«Δεν έγινε κακοδιαχείριση»
Για πρώτη φορά ο Αντιπεριφερειάρχης Φωκίδας κ. Γιώργος Δελμούζος κατά τη διάρκεια του τελευταίου περιφερειακού συμβουλίου μίλησε δημόσια για την περιπέτειά του στη διοίκηση του Γηροκομείου Άμφισσας (Στάλλειο – Γάτειο ίδρυμα χρονίων πασχόντων), υποστηρίζοντας, βέβαια , ότι δεν υπάρχει θέμα κακοδιαχείρισης.
Αφορμή στάθηκε μια ερώτηση του κ.Χρήστου Δούρου για την κατάληξη του γηροκομείου, τυχόν υπαίτιους, τα δεδουλευμένα των εργαζομένων και την προοπτική να επαναλειτουργήσει.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Δελμούζος απαντώντας κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου επέμενε πολύ στο γεγονός ότι οι Οικονομικοί Επιθεωρητές έλεγξαν 52.000 λογιστικές εγγραφές και δε βρήκαν ούτε μια λάθος!
Η ερώτηση
Ο κ. Χρήστος Δούρος αναφερόμενος στην ερώτησή του τόνισε πως το Γηροκομείο ξεκίνησε με δωρεές και κληροδοτήματα. Εξήγησε πως από την αρχή της λειτουργίας του παρατηρήθηκαν μεγάλα προβλήματα, ενώ είπε πως το σύνολο των τροφίμων δεν χρηματοδοτούνταν από τον ΕΟΠΥ. Στο γεγονός αυτό απέδωσε και τις συσσωρευθείσες ζημίες του ιδρύματος λαμβάνοντας σαφώς ως δεδομένους τους ισχυρισμούς των μελών της διαχειριστικής επιτροπής. (Σ.Σ.: Εδώ να σημειώσουμε ότι και οι δέκα εμπλεκόμενοι με την υπόθεση, οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι με καταλογισμούς ποσών και κάποιοι πιθανότατα με ποινικό έλεγχο, ισχυρίστηκαν από την αρχή ότι έφταιγε ο ΕΟΔΥ που δε χρηματοδότησε το σύνολο των τροφίμων, χωρίς ωστόσο να αιτιολογήσουν ποτέ επαρκώς γιατί αντί των 16 εργαζομένων που εκτιμάται ότι θα έπρεπε να απασχολεί είχε φτάσει τους 28 και 29;)
Παράλληλα, ο κ. Δούρος ισχυρίστηκε πως εξαιτίας του ΕΟΔΥ συσσωρεύθηκαν οφειλές προς ΙΚΑ, προμηθευτές, εργαζόμενους, με τους τελευταίους να προχωρούν σταδιακά σε επίσχεση εργασίας. Οι οφειλές αυτές, όπως επεσήμανε, ήταν ύψους 2.259.000 ευρώ, όσο δηλαδή και το ποσό που το συμβούλιο Κοινωφελών Περιουσιών ζήτησε να τους καταλογιστεί για υποεκτίμηση μισθοδοτικού κόστους!
Ο Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Χρήστος Δούρος αναφέρθηκε στην 1155/7-7-2014 απόφαση της Περιφέρειας με την οποία και ανεστάλη η λειτουργία του ιδρύματος. Σημείωσε πως ζητήθηκε και έγινε διαχειριστικός έλεγχος, ενώ όπως είπε «από το Συμβούλιο Κοινωφελών Περιουσιών που εξετάστηκε προκύπτει πως οι Διαχειριστικές Επιτροπές του ιδρύματος έφεραν διαχρονικά βαρύτατες ευθύνες με αποτέλεσμα τη χρεοκοπία και το κλείσιμό του. Η απώλεια αυτών των πόρων και η κατασπατάληση της περιουσίας δημιούργησε μεγάλα ζητήματα και υπήρξαν έντονες διαμαρτυρίες από κατοίκους και συλλογικές κινήσεις. Αντίστοιχα υπήρξε και η υπόθεση του Γηροκομείου Αθηνών, όπου βγήκαν οι αποφάσεις. Θέλω να μου πείτε τι θα γίνει με τα δεδουλευμένα των εργαζομένων και τις οφειλές στους προμηθευτές. Ποια είναι τα αποτελέσματα των ελέγχων, αν υπάρχει κάτι προς την περιφέρεια απολογιστικό, αν υπήρχαν υπόλογοι και ποιοι και αν είναι στις προθέσεις της περιφέρεια η επαναλειτουργία του ιδρύματος», ρώτησε ο κ. Δούρος.
