Home Π.Ε. Φωκίδας Λαμβάνουν άμεσα μέτρα
Π.Ε. Φωκίδας - 1 Δεκεμβρίου, 2018

Λαμβάνουν άμεσα μέτρα

 Πολιτικά και υπηρεσιακά στελέχη των περιφερειών Στερεάς Ελλάδας και Δυτικής Ελλάδας έδωσαν ραντεβού την περασμένη Τρίτη στη γέφυρα Μόρνου  και συναποφάσισαν να λάβουν κάποια άμεσα μέτρα, όπως πληροφορηθήκαμε από το προσωπικό προφίλ στο Facebook του κ. Στάθη Κάππου. 

Ο κ. Κάππος σημειώνει τα εξής:
 
Σκοπός της συνάντησης η άμεση αποφυγή κινδύνων και ατυχημάτων κατά τη διέλευση, καθώς και σε βαθύτερο χρόνο η συντήρηση και η ανάδειξή της ως ένα μνημείο πολιτισμού.
Τα άμεσα μέτρα που αποφασίστηκαν από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και της Δυτικής Ελλάδας στα πλαίσια της Πολιτικής Προστασίας και χρονικό ορίζοντα τα Χριστούγεννα: 
1. Αποκατάσταση λειτουργίας των φρεατίων αποστράγγισης 
2. Αποκατάσταση φθαρμένων κιγκλιδωμάτων και φωτιστικών σωμάτων, έργα που αναλαμβάνει η Περιφερειακή Ενότητα Φωκίδας και
3. Εγκατάσταση φωτεινών σηματοδοτών για την εκ περιτροπής κυκλοφορία στη γέφυρα που αναλαμβάνει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.
Στη συνέχεια, στο περιφερειακό κατάστημα Ναυπάκτου, ο μελετητής κος Ιωάννης Λεπίδας ενημέρωσε για την πορεία της μελέτης, που του ανέθεσε η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας , σχετικής με την ολοκληρωμένη συντήρηση και την ανάδειξη της γέφυρας, τονίζοντας ότι η ολοκλήρωση του πρώτου σταδίου δείχνει ότι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος στη θεμελίωσή της.
 
Στη συνάντηση παραβρέθηκαν υψηλόβαθμα στελέχη των υπηρεσιών των δύο περιφερειών καθώς και στελέχη της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής Ναυπάκτου, που οφείλουμε να ευχαριστήσουμε για την συνεργασία τους.
 
Η παρουσία του βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας κ. Δημητρίου Κωνσταντοπούλου συνέβαλε στην ευόδωση της διαδικασίας. Παρόντες οι αιρετοί της Περιφέρειάς μας κ.κ. Αθανάσιος Καρακάντζας, αντιπερ/χης Πολιτικής Προστασίας Περιφ. Στερεάς Ελλάδας,Ευάγγελος Κατσαγούνος, αντιπερ/χης Φωκίδας, Ευστάθιος Κάππος, Εντεταλμένος Περιφ. Σύμβουλος Φωκίδας, Χαράλαμπος Κατσαρός, Περιφ. Σύμβουλος Φωκίδας και Ιωάννης Λύτρας, αντιπεριφερειάρχης Υποδομών Περιφ. Δυτικής Ελλάδας.
 
Σειρά μέτρων πρότειναν οι μελετητές τον Ιανουάριο του 2012
 
Στην τεχνική έκθεση που συνυπογράφουν στις 10 Ιανουαρίου 2012 οι μηχανικοί κ. Γιάννης Σπινάσας, Χρήστος Σπανός και Γιάννης Λεπίδας βλέποντας την κατάσταση της γέφυρας προτείνουν σειρά άμεσων παρεμβάσεων μέχρι την τελική αποκατάσταση της. Ανάμεσα στα μέτρα  που προτείνονται είναι η αναζήτηση εναλλακτικών διαδρομών, αλλά και η απαγόρευση διέλευσης οχημάτων πλην ΙΧ. «Τα ανωτέρω άμεσα προς εφαρμογή μέτρα έχουν σκοπό να επιβραδύνουν το ρυθμό εξέλιξης των φθορών που παρατηρήθηκαν, τη μείωση σημαντικών οδικών φορτίων που έχουν δυσμενή επιρροή σε ευπαθή δομικά στοιχεία με προχωρημένες φθορές, αλλά και τη μείωσης της πιθανότητας πρόσκλησης πρόσθετων βλαβών κυρίως από κρούση οχημάτων, σε έναν ήδη ευπαθή και περιορισμένης αντοχής φορέα. Η εφαρμογή τους θα περιοριστεί στο χρονικό διάστημα αναλυτικής διερεύνησης της κατάστασης του τεχνικού κατά τα ανωτέρω προταθέντα και έως ότι γίνουν οι απαραίτητες επεμβάσεις αποκατάστασης της γέφυρας», σημειώνουν οι μελετητές. Ουδείς όμως από τις δυο περιφέρειες, Στερεάς και Δυτικής Ελλάδας, τους λαμβάνει σοβαρά υπόψη, αφού από τις 10 Ιανουαρίου που τα λένε αυτά, μέχρι και σήμερα η γέφυρα είναι σε κυκλοφορία και καθημερινά περιδιαβαίνουν ουκ ολίγα λεωφορεία και φορτηγά. 
Τα άμεσα μέτρα που συνέστησαν οι μελετητές είναι τα εξής:
Με βάση τις μακροσκοπικές παρατηρήσεις που συγκεντρώθηκαν από την αυτοψία που έγινε, και με δεδομένη την παθολογία του δομήματος και την εικόνα που σχηματίστηκε και που αναλυτικά περιγράφηκε ανωτέρω και λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία της γέφυρας σε συνδυασμό σχετικές ημι – εμπειρικές αποτιμήσεις, εκτιμάται ότι τα περιθώρια αντοχής/ λειτουργικότητας και ανθεκτικότητας του εξεταζόμενου τεχνικού από οπλισμένο σκυρόδεμα έχουν μειωθεί σε σημαντικό βαθμό. Για το λόγο αυτό κρίνεται απαραίτητη από τους συντάξαντες η λήψη των κατωτέρω άμεσων μέτρων:
•Μονοδρόμηση της κίνησης των οχημάτων πάνω στη γέφυρα, με τοποθέτηση ειδικής σήμανσης για εκ περιτροπής κυκλοφορία ανά κατεύθυνση με φωτεινό σηματοδότη στα δύο άκρα της γέφυρας. Θα προηγείται ανάντι και κατάντι των σηματοδοτών τοποθέτηση κατάλληλων προειδοποιητικών πινακίδων, με ταυτόχρονο περιορισμό των ορίων ταχύτητας.
•Αναζήτηση εναλλακτικής διαδρομής, ώστε να αποτραπεί η κυκλοφορία πάνω στη γέφυρα.
•Περιορισμό των βαρέων φορτίων που διέρχονται από την γέφυρα, με απαγόρευση διέλευσης κάθε είδους οχήματος πλην επιβατικών Ι.Χ. συνολικού φορτίου έως 5 τον. Η απαγόρευση θα πρέπει να συνδυαστεί με αστυνόμευση του σχετικού μέτρου.
•Άμεση καθαίρεση όλων των χαλαρών και επικινδύνων τεμαχίων σκυροδέματος.
•Άμεση αποκατάσταση των φθαρμένων – κατεστραμμένων κιγκλιδωμάτων.
•Απομάκρυνση όλων των ανεπίτρεπτων χρήσεων που επιβαρύνουν το φορέα της γέφυρας.
•Άμεση αποκατάσταση των κομμένων οπλισμών, με την μέθοδο «ίσης διατομής» όπως προβλέπεται από την σχετική Προσωρινή Εθνική Τεχνική Προδιαγραφή 14.01.06.00 (ΠΕΤΕΠ) του Ι.Ο.Κ.
Τα ανωτέρω άμεσα προς εφαρμογή μέτρα έχουν σκοπό να επιβραδύνουν το ρυθμό εξέλιξης των φθορών που παρατηρήθηκαν, τη μείωση σημαντικών οδικών φορτίων που έχουν δυσμενή επιρροή σε ευπαθή δομικά στοιχεία με προχωρημένες φθορές, αλλά και τη μείωσης της πιθανότητας πρόσκλησης πρόσθετων βλαβών κυρίως από κρούση οχημάτων, σε έναν ήδη ευπαθή και περιορισμένης αντοχής φορέα. Η εφαρμογή τους θα περιοριστεί στο χρονικό διάστημα αναλυτικής διερεύνησης της κατάστασης του τεχνικού κατά τα ανωτέρω προταθέντα και έως ότι γίνουν οι απαραίτητες επεμβάσεις αποκατάστασης της γέφυρας.
 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Τι είναι το περίφημο Ασιατικό Handicap και γιατί πρέπει να το γνωρίζετε ενόψει Euro 2024

Καθώς μετράμε τις εβδομάδες και τις ημέρες για την έναρξη του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ποδ…