήση του χώρου σύμφωνα με το άρθρο 13 του από 24-9/20-10-1958 β.δ.(Α’171) και για το χρονικό διάστημα που ισχύουν οι περιορισμοί λόγω κορωνοϊού (COVID-19).

2. Την αναστολή καταβολής από τις υπόχρεες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο Δήμο Δελφών για το χρονικό διάστημα που ισχύουν οι περιορισμοί λόγω κορωνοϊού (COVID-19):

α) Των τελών διαμονής παρεπιδημούντων 0,5%.

β) Του τέλους επί των ακαθαρίστων εσόδων των καταστημάτων 0,5%.

Υ) Του τέλους επί των ακαθαρίστων εσόδων των κέντρων διασκέδασης-ζωντανής μουσικής 5%.

 

Ποια η ευθύνη αντιδημάρχων, προέδρων τοπικών συμβουλίων και συλλόγων;

 

Για να χαθούν στη μετάφραση εξυπακούεται ότι κάπου δεν έγινε καλή συνεννόηση. Για να απαλλαγούν οι ενδιαφερόμενοι από τα τέλη όφειλαν να υποβάλλουν αίτηση, όπως ρητά αναφέρεται. Το ερώτημα είναι αν το γνώριζαν ότι πρέπει να κάνουν αίτηση; Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου διαβιβάστηκε σε όλες τις δημοτικές Ενότητες; Οι οικείοι αντιδήμαρχοι και οι πρόεδροι των κοινοτήτων ενημέρωσαν τους επαγγελματίες; Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου διαβιβάστηκε στους Επαγγελματικούς Συλλόγους και τις Ενώσεις, όπου υπάρχουν; Αυτοί με τη σειρά τους ενημέρωσαν τα μέλη τους; Πόσες αιτήσεις έχουν κατατεθεί και που τελικά οφείλεται αυτή η παραδοξότητα;

Ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν άμεσα και αρμοδίως. Κλειστές επιχειρήσεις πληρώνουν τέλη. Επαγγελματίες σε απελπισία καταβάλλουν αντίτιμα για τα οποία έχουν απαλλαγή. Κάποιος ή κάποιοι δεν έχουν κάνει καλά τη δουλειά τους και αυτό είναι σαφές.

 

Η κατάσταση στη Δωρίδα

 

Τέλος θα πρέπει να αναφέρουμε ότι με την ίδια διαδικασία εγγράφονται αι αυτοί που δικαιούνται τις απαλλαγές στη Δωρίδα. «Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν αίτηση μέσω της οποίας φαίνεται ότι ανήκουν στους πληττόμενους και ενεργοποιείται η διαδικασία», υποστηρίζει ο προϊστάμενος της Οικονομικής Υπηρεσίας κ. Ξενοφών Χασούρας. 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Στον πρόεδρο του ΤΟΕΒ απευθύνεται ο Ν. Τοπούζης – Επιστολή κόλαφος για Δ.Παρασκευά

Στον πρόεδρο του ΤΟΕΒ απευθύνεται ο Ν. Τοπούζης Επιστολή κόλαφος για Δ.Παρασκευά -Τον κατη…