Η σύνδεση του Υπουργείου Παιδείας με την καθημερινή σχολική πραγματικότητα έχει καταρρεύσει από καιρό …
Ως Δ. Σ. της ΕΛΜΕ απευθυνόμαστε στους συλλόγους διδασκόντων όλων των σχολικών μονάδων της περιοχής μας και τους καλούμε να αντιμετωπίσουν με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης και κατανόησης το ευαίσθητο θέμα των απουσιών των μαθητών, της ύλης των μαθημάτων και να μην εφαρμόσουν την απαράδεκτη εγκύκλιο του υπουργείου για «τηλεαξιολόγηση»- βαθμολόγηση (ηλεκτρονικά διαγωνίσματα, τεστ , βαθμούς κ.τ.λ) για το διάστημα εφαρμογής της τηλε-εκπαίδευση.
Καλούμε τους διευθυντές των σχολείων να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να ΜΗΝ πιέζουν τους συναδέλφους για καταχώρηση απουσιών, κάλυψη της ύλης και δήθεν ..αξιολόγηση τετραμήνου των παιδιών που αντιμετωπίζουν πρωτόγνωρες συνθήκες εγκλεισμού και έλλειψης των προϋποθέσεων της μόρφωσής τους.
Καλούμε επίσης τους συναδέλφους να αγνοήσουν την απαράδεκτη εγκύκλιο του Υπουργείου και μην υλοποιήσουν την «εξ αποστάσεως αξιολόγηση» των μαθητών. Να στηρίξουν με όποια μέσα μπορούν τους μαθητές μας και να σταθούν στο πλευρό τους όχι ως απουσιολόγοι, καταχωρητές ύλης και ως αξιολογητές επιδόσεων μέσα από τηλετέστ, τηλεδιαγωνίσματα., «Εργασίες», ή άλλες μορφές αξιολόγησης αλλά ως παιδαγωγοί και δάσκαλοι που ενθαρρύνουν και κρατούν ζωντανή την ψυχή και το νου των μαθητών τους.
Από τη μία, κατά τις παραδοχές του, το υπουργείο μας επιβάλλει την εξ αποστάσεως γιατί είμαστε σε μια κατάσταση «εξαίρεσης» και την ίδια στιγμή δεν εξαιρεί «την αξιολόγηση» των μαθητών από αυτή την κατάσταση και μας την παρουσιάζει ως κανονικότητα. Είναι απαράδεκτο! Είναι κοροϊδία!
Οι εγκύκλιοι του Υπουργείου Παιδείας για τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών στο 1ο τετράμηνο …
Προκαλούν γέλιο, γιατί όλοι γνωρίζουμε τις συνθήκες που γίνεται η ΕΞΑΕ. Το Υπουργείο υποστηρίζει ότι οι μαθητές θα αξιολογηθούν από τη συμμετοχή τους στο «τηλεμάθημα». Και ο μαθητής που δεν έχει μικρόφωνο, δεν έχει ήχο, δεν είναι καλή η σύνδεση, τελείωσε η μπαταρία του κινητού του; Πώς θα κριθεί η συμμετοχή του στο μάθημα; Μέσω chat; Με την αξιοποίηση του e–class για εξετάσεις εξ αποστάσεως; Βάζοντας 5λεπτα τεστ για να μην προλάβει ο μαθητής να ανοίξει το βιβλίο ή να τον βοηθήσει η οικογένεια ή ο φροντιστής;
Προκαλούν αγανάκτηση, γιατί γελοιοποιούν την εκπαιδευτική διαδικασία και τους εκπαιδευτικούς. Θα βάλουμε βαθμό χωρίς να θυμόμαστε το πρόσωπο του μαθητή μας; Θα βάλουμε βαθμό χωρίς να έχουμε ακούσει τη φωνή του;
Η αγωνία των εκπαιδευτικών, η απόγνωση των γονιών, η ταλαιπωρία των μαθητών ξεχειλίζουν. Μόνο το Υπουργείο Παιδείας μένει ασυγκίνητο. Έχει κοπεί η σύνδεση με τη σχολική πραγματικότητα. Ίσως να φταίει ο πάροχος… ίσως να φταίει η εξ αποστάσεως σχέση που έχει επιλέξει να έχει με την εκπαιδευτική κοινότητα.
Η πράξη έχει αποδείξει περίτρανα ότι η εξ αποστάσεως δεν είναι καθολική και ισότιμη, καθώς υπάρχουν μαθητές που δεν έχουν τη στοιχειώδη πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή- ουδέποτε άλλωστε η κ. Κεραμέως τούς εφοδίασε- και αντιμετωπίζει καθημερινά μεγάλα προβλήματα συνδεσιμότητας, τη στιγμή, μάλιστα που την πρώτη βδομάδα κατέρρευσε το ίδιο το σύστημα..