«Ήταν ελλειμματικό το γηροκομείο»
Στην απάντησή του ο αντιπεριφερειάρχης Φωκίδας κ. Γιώργος Δελμούζος τόνισε πως ο κ. Δούρος έθεσε πολλά θέματα: «τόσα που δε μπορώ να του απαντήσω στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Αν θέλει ας κάνουμε μια ιδιαίτερη συνεδρίαση να του απαντήσω. Δεν είναι έτσι όμως κ Δούρο, όπως τα λέτε. Για την αποζημίωση των υπαλλήλων και την επαναλειτουργία του ιδρύματος, θα πρέπει να ρωτήσετε τον υπουργό κ. Κικίλια, τον υπουργό μας. Τόσο ο Περιφερειάρχης, όσο και η περιφερειακή Αρχή θέλουμε να ανοίξει το Γηροκομείο, αλλά δε μπορούμε να το ανοίξουμε. Όντως συσσωρεύτηκαν οφειλές. Έχετε δίκιο σε αυτό. Θα σας πω επί τροχάδην την ιστορία. Ο Σταλλός άφησε το 1901 την περιουσία του να γίνει το Γηροκομείο. Καταφέραμε και το συστήσαμε μια ομάδα ικανών ανθρώπων. Εγώ ήμουνα ο τελευταίος τροχός της ομάδας αυτής με το Μακαριστό Αθηναγόρα και το Νίκο Φουσέκη δήμαρχό μας. Αν δεν ήταν αυτοί οι δύο ακόμη κε Δούρο γηροκομείο θα περιμέναμε να γίνει. Όμως πέσαμε στην ατυχή συγκυρία να έχει γίνει το 2.000 το Γηροκομείο της Ιτέας και ο τότε υπουργός Υγείας είπε “δεν ανοίγω δεύτερο γηροκομείο στα 13 χιλιόμετρα”. Το κράτος αγόραζε αεροπλάνα που δεν πετάνε, υποβρύχια που γέρνουν, αλλά γηροκομεία δεν επιδοτούσε. Με τη βοήθεια του τότε βουλευτή μας του Δημήτρη του Θάνου και υπουργού Υγείας, εδόθη εν τέλει κε Δούρο και αγαπητοί συνάδελφοι η άδεια να ανοίξει επιτέλους ύστερα από 100 χρόνια το Γηροκομείο Άμφισσας. Όμως ενώ το Γηροκομείο Ιτέας, επιδοτούνταν για κάθε ασθενή. Συγχωρήστε με, δεν είναι γηροκομείο, είναι χρονίων παθήσεων. Ο υπουργός είπε θα σας επιδοτώ με κάτι λιγότερο από το 1/3, περισσότερο από το 1 / 4. Ήταν λοιπόν, ελλειμματικό το γηροκομείο, θνησιγενές όπως είπαμε στη συνεδρίασή μας. Το Γηροκομείο Ιτέας έπαιρνε 50.000 ε το μήνα, 15.000 εμείς. 600.000 ε το χρόνο η Ιτέα, 180.000 ε εμείς. 50 τρόφιμοι η Ιτέα, 50 εμείς. Αν αυτό είναι κακοδιαχείριση κε Δούρο, ναι το αποδέχομαι.
»Ο Διαχειριστικός έλεγχος που διενεργήθηκε έγινε από το 2.000 έως το 2014. 14 χρόνια, 52.000 λογιστικές εγγραφές, δεν ευρέθη ούτε μία να έχουμε αγοράσει λουλούδια, τριαντάφυλλα, τίποτα. Είπαν ότι οι ισολογισμοί που στέλναμε στην περιφέρεια και δεν τους έλεγχαν κε Δούρο, να μας πουν “κάνετε λάθος εκεί”, “εδώ”, “διορθώστε το”. Έτσι έχει πέσει η φήμη αυτή ότι έγινε κακοδιαχείρηση. Ποια κακοδιαχείριση; 52.000 εγγραφές και ούτε ένα λάθος», είπε ο κ. Δελμούζος, με τον κ. Δούρο να σπεύδει να διευκρινίσει πως έκανε απλώς ερώτημα και δεν πήρε θέση.
Στο σημείο εκείνο παρενέβη ο κ. Τάσος Χρονάς. «Δηλαδή παρείχατε κοινωνικό έργο στους εργαζόμενους και τους προμηθευτές που έμειναν απλήρωτοι. Και πολιτικό είναι και διοικητικό πρόβλημα», συμπλήρωσε ο κ. Χρονάς.
Το Συμβούλιο Κοινωφελών Περιουσιών δεν το βλέπει έτσι
Βεβαίως, για το Συμβούλιο Κοινωφελών Περιουσιών τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, όπως τα παρουσίασε ο κ.Αντιπεριφερειάρχης, καθώς έκρινε ότι πρέπει άμεσα να διενεργηθεί συμπληρωματικός Οικονομικός Έλεγχος, ώστε να επιμεριστεί το συνολικό ποσό των 2.258.657,04€ που αφορά στις διαπιστωθείσες (σ.σ. πόρισμα οικονομικού ελέγχου υπ’ αριθμ.2/61613/ΔΕΕΕ/13-7-20160 σωρρευθείσες οφειλές του κοινωφελούς ιδρύματος εξαιτίας της υπερεκτίμησης των εσόδων του ιδρύματος και της υποεκτίμησης του μισθοδοτικού κόστους, ανά θητεία εκάστης Διοικούσας Επιτροπής.
Αξίζει δε να συμπληρώσουμε ότι στο συμβούλιο παραστάθηκαν με τους δικηγόρους τους οι διατελέσαντες μέλη της διοίκησης, ωστόσο με τα στοιχεία που προσκόμισαν δεν έπεισαν τα μέλη του συμβουλίου. Αναφέρει μάλιστα ότι οι παραστάντες ενώπιον του Συμβουλίου, ως διατελέσαντες μέλη της Δ.Ε. του Ιδρύματος, αλλά και διοικητικοί του ιδρύματος οι οποίοι παραστάθηκαν για παροχή διευκρινήσεων προς το Συμβούλιο, δεν πρόβαλαν πειστικά επιχειρήματα προς αντίκρουση των πορισμάτων της έκθεσης Οικονομικού Ελέγχου, λαμβανομένου υπόψη και του γεγονότος, ότι δεν προσέφεραν επαρκή στοιχεία, ούτε στους επιθεωρητές συντάκτες του ανωτέρω πορίσματος, αλλά ούτε αδιάσειστα στοιχεία στο παρόν Συμβούλιο για την αντίκρουση των ανωτέρω πορισμάτων για το εν θέματι ζήτημα.
Συμπληρωματικός έλεγχος για τα ποσά των καταλογισμών
Να σημειώσουμε ότι ήδη βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης η διαδικασία του συμπληρωματικού ελέγχου για τον προσδιορισμό των ποσών που είχε ζητήσει με απόφασή του το Συμβούλιο Κοινωφελών Περιουσιών για το Γηροκομείο Άμφισσας. Υπενθυμίζουμε ότι στην ουσία είχε απαιτήσει για δυο θέματα να γίνει συμπληρωματικός έλεγχος ώστε κάθε μέλος της διοίκησης να αντιμετωπιστεί σύμφωνα με τα χρόνια θητείας του και να καταλογιστούν τα «συνολικά» ποσά.
Τα παραπάνω αφορούν το συνολικό ποσό των 2.258.657,04€ το οποίο προέκυψε από συστηματική υπερεκτίμηση των εσόδων εκ μέρους των Διαχειριστικών Επιτροπών και το δεύτερο αφορά ποσό 48.209,19€ το οποίο προκύπτει από μισθώματα που δεν εισπράχθηκαν. Αν και από την απόφαση αυτή του συμβουλίου, για νέο οικονομικό έλεγχο, κάποιοι δύναται να θεωρήσουν ή να ισχυριστούν ότι κερδίζουν χρόνο, στην πραγματικότητα τώρα ξεκινά η ουσιαστική και σε βάθος διερεύνηση ώστε να αποδοθούν οι ευθύνες όπως αυτές απορρέουν από τις πράξεις της εκάστοτε διοίκησης.
Θα πρέπει δε να υπενθυμίσουμε ότι η γνωμοδότηση του συμβουλίου είναι απαλλακτική για την τελευταία διοίκηση, στην οποία καταλόγιζαν ότι καθυστέρησε να διακόψει τις συμβάσεις, ενώ στην ουσία λόγω κυβερνητικής δέσμευσης έγινε μια απέλπιδα προσπάθεια να διασωθεί το ίδρυμα.
Το συμβούλιο επέστρεψε στη Διεύθυνση Κοινωφελών Περιουσιών τα δυο θέματα που αφορούν τους ισολογισμούς και τους απολογισμούς, δηλώνοντας αναρμόδιο να τα εγκρίνει.
Από τα στοιχεία της υπόθεσης ξεχωρίζουν οι επτά αγωγές που κατέθεσαν οι εμπλεκόμενοι σε μισθωτές του ιδρύματος, οι οποίες όλες έγιναν το 2019, ενώ η έκθεση των Οικονομικών Επιθεωρητών αφορά έλεγχο του 2016!
Επιπλέον κατά την εκτίμηση του Συμβουλίου και αναφορικά με την υπερεκτίμηση των εσόδων του ιδρύματος οι εμπλεκόμενοι δεν πρόβαλαν πειστικά επιχειρήματα προς αντίκρουση των πορισμάτων της έκθεσης Οικονομικού Ελέγχου, λαμβανομένου υπόψη και του γεγονότος, ότι δεν προσέφεραν επαρκή στοιχεία, ούτε στους επιθεωρητές συντάκτες του ανωτέρω πορίσματος, αλλά ούτε αδιάσειστα στοιχεία στο παρόν Συμβούλιο.
Η γνωμοδότηση του συμβουλίου ήταν ομόφωνη. Πιο συγκεκριμένα για τα δυο θέματα
– των απολογισμών των οικονομικών ετών από το 2005-2014 του κοινωφελούς ιδρύματος με την επωνυμία «Στάλλειο– Γάτειο Γηροκομείο & Χρονίων Παθήσεων» με έδρα την Άμφισσα Φωκίδας και
– των ισολογισμών των ετών 2008-2014 του ιδίου ιδρύματος,
ότι δεν προβλέπεται αρμοδιότητα του Συμβουλίου για την έγκριση προϋπολογισμών (ισολογισμών) και απολογισμών του εν λόγω Ιδρύματος, καθώς η αρμοδιότητα αυτή ανήκει –