Home Εικόνες Αρχικής Διαμαρτύρονται μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς του Μουσικού Σχολείου

Διαμαρτύρονται μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς του Μουσικού Σχολείου

 

-Τα τεράστια εκπαιδευτικά κενά, η κυβερνητική αδιαφορία για τη στελέχωσή τους και η άρνηση να εκχωρούνται τα νόμιμα πτυχία μουσικών σπουδών στους αποφοίτους ακυρώνουν στην πράξη τα Μουσικά Σχολεία!

 

 

 

Με το σύνθημα «η τέχνη δεν είναι πολυτέλεια, είναι ανάγκη», το Μουσικό Σχολείο Άμφισσας στάθηκε στο πλευρό της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων και διαμαρτυρήθηκε στη  Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Φωκίδας, για την αναστροφή της υποβάθμισης των Μουσικών Σχολείων που έρχεται μέσα από τα τεράστια εκπαιδευτικά κενά, την κυβερνητική αδιαφορία για τη στελέχωσή τους και την άρνηση να εκχωρούνται τα νόμιμα πτυχία μουσικών σπουδών στους αποφοίτους!

Με Υπόμνημα ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών του Μουσικού Σχολείου Άμφισσας, σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων επιθυμούμε να εξειδικεύσουμε τα αιτήματά τους και να ενημερώσουμε για τους λόγους για τους οποίους για μία ακόμα φορά υποχρεωνόμαστε να διαμαρτυρηθούμε και να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα δικαιώματα των παιδιών μας, μαζί με τα παιδιά μας και τους εκπαιδευτικούς τους. Η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων επανειλημμένα έχει απευθυνθεί με σχετικά υπομνήματα στο ΥΠΑΙΘ και έχει αιτηθεί συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου, με τελευταίο αίτημα αυτό το οποίο κατατέθηκε στις 23/3/2022. Μέχρι και σήμερα δεν έχει καταστεί δυνατή η συνάντηση αυτή. Αναρωτιόμαστε εύλογα και συνάμα αγανακτούμε! Σε τι οφείλεται αυτή η αδιαφορία;

Με συνεχείς κινητοποιήσεις όλων των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών των Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων της χώρας μας επιδιώκουμε να  καταδείξουμε το μείζον ζήτημα των εκπαιδευτικών κενών στα σχολεία μας, ιδιαίτερα στις ειδικότητες. Είναι χαρακτηριστικό πως τα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία είναι τα μόνα σχολεία στην Ελλάδα στα οποία η πλειονότητα των μαθητών δεν κάνουν μάθημα τις μισές διδακτικές ώρες κάθε μέρα για το μισό σχολικό έτος!   Η πρόσληψη των καθηγητών μουσικής, χορού και κινηματογράφου γίνεται με χαρακτηριστική καθυστέρηση και στερεί από παιδιά τα οποία αγωνίστηκαν και διαγωνίστηκαν για την εισαγωγή τους στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία το δικαίωμά τους να παρακολουθήσουν το μάθημα για το οποίο επιλέχθηκαν! Οι αιτιάσεις πολλές και γραφειοκρατικές. Οι αιτίες και η λύση πολιτικές.

Δεύτερο ιδιαίτερα σοβαρό ζήτημα είναι αυτό των κτηριακών υποδομών. Είναι εκτεταμένο το φαινόμενο της στέγασης μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων σε ακατάλληλες υποδομές, σε κτιριακές εγκαταστάσεις που δεν καλύπτουν τις ανάγκες των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων. Κατά τα λοιπά, εκφράζονται  επαινετικά σχόλια για το έργο των σχολείων μας και δηλώσεις για το ειλικρινές ενδιαφέρον της πολιτείας για αυτά. Πρόκειται για αντίφαση, για ειρωνεία ή μήπως για εμπαιγμό;

Η αναγκαστική μετακίνηση των μαθητών με μέσα στα οποία επιβαίνουν από την αρχή της πανδημίας χωρίς να έχει ανασταλεί η 100% πληρότητα σε αυτά και η μετακίνησή τους με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στα σχολεία της επαρχίας, επιτείνει την ανησυχία για την ασφάλεια των παιδιών μας. Είναι πια καιρός να δημιουργηθεί ένας ενιαίος, δημόσιος φορέας ο οποίος θα εξυπηρετεί τις ανάγκες ασφαλούς μετακίνησης του συνόλου των μαθητών, είτε αυτοί φοιτούν σε μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία είτε σε άλλα σχολεία της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ζητούμε την κατάργηση του περιορισμού των χιλιομετρικών αποστάσεων (ΚΥΑ 50025/2018 ΦΕΚ 4217/Β/26-9-2018), την πρόσληψη συνοδών και την δωρεάν μετακίνηση των μαθητών και εκπαιδευτικών των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων όταν πρόκειται να συμμετάσχουν σε μουσικές και καλλιτεχνικές διοργανώσεις.

Πάγιο αίτημά μας είναι η απονομή κατατακτηρίων εγγράφων στους αποφοίτους, ώστε να αναγνωρίζεται υποχρεωτικά το επίπεδο των μουσικών και καλλιτεχνικών σπουδών τους, αλλά και το αίτημα για την διεξαγωγή εξετάσεων για την απόκτηση πτυχίων στα αντικείμενα της Αρμονίας, της Βυζαντινής Μουσικής και των Ελληνικών παραδοσιακών οργάνων. Θα πρέπει να τονιστεί πως το τελευταίο προβλέπεται από την Υπουργική Απόφαση Αριθ. Γ2/3375/30-06-1999 (ΦΕΚ1505/Β’/22-07-1999) για τα μουσικά σχολεία και έχει εφαρμοστεί μόνο μία φορά μέχρι και σήμερα. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, όσοι επιθυμούν να αναγνωρίσουν το επίπεδο σπουδών τους και να αποκτήσουν αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα, υποχρεώνονται να καταφύγουν στην ωδειακή εκπαίδευση, να αναλάβουν το κόστος κατατακτηρίων εξετάσεων και να φοιτήσουν για τουλάχιστον ένα έτος σε αναγνωρισμένο από το κράτος ωδείο, συχνά επαναλαμβάνοντας μαθήματα (ανάλογα με την πολιτική η οποία ακολουθείται από το ωδείο) όπως η ιστορία της μουσικής, η υποχρεωτική θεωρία, η αρμονία, η μορφολογία και η οργανογνωσία, τα οποία όμως επί σειρά ετών έχουν ήδη διδαχθεί στα σχολεία τους.

Επαναφέρουμε το αίτημα να δοθεί λύση στο πρόβλημα το οποίο προκύπτει στα μουσικά σχολεία εξαιτίας αλλαγών που επήλθαν μετά και την δημοσιοποίηση – εν μέσω πανδημίας και πάλι – του ΦΕΚ 878/2021. Σύμφωνα με το παραπάνω ΦΕΚ, ένας μαθητής του Μουσικού Γυμνασίου παραπέμπεται στην δεύτερη εξεταστική του Σεπτεμβρίου όταν δεν επιτύχει τον γενικό μέσο όρο μαθημάτων 13 και έχει κάτω από την βάση του 10 σε τέσσερα μαθήματα γενικής παιδείας και δύο μουσικά μαθήματα. Ο μαθητής ο οποίος έχει κάτω από την βάση του 10 σε τρία μουσικά μαθήματα δεν έχει την δυνατότητα επανεξέτασης και υποχρεώνεται σε μετεγγραφή. Αν ο μαθητής αυτός έχει κάτω από την βάση του 10 σε τρία μουσικά μαθήματα και ένα γενικής παιδείας υποχρεώνεται σε μετεγγραφή και επανάληψη της τάξης σε γυμνάσιο γενικής παιδείας χωρίς να του έχει δοθεί η δυνατότητα επανεξέτασης, η οποία, ωστόσο, δίνεται σε όποιον έχει κάτω από την βάση του δέκα σε ένα μουσικό μάθημα και ένα μάθημα γενικής παιδείας. Ακόμα και στην περίπτωση που ο μαθητής έχει υψηλό μέσο όρο (οπότε και προάγεται στην επόμενη τάξη) δεν δίνεται στο γυμνάσιο η δυνατότητα επανεξέτασης αν δεν έχει επιτύχει την βάση του 10 έστω και σε ένα μουσικό μάθημα. Δυνατότητα επανεξέτασης έχει μόνο ο μαθητής των λυκειακών τάξεων του Μουσικού Σχολείου ο οποίος δεν έχει επιτύχει την προβλεπόμενη βάση σε ένα μουσικό μάθημα.

Χωρίς τον απαραίτητο εξοπλισμό, την ορθή συντήρησή του και την δυνατότητα δωρεάν χρήσης του από τους μαθητές, χωρίς την δωρεάν παροχή βιβλίων ειδικοτήτων (στα μουσικά σχολεία πληρώνουμε τα βιβλία μουσικής), χωρίς μόνιμους διορισμούς ώστε να καλυφθεί το σύνολο των εκπαιδευτικών και λοιπών αναγκών των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων, με την λογική της κατάργησης καλλιτεχνικών μαθημάτων από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση (τα εικαστικά καταργήθηκαν ως μάθημα από τις λυκειακές τάξεις), χωρίς καν να δίνεται η ευκαιρία συνέχισης των σπουδών μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση γιατί δεν υπάρχουν αντίστοιχα τμήματα πανεπιστημιακού επιπέδου (χορός) ή είναι περιορισμένος ο αριθμός τους (κινηματογράφος, ηθοποιοί), ουσιαστικά δωρεάν, αποκλειστικά δημόσια καλλιτεχνική εκπαίδευση δεν υφίσταται.

Οι εκπτώσεις στις παροχές της πολιτείας για την εκπαίδευση των παιδιών μας στο όνομα του κόστους δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Τι είναι το περίφημο Ασιατικό Handicap και γιατί πρέπει να το γνωρίζετε ενόψει Euro 2024

Καθώς μετράμε τις εβδομάδες και τις ημέρες για την έναρξη του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ποδ…