Home Πολιτισμός ΕΒΕ Φωκίδας: Εικόνα της αγοράς κατά τη διάρκεια του 10ήμερου των μίνι εκπτώσεων και την Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013
Πολιτισμός - 15 Νοεμβρίου, 2013

ΕΒΕ Φωκίδας: Εικόνα της αγοράς κατά τη διάρκεια του 10ήμερου των μίνι εκπτώσεων και την Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013

Την Κυριακή 3 Νοεμβρίου, για πρώτη φορά (εκτός της καθιερωμένης Κυριακής των Χριστουγέννων), τα καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά με βάση το νέο εφαρμοστέο Νόμο, καθώς την περίοδο 1 έως 9 Νοεμβρίου πραγματοποιούνται πλέον MidSeason Εκπτώσεις. Την ημέρα αναφοράς η ΕΣΕΕ όρισε εξειδικευμένους ερευνητές σε όλα τα κεντρικά εμπορικά κέντρα του λεκανοπεδίου Αττικής αλλά και σε κεντρικές πόλεις της Περιφέρειας. Οι ερευνητές μέσω της επιτόπιας παρατήρησης διέκριναν τόσο ποιοι δρόμοι του εμπορικού κέντρου λειτούργησαν κανονικά σε κάθε περιοχή, όσο και την αναλογία κλειστών-ανοιχτών καταστημάτων την ημέρα αυτή και το ύψος της εμπορικής κίνησης και επισκεψιμότητας στην εμπορική αγορά. Σε ορισμένες κεντρικές πόλης της περιφέρειας, η εικόνα της αγοράς, δόθηκε από τον τοπικό Εμπορικό Σύλλογο.

Αποτελέσματα έρευνας σε εμπορικές επιχειρήσεις της Αττικής για την πορεία της αγοράς την Κυριακή 3 Νοεμβρίου

Αναμφισβήτητα η Κυριακή που πέρασε ήταν μια μέρα με πολύ κόσμο στη βόλτα ιδίως στους πολύ κεντρικούς και γνωστούς δρόμους της Αθήνας. Είναι πολύ δύσκολο να διερευνηθεί κατά πόσο ο τζίρος των εμπορικών επιχειρήσεων ήταν αυξητικός ή όχι, παρά  μόνο μέσα από τους ίδιους του επιχειρηματίες. Το ΙΝΕΜΥ, έχοντας αποστείλει ερευνητές σε όλα τα κάτωθι σημεία αγορών (Πίνακας 1) στις 3 Νοεμβρίου ώστε μέσω της εμπειρικής παρατήρησης να επισημάνει ορισμένα βασικά συμπεράσματα, συγκράτησε και ορισμένες εμπορικές επιχειρήσεις οι οποίες ήταν ανοιχτές στις 3 Νοέμβριου και επανήλθε με τηλεφωνική έρευνα τη Δευτέρα. Είναι αξιοσημείωτο ότι τα αποτελέσματα που θα παρουσιαστούν αφορούν επιχειρηματίες οι οποίοι άσχετα με τη στάση τους απέναντι στις Κυριακές, επέλεξαν να κρατήσουν ανοιχτά τα καταστήματά τους.

 

Βασικά Συμπεράσματα

ü    Από το σύνολο των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα, το 87% ανέφερε ότι την Κυριακή είχε μικρότερη επισκεψιμότητα στο κατάστημα σε σύγκριση με το Σάββατο.  Το παραπάνω στοιχείο είναι πολύ σημαντικό και θα πρέπει να συνδυαστεί και με άλλες παραμέτρους. Αρχικά, όταν αναφερόμαστε σε επισκεψιμότητα περιγράφουμε τον κόσμο που εισήλθε στο κατάστημα ανεξάρτητα αν ψώνισε ή όχι. Το εύρημα λοιπόν, επιβεβαιώνει την αίσθηση που είχαν αρκετοί έμποροι ότι δηλαδή ενώ υπήρχε κόσμος στο δρόμο που έκανε βόλτα, δεν έμπαινε στα καταστήματα. Είναι πολύ ενδεικτικό, ότι ακόμα και στο κέντρο της Αθήνας όπου υπήρχε ο περισσότερος κόσμος, μόνο 4 επιχειρήσεις απάντησαν ότι είχαν περισσότερη επισκεψιμότητα από το Σάββατο.
Η ίδια κατάσταση, λίγο δυσμενέστερη, διαμορφώθηκε και για το τζίρο των επιχειρήσεων, όπου το 92% των εμπορικών επιχειρήσεων υποστηρίζει ότι κινήθηκε πτωτικά σε σύγκριση με το Σάββατο. Όχι μόνο ο κόσμος δεν έμπαινε μέσα στα καταστήματα αλλά δεν ψώνιζε κιόλας. Ακόμα και σε περιοχές όπως η Γλυφάδα, το κέντρο Αθήνας και η Κηφισιά όπου και η εμπειρική παρατήρηση έδειξε ότι υπήρχε πράγματι αρκετός κόσμος, οι επιχειρήσεις των περιοχών αυτών απαντούν ότι ούτε ο τζίρος ούτε η επισκεψιμότητα ήταν καλύτερη από το Σάββατο.
Παρ’ όλο που ο κόσμος όπως τουλάχιστον παρατηρήθηκε «δια γυμνού οφθαλμού» πλημμύρισε κεντρικούς εμπορικούς δρόμους, όχι μόνο δεν υπήρχε ιδιαίτερη επισκεψιμότητα στα καταστήματα και οι τζίροι ήταν σημαντικά χαμηλότεροι του Σαββάτου, αλλά και οι ίδιοι οι επιχειρηματίες, σε ερώτηση αν θα θελαν να ανοίξουν την επόμενη Κυριακή, σχεδόν το 80% δηλώνει πως όχι. Και για μια ακόμα φορά, είναι πολύ χαρακτηριστικό ότι ακόμα και για το κέντρο της Αθήνας,  από τις 60 εμπορικές επιχειρήσεις του δείγματος μόνο οι 20 δήλωσαν ότι θέλουν να ανοίξουν την επόμενη Κυριακή. 
Καταληκτικά, πρόκειται σίγουρα για μια νέα καταναλωτική συνήθεια η οποία μπορεί σε άλλες εποχές να είχε μεγαλύτερη απήχηση και θετικές συνέπειες στην αγορά. Η Κυριακή 3 Νοεμβρίου επιβεβαίωσε την μειωμένη αγοραστική κίνηση και το χαμηλό διαθέσιμο εισόδημα. Οι οποιεσδήποτε αναφορές περί επιτυχίας του μέτρου, οι οποίες δεν βασίζονται σε πραγματικά στοιχεία αλλά υποθέσεις, μάλλον επιβαρυντικά λειτουργούν στον εκσυγχρονισμό της αγοράς. 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Off τα τηλέφωνα του Κ.Υ. Ιτέας

Λόγω βλάβης στο τηλεφωνικό κέντρο του Κέντρου Υγείας Ιτέας είναι αδύνατη η επικοινωνία. …