Η εξ αποστάσεως συνιστά μέτρο βαθύτατα αντιπαιδαγωγικό και ως εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε πολύ καλύτερα συγκριτικά με κάθε εφήμερη Υπουργό ότι η κοπιώδης παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές στηρίζεται στην καθημερινή μας ζωντανή αλληλεπίδραση, την ψυχική επαφή και το συλλογικό πνεύμα των ανοιχτών σχολικών τάξεων, ενώ ακυρώνεται, όταν αγκομαχούμε εκπέμποντας «σήματα» στα απρόσωπα εικονίδια κινητών, οθονών και ακουστικών.
Ξεκίνησαν με πιέσεις για την καταχώριση των απουσιών του διαστήματος της καραντίνας στο my school, συνέχισαν με την απαίτηση του προχωρήματος της ύλης , χωρίς καμία ανακοίνωση περικοπής της και εμμένοντας στην εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων και στις 9-12 εξέδωσαν νέα εγκύκλιο για την e-βαθμολόγηση και e-εξετάσεις των έγκλειστων μαθητών! ξεπερνώντας κάθε όριο και πιέζοντας ακόμα και μέσω της τυχόν περικοπής των χριστουγεννιάτικων διακοπών.
Με αυτήν την ισοπεδωτική βαθύτατα ταξική και αντιπαιδαγωγική αντιμετώπιση των μαθητών συμπληρώνουν το πάζλ του βασικού τους στόχου: να καθιερωθεί με πρόσχημα την πανδημία πάση θυσία η ΕΞΑΕ ως ισότιμη με τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία με τα όλα της : πλήρες ωρολόγιο πρόγραμμα, απουσίες, ύλη, βαθμοί, τεστ, διαγωνίσματα, ενημέρωση γονέων., σε βάρος των μορφωτικών αναγκών και δικαιωμάτων των μαθητών μας.
Το συνεχιζόμενο αντίδοτο της “τηλεκπαίδευσης” απέναντι στην πανδημία μετράει ήδη ολέθρια αποτελέσματα στη μόρφωση και την ψυχοκοινωνική υγεία των μαθητών μας.
Βαδίζοντας στον δεύτερο μήνα της ΕΞΑΕ αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά ότι η πανδημία μετατρέπεται σε χρυσή ευκαιρία για την κατάργηση των μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων και την επιτάχυνση της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής ( ν. για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, πρόσληψη αναπληρωτών σε τοπικό επίπεδο, προϋπολογισμός, καταστολή- απαγορεύσεις κλπ).
Το Υπουργείο Παιδείας έχει δοκιμαστεί στην αποτελεσματικότητα να λύνει τα προβλήματα και έχει κριθεί ανεπαρκές. Το εισέπραξε άλλωστε από τους εκπαιδευτικούς με το 92% αποχή από τις τηλεεκλογές-φαρσοκωμωδία.
Καμία «αξιολόγηση» των μαθητών μας σε συνθήκες εξαίρεσης και εξ αποστάσεως.
· Καμία βαθμολόγηση των μαθητών σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης. Να αποσυρθεί τώρα η σχετική εγκύκλιος. Αν χρειαστεί, να μετρήσουν οι βαθμοί του β΄ τετραμήνου και για το α΄ τετράμηνο, όταν θα ανοίξουν τα σχολεία.
· Δεν καταχωρούμε απουσίες μαθητών στο my school σ’ αυτές τις συνθήκες.
· Η διαδικασία της τηλε-διδασκαλίας δεν μπορεί να καταγραφεί ως διδαχθείσα ύλη, επιβάλλεται η επανάληψή της μετά το άνοιγμα των σχολείων.
· Δραστική μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης από τώρα όλων των μαθημάτων και ιδίως των πανελλαδικώς εξεταζόμενων. Να καταργηθεί η διαβόητη και κακόφημη τράπεζα θεμάτων.
· Να εξασφαλιστεί η άμεση εφαρμογή των προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας για τους μαθητές που το έχουν ανάγκη, όταν ανοίξουν τα σχολεία. Κανείς εκπαιδευτικός να μην υποχρεωθεί να παραδώσει βαθμολογία όσο διαρκεί η εξ αποστάσεως διδασκαλία.
ΤΩΡΑ, λοιπόν, ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, με τήρηση όλων των μέτρων για την προστασία της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και των υπόλοιπων εργαζόμενων σ’ αυτά (μέχρι 15 μαθητές στο τμήμα, πρόσληψη του αναγκαίου αριθμού των εκπαιδευτικών και των καθαριστριών, με μαζικά test και συχνή απολύμανση των σχολείων) σε συνδυασμό με τη χρηματοδότηση και στελέχωση του ΕΣΥ.
Καλούμε την ΟΛΜΕ να πάρει αντίστοιχες αποφάσεις και να καλέσει τον κλάδο να απέχει από τις απαράδεκτες αντιπαιδαγωγικές απαιτήσεις του υπουργείου.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ
Στο Μαραθιά Δωρίδας: Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό
Στο Μαραθιά Δωρίδας Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό Απίστευτο και όμως αληθινό. Ο λογαρι…