Οι υποτελείς εκπαιδευτές, δημιουργούν δουλοπρεπείς και οσφυοκάμπτες αποφοίτους
Γράφει: Γιώτα Γιαννούλη
Αυτές τις μέρες ένα από τα βασικά θέματα επικαιρότητας που ταράζουν τη θερινή ραστώνη είναι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στη χώρα μας. Δεν θα μπούμε στην ανάλυση του θέματος, καθώς είναι γνωστό ότι οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν και δε θέλουν να μπουν στη διαδικασία, θεωρώντας εκβιαστικό τον τρόπο που αυτή θα γίνει.
Θα σταθούμε όμως στην ουσία και η ουσία είναι ότι προτείνεται μια ακέφαλη και ημιτελής διαδικασία. Θεωρούμε απαραίτητη την αξιολόγηση και συντασσόμαστε απόλυτα υπέρ. Βεβαίως και πρέπει να αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί, όπως και όλοι οι δημόσιοι λειτουργοί. Με αυτό όμως που επιχειρείται θα αξιολογούνται σε λάθος βάση. Στόχος, είναι η εκτίμηση της ψυχολογικής τους κατάστασης, η πνευματική τους διαύγεια και η μεταδοτικότητά τους. Αυτά ενδιαφέρουν το γονιό και αυτά είναι τα στοιχεία που θα δημιουργήσουν τις συνθήκες για να μετατραπεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα σε υποδειγματικού χαρακτήρα που θα εκπαιδεύει πραγματικά τα παιδιά για να γίνονται ώριμοι και συνειδητοποιημένοι πολίτες.
Μας ήρθε χθες από τη Γαλλία μια παράξενα ακραία ιστορία, την οποία και παραθέτουμε:
«Στην πόλη Bassilac, στην περιοχή Dordogne, της Γαλλίας, οι γονείς εννιάχρονου μαθητή ανακάλυψαν τουλάχιστον δύο δωδεκάδες ερωτικά γράμματα στο δωμάτιο του γιου τους με αποστολέα 30χρονη δασκάλα που εργαζόταν στο σχολείο του παιδιού.
Όπως δήλωσε η μητέρα του μικρού μαθητή έμεινε άναυδη όταν την παραμονή των Χριστουγέννων βρήκε τουλάχιστον 23 ερωτικές επιστολές στα πράγματα του παιδιού της με αποστολέα την 30χρονη παντρεμένη δασκάλα, η οποία του έστελνε φιλιά και του είχε ζωγραφίσει πολύχρωμες καρδούλες, ενώ του ζητούσε να βρεθούνε στο μονοπάτι, πίσω από το σπίτι του!
Οι γονείς πιστεύουν ότι η παράξενη ερωτική ιστορία είχε αρχίσει από το περασμένο καλοκαίρι και ζήτησαν την βοήθεια των αρχών. Η αστυνομία ανέκρινε τον μικρό, αλλά αυτός αρνήθηκε να δώσει πληροφορίες και δεν απάντησε στο ερώτημα, αν είχε σεξουαλική επαφή με την «φλογερή» δασκάλα.
Η μητέρα του παιδιού δηλώνει απογοητευμένη από την τοπική αναπληρώτρια εισαγγελέα, που κάλεσε την 30χρονη απλά για επιπλήξεις και της υπενθύμισε τις συνέπειες του νόμου, αν θα επαναλάβει το «ατόπημά» της, αλλά θεώρησε ότι δεν πρέπει να προσαχθεί σε δίκη και να της απαγγελθούν κατηγορίες.
Η συνήγορος της οικογένειας του μικρού μαθητή, δήλωσε στην γαλλική εφημερίδα Sud Quest ότι αν ήταν ένας άντρας που θα είχε αυτή την συμπεριφορά θα είχε τιμωρηθεί διαφορετικά, υπονοώντας ότι θα του είχαν επιβληθεί αυστηρές ποινές.
Η δασκάλα απολύθηκε από το σχολείο, αλλά η μητέρα του εννιάχρονου είπε στην ίδια εφημερίδα ότι τώρα η οικογένεια θα πρέπει να μετακομίσει σε άλλη πόλη, επειδή κατοικούν στην επαρχία και είναι πολύ εύκολο ο μικρός να συναντά την δασκάλα στο δρόμο. «Το παιδί μου έχασε την παιδική του ηλικία εξαιτίας αυτής της γυναίκας, έγινε επιθετικός, με ανεξέλεγκτη συμπεριφορά, δεν μπορούμε να πάμε να αγοράσουμε ψωμί γιατί φοβόμαστε ότι θα συναντήσουμε αυτή την γυναίκα, πρέπει να μετακομίσουμε σε άλλη πόλη και επειδή δεν έχουμε χρήματα, θα δανειστούμε», είπε η μητέρα του μαθητή.
Η αναπληρώτρια αντιεισαγγελέας ενημέρωσε τους γονείς ότι ζήτησε ψυχιατρική γνωμάτευση για την 30χρονη δασκάλα και το συμπέρασμα ήταν ότι η γυναίκα δεν αντιμετωπίζει ψυχολογικά προβλήματα.
Σημειώνεται, ότι σε μία από τις επιστολές η 30χρονη εξηγούσε στον μαθητή ότι αντιμετωπίζει προβλήματα στο γάμο της και ότι επιθυμεί να αποκτήσει μαζί του τέσσερα παιδιά!»
Φυσικά, σε παγκόσμια κλίμακα η εκπαιδευτικός αυτή ανήκει στις λίγες εξαιρέσεις και σε καμιά περίπτωση δεν ισχυριζόμαστε ότι έχουμε παρόμοια φαινόμενα στην Ελλάδα, τουλάχιστον στα Δημοτικά, γιατί στα Λύκεια και τα Γυμνάσια σε μικρότερη κλίμακα έχουν σημειωθεί τέτοιου είδους περιστατικά, αν και δεν δημοσιεύονται.
Ωστόσο, αν γινόταν βασικός έλεγχος ικανότητας των εκπαιδευτικών να διδάξουν, δεν θα ήταν καθόλου μικρό το ποσοστό που θα κρινόταν από «ανίκανο» έως και «επικίνδυνο».
Η διαδικασία της αξιολόγησης αν και άργησε δραματικά να εφαρμοστεί στη χώρα μας, μπήκε σε τελείως λάθος βάση και εφαρμόστηκε αναγκαστικά με στρεβλό στόχο την εξοικονόμηση πόρων. Εμένα και κάθε γονιό, όχι μόνο δεν μας ενδιαφέρει να έχουμε ένα δάσκαλο που να λέει «yes sir» και να κάνει τεμενάδες στο Διευθυντή του, αλλά το απεχθανόμαστε κιόλας. Δεν το θέλουμε σε καμιά περίπτωση, διότι οι υποτελείς εκπαιδευτές, δημιουργούν δουλοπρεπείς και οσφυοκάμπτες αποφοίτους.
Τέλος, εμάς δεν μας ενδιαφέρει ουδόλως, αν θα ακολουθήσει το βιβλίο του υπουργείου, που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι και άθλια γραμμένο, ούτε αν θα το τελειώσει μέσα στη χρονιά. Απεναντίας, μας ενδιαφέρει να αφήνει με κενά τη μισή τάξη και να μην δουλεύει μόνο με τους λίγους καλούς μαθητές. Μας ενδιαφέρει και θεωρούμε καλό δάσκαλο εκείνον που ασχολείται προσωπικά με κάθε παιδί και που στο τέλος της χρονιάς, ακόμη και ο σκράπας μαθητής έχει αφομοιώσει τουλάχιστον τα βασικά από την ύλη. Μας ενδιαφέρει ο δάσκαλος να είναι υπερήφανος και μη σκύβει το κεφάλι σε κανέναν, ακόμη και αν κινδυνεύει η θέση του, γιατί μόνο έτσι διατηρεί την αυτονομία και την αυτοτέλειά του και μόνο έτσι πλάθει ελεύθερους πολίτες και όχι δούλους!
Στο Μαραθιά Δωρίδας: Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό
Στο Μαραθιά Δωρίδας Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό Απίστευτο και όμως αληθινό. Ο λογαρι…