Home Πολιτικά - Φωκίδα Επτά χρόνια ξεχασμένη στο ΤΑΙΠΕΔ
Πολιτικά - Φωκίδα - 22 Μαΐου, 2017

Επτά χρόνια ξεχασμένη στο ΤΑΙΠΕΔ

 Ένα μείζονος σημασίας θέμα αναδεικνύει η ΔΗΜΤΟ Δελφών με ανακοίνωσή της, μέσω της οποίας αναρωτιέται γιατί το ΤΑΙΠΕΔ δεν την προτάσσει για αξιοποίηση και τονίζει ότι το έχει προωθήσει στους τομεάρχες του κόμματος της ΝΔ κ. Ντόρα Μπακογιάννη και κ. Μάνο Κόνσολα. 

Η μαρίνα της Ιτέας αν και ένα φιλόδοξο έργο που έχει απορροφήσει τεράστια ποσά για την κατασκευή του, αντί να βγει άμεσα σε διαγωνισμό για την αξιοποίησή του ακόμη και πριν καν ολοκληρωθεί, έμεινε εγκαταλελειμμένη για πολλά χρόνια, χωρίς κανένα λόγο. Οι αρμόδιοι προσπάθησαν με φθηνές δικαιολογίες, τύπου «δεν υπάρχει ενδιαφέρον» να δικαιολογήσουν την αδράνειά τους, η οποία υπαγορευόταν από ταπεινά ελατήρια, αφού μια μερίδα περίοικων της Ιτέας δεν επιθυμεί την αξιοποίηση του χώρου και αρέσκεται να τον χρησιμοποιεί ως πάρκο για τις βόλτες του και για τις εξόδους των κατοικίδιων τους. Ουκ ολίγες φορές σε συγκεντρώσεις πολιτικών φορέων για το θέμα έχουν ακουστεί ακραίες φωνές και διαμαρτυρίες στη λογική να μη δοθεί σε ιδιώτη για να μην το περιφράξει και να μην τους κόψει τη θέα. Το αν η μαρίνα θα συγκέντρωνε ή όχι το ενδιαφέρον υποψήφιων επενδυτών θα το μαθαίναμε μόνο αν είχε προκηρυχθεί και αν είχε δοθεί φυσικά δημοσιότητα για την προκήρυξή της. 
Τα τελευταία οκτώ χρόνια το ΤΑΙΠΕΔ κρατά «όμηρο» τη μαρίνα, χωρίς να την βγάζει σε διαγωνισμό, αλλά και χωρίς να την επιστρέφει στο φορέα που ανήκει, δηλαδή το Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας. Η λειτουργία της αναμένεται να φέρει πολλαπλά οφέλη στην τοπική κοινωνία της Ιτέας και εν γένει της Φωκίδας, καθώς θα προσφέρει θέσεις εργασίας μόνιμου προσωπικού, αλλά και θα αυξήσει την κίνηση των επισκεπτών που θα ενδιαφέρονται να προσεγγίσουν την περιοχή με σκάφος, αλλά και με αυτούς που θα έχουν μόνιμη συνεργασία με τη μαρίνα. 
Το σημαντικότατο αυτό περιουσιακό στοιχείο του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδας έχει περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ και περιμένει τη σειρά του για αξιοποίηση, η οποία όμως δεν έρχεται ποτέ και ήδη έχουν περάσει επτά χρόνια. Ενδεικτικό είναι ότι δεν έχει οριστεί καν το χρονικό διάστημα που σκοπεύει το ΤΑΙΠΕΔ να την αξιοποιήσει. 
Στην περίπτωση της μαρίνας το ελληνικό δημόσιο έχει δείξει το χειρότερο πρόσωπό του, καθώς δε σεβάστηκε ούτε καν τα χρήματα του ελληνικού λαού που δαπανήθηκαν για αυτό το έργο. Ένα έργο που ζητούσε επίμονα η κοινωνία της Ιτέας και κυρίως οι επαγγελματίες, πιστεύοντας ότι θα συμβάλει στην αύξηση της τουριστικής κίνησης. Και αφού πέρασαν πολλά χρόνια με το έργο ολοκληρωμένο, αλλά αναξιοποίητο προκειμένου «να μη χαλάσει τη θέα» κάποιων, πέρασε στο ΤΑΙΠΕΔ και ξεχάστηκε οριστικά. 
Θα πρέπει πάντως να σημειώσουμε ότι όλες οι κυβερνήσεις και οι κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι της Φωκίδας διαχρονικά, από όταν ολοκληρώθηκε το έργο, έως και σήμερα φέρουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για τη μη αξιοποίηση του έργου, αλλά και κυρίως για την μεταφορά και παραμονή του στο ΤΑΙΠΕΔ.
 
Η ανακοίνωση της ΔΗΜΤΟ Δελφών
 
Με αυτή την ανακοίνωση η ΔΗΜΤΟ Δελφών της ΝΔ επαναφέρει τη μαρίνα στην επικαιρότητα μετά από πολλά χρόνια που δεν είχε ασχοληθεί κανένας. Επισημαίνει δε ότι ο   τουριστικός    λιμένας    Ιτέας   δεν   έχει    συμπεριληφθεί   στον κατάλογο  για   τους λιμένες    πρώτου   ενδιαφέροντος   προς αξιοποίηση-παραχώρηση   μέσω   ταμείου    αποκρατικοποιήσεων   (ΤΑΙΠΕΔ)   και στις διακηρύξεις  δημοπρατήσεις   που βρίσκονται υπό εξέλιξη και επίσης δεν συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο αξιοποίησης των  λιμένων που θα δημοπρατηθούν στο προσεχές χρονικό διάστημα», όπως συγκεκριμένα αναφέρει.
Η ΔΗΜΤΟ στην ανακοίνωσή της αναφέρει αναλυτικά τα εξής:
Η ΔΗΜ.ΤΟ Δελφών/Νομού Φωκίδας προέβη σε ενημέρωση της Τομεάρχη Οικονομίας & Ανάπτυξης  της Νέας Δημοκρατίας κας Ντόρας  Μπακογιάννη και του Τομεάρχη Τουρισμού κ. Μάνου Κόνσολα , αναφορικά με την αξιοποίηση του Τουριστικού Λιμένα(μαρίνα) Ιτέας  Νομού  Φωκίδας, πυλώνας τουριστικής ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή.
Ο  Τουριστικός   Λιμένας   Ιτέας  κατατάσσεται  σύμφωνα  με  την αριθμ 3514-96/2/92  ΦΕΚ 440/Β/7-7-1992  κοινή  Υπουργική  Απόφαση   Εθνικής  Οικονομίας  , Περιβάλλοντος-χωροταξίας, Δημοσίων  έργων, Εξωτερικών και Εμπορικής   ναυτιλίας   στην  κατηγορία   λιμένων  μείζονος  ενδιαφέροντος   και   χωροθετήθηκε   με την αριθμ αρ.τ 712/16/2000 απόφαση  Υπουργού   Ανάπτυξης .  
Το εμβαδό   της   χερσαίας   ζώνης   είναι 24.700τ.μ. και   της  θαλάσσιας ζώνης   είναι 26.000τ.μ. , δυναμικότητας  146   ελλιμενισμένων   σκαφών  στη   θάλασσα  και    60  θέσεων    στην ξηρά, σύμφωνα   με τις διατάξεις του άρθρου 31 του Ν. 2160/1993.   Υπολείπεται  ένα  μέρος   από  τα  κτιριακά 436 τ.μ. που  δεν  έχει  κατασκευασθεί.  Το   Λιμενικό   Ταμείο   Φωκίδας   το  έτος 2010 είχε  προβεί σε   διακήρυξη   δημοπράτησης   προς   αναζήτηση  στρατηγικού   επενδυτή   η   οποία όμως ματαιώθηκε  καθότι  ο   τουριστικός    λιμένας    Ιτέας   εντάχθηκε   στο   Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων   (ΤΑΙΠΕΔ).
Το ερώτημα που διατυπώνεται προς τους κυβερνητικούς χειρισμούς είναι, γιατί ο   τουριστικός    λιμένας    Ιτέας   δεν   έχει    συμπεριληφθεί   στον κατάλογο  για   τους λιμένες    πρώτου   ενδιαφέροντος   προς αξιοποίηση-παραχώρηση   μέσω   ταμείου    αποκρατικοποιήσεων   (ΤΑΙΠΕΔ)   και στις διακηρύξεις  δημοπρατήσεις   που βρίσκονται υπό εξέλιξη και επίσης δεν συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο αξιοποίησης των  λιμένων που θα δημοπρατηθούν στο προσεχές χρονικό διάστημα.
 
 
Ο Πρόεδρος ΔΗΜ.ΤΟ Δελφών 
Ευθύμιος Κατσαρέλης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Προγράμματα μεσιτικών γραφείων τεχνολογίας cloud: Γιατί προσφέρουν περισσότερη οργάνωση και ευελιξία

Η οργάνωση, η ευελιξία και η αύξηση παραγωγικότητας είναι ένα από τα σημαντικά χαρακτηριστ…