Home Δήμος Δελφών Μπάχαλο, ανοργανωσιά και ωχαδελφισμός
Δήμος Δελφών - 12 Σεπτεμβρίου, 2019

Μπάχαλο, ανοργανωσιά και ωχαδελφισμός

 Ήταν 20 Αυγούστου όταν η είδηση που μεταδόθηκε αστραπιαία από τα ελληνικά και ρωσικά ΜΜΕ πάγωσε το αίμα όλων των Ελλήνων.

Ελικόπτερο στην προσπάθειά του να απογειωθεί προσέκρουσε σε εναέρια σύρματα της ΔΕΗ με αποτέλεσμα να συντριβεί μέσα στη θάλασσα παρασέρνοντας στο θάνατο τον 56χρόνο πιλότο του και δυο Ρώσους επιβάτες.

Λεπτομέρεια: Στον Πόρο δεν υπήρχε εγκεκριμένο ελικοδρόμιο με αποτέλεσμα τα ελικόπτερα να προσγειώνονται σε διάφορα ακατάλληλα οικόπεδα ή άλλους μη εγκεκριμένους χώρους . 

Έκτοτε, το θέμα παραμένει ψηλά στην ατζέντα των συζητήσεων σε όλα τα νησιά του Αιγαίου – και όχι μόνο- που ειδικά το χειμώνα αντιμετωπίζουν ακραίες καιρικές συνθήκες και πολλές φορές το ελικόπτερο είναι το μόνο μέσο για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών,  όπως η μεταφορά ενός ασθενή ή ακόμη και ειδών πρώτης ανάγκης.

 

Υπάρχει κενό νόμου

 

Δυστυχώς, όπως μας επιβεβαίωσαν χτες από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, με την  υπάρχουσα νομοθεσία καθορίζονται μόνο οι διαδικασίες πτήσεων από και προς τα ελικοδρόμια χωρίς όμως να λαμβάνεται μέριμνα για τον καθορισμό κάποιου ελεγχόμενου χώρου προσγειώσεων που να αφορά αποκλειστικά και μόνο ελικόπτερα.

Με άλλα λόγια ο νόμος επιτρέπει στα ελικόπτερα να προσγειώνονται παντού έχοντας ως αποκλειστικό κριτή για την ασφάλεια τον πιλότο, κάτι που δεν συμβαίνει σε καμιά άλλη ανεπτυγμένη χώρα

 

Τι σημαίνει όμως ασφαλές  ελικοδρόμιο;

 

Σύμφωνα με ανθρώπους της ΥΠΑ για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε    την έννοια  του «ελικοδρομίου» θα πρέπει να το αντιπαραθέσουμε με την αντίστοιχη έννοια του «αεροδρομίου» η οποία  δεν περιλαμβάνει μόνο την FATO (FATO=Final Approach and Take Off area=Περιοχή τελικής Προσέγγισης και Προσγείωσης) ή την TLOF (TLOF=Touchdown and Lift OFF area=Περιοχή επαφής και ανύψωσης) αλλά και τις λοιπές περιοχές που περιέχουν τις αναγκαίες υποδομές.

Δυστυχώς, με βάση το κενό του νόμου τα λιγοστά εγκεκριμένα ελικοδρόμια δεν είναι τίποτε άλλο παρά απλές FATO που στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν περιορισμένες δυνατότητες από πλευράς ασφάλειας όχι μόνο για τις Δημόσιες Μεταφορές αλλά και για την Γενική Αεροπορία και φυσικά ελάχιστες ή καθόλου υποδομές υποστήριξης.

 

Αντιδρούν οι επαγγελματίες του χώρου

 

«Μπορεί το ελικόπτερο να είναι ένα μέσο το οποίο εκ κατασκευής δύναται να απογειώνεται και να προσγειώνεται κατακόρυφα σε πολύ περιορισμένους χώρους, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να καταστρατηγούνται οι όροι ασφάλειας που διέπουν τις κανονικές διαδικασίες προσέγγισης, προσγείωσης και απογείωσης που εξασφαλίζουν το ελικόπτερο, τις ζωές των επιβαινόντων και των τρίτων επί του εδάφους καθώς και τις περιουσίες αυτών. Είναι αδιανόητο να θυσιάζεται η ασφάλεια στο βωμό του όποιου συμφέροντος με το να παραβλέπονται, εσκεμμένα ή όχι, κίνδυνοι και να επιτρέπεται η κατασκευή μόνο FATO σε πολύ περιορισμένες περιοχές που βρίσκονται μέσα σε αφιλόξενο περιβάλλον ή κατοικημένες περιοχές», ανέφερε χαρακτηριστικά σε σχετικά πρόσφατη ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Ιπτάμενου Προσωπικού Σωμάτων Ασφαλείας και Δημόσιων Υπηρεσιών

 

 

Μόνο 7 εγκεκριμένα σε  ολόκληρη την Αθήνα

 

Για να κατανοήσει κανείς το μπάχαλο και η ανοργανωσιά που υπάρχει στο ελληνικό κράτος θα πρέπει να μάθει ότι ακόμη και σήμερα σε ολόκληρη την Αθήνα , την πρωτευουσα του ελληνικού κράτους που σε ένα χρόνο θα γιορτάσει τα 200 χρόνια της ανεξαρτησίας του, όλα και όλα τα εγκεκριμένα ελικοδρόμια είναι 2 που χρησιμοποιεί ο στρατός και 5 ιδιωτικά.

Καθίσταται λοιπόν αντιληπτό  ότι σήμερα στην Αθήνα  δεν υπάρχει αυτή την στιγμή ελικοδρόμιο εγκεκριμένο που να εξυπηρετεί τις ανάγκες ελικοπτέρων για δημόσιες μεταφορές ή τις ανάγκες των υπολοίπων ιδιωτικών ελικοπτέρων.

Σε ότι αφορά την υπόλοιπη Ελλάδα η κατάσταση είναι πιο δραματική καθώς ελάχιστα είναι τα εγκεκριμένα ελικοδρόμια και τα περισσότερα από αυτά ανήκουν σε Έλληνες και αλλοδαπούς Κροίσους.

Συμφωνα με το ΥΠΕ , τα εγκεκριμένα ελικοδρόμια της χώρας που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα της (ΥΠΑ) είναι 74 με  τα περισσότερα, αν και κατασκευάσθηκαν από διάφορους Δήμους , να μην  έχουν καν παραληφθεί και  φυσικά να μην  έχουν πάρει άδεια λειτουργίας, αφού δεν πληρούν τους διεθνείς κανόνες ασφαλείας.

Στο σημείο αυτό να επισημάνουμε  ότι το σύνολο των υπαρχόντων ελικοπτέρων με Ελληνικό Νηολόγιο είναι άνω των 100, ενώ με ξένο Νηολόγιο ο αριθμός είναι απροσδιόριστος. Το σύνολο των ελικοπτέρων των δημοσίων υπηρεσιών, τα οποία είναι διάσπαρτα σε διάφορους χώρους ή αεροδρόμια με υψηλό κόστος στάθμευσης υπολογίζονται περί τα 25 ελικόπτερα,

 

Τι συμβαίνει στη Φωκίδα

 

Στη Φωκίδα, δυστυχώς,  η ροή των πραγμάτων ακολουθεί αυτήν της υπόλοιπης χώρας. Βασιλευουν η ανοργανωσιά, η  αδιαφορία και ο ωχαδελφισμός.

Δυστυχώς, αν και  σχεδόν καθημερινά διάφοροι VIP, Έλληνες και Αλλοδαποί,  επισκέπτονται το νομό και κυρίως τον Αρχαιολογικό Χώρο των Δελφών ,  δεν υπάρχει ούτε ένα εγκεκριμένο ελικοδρόμιο με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των πτήσεων.

 

Σήμερα , τα ελικόπτερα προσγειώνονται  κύρια σε δύο χώρους, εξίσου επικίνδυνους και  μόνο από καθαρή τύχη δεν έχουμε ατυχήματα ή δυστυχήματα.

Ο πρώτος χώρος είναι το λεγόμενο «οικόπεδο Καραγκούνη» μερικές εκατοντάδες μέτρα από τον αρχαιολογικό χώρο. Επειδή όμως πρόσφατα οι ιδιοκτήτες του αντέδρασαν οι πιλότοι ελικοπτέρων βρήκαν ως εναλλακτική το παλιό γήπεδο της Κίρρας το οποίο όμως δεν διαθέτει καμιά υποδομή και ειδικά τις βραδινές ώρες που δεν υπάρχει φωτισμός καθίσταται ιδιαίτερα επικίνδυνο.

 

Και όμως!!! Πριν από σχεδόν 12 χρόνια ο τότε δήμαρχος του Καποδιστριακού δήμου Δελφών Παναγιώτης Καλτσής είχε αγοράσει με 120.000 ευρώ παρακείμενο οικόπεδο με αυτό του κ. Καραγκούνη ώστε να μετατραπεί σε ασφαλές και εγκεκριμένο ελικοδρόμιο.

Όμως έκτοτε άκρα του τάφου σιωπή!!!

 Στη συνέχεια στο τιμόνι του Δήμου ανέλαβαν οι κκ Φουσέκης και Παναγιωτόπουλος οι οποίοι απλώς αποπλήρωσαν τον ιδιοκτήτη του οικοπέδου και πέραν τούτου απολύτως τίποτε .

 

Το ερώτημα πλέον που αβίαστα προκύπτει είναι τι θα κάνει ο νέος Δήμαρχος κ Ταγκαλής με την τοπική αντιδήμαρχο κα Χρυσάφω Σεγκούνη να δηλώνει προχθές στην ΩτΦ ότι είναι ένα θέμα προς συζήτηση αλλά σίγουρα πολύ νωρίς για να μπορέσει να πει οτιδήποτε , με δεδομένο ότι η νέα δημοτική αρχή εγκαταστάθηκε μόλις στις αρχές του μήνα..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Ο δημοτικός συμβουλος Παντελής Σμαράγδης προτείνει : Αφιέρωμα στη Γιώτα Μαρούδα

Αφιέρωμα στη μνήμη της Γιώτας Μαδούρα ζητεί να συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα των καλοκαιρινώ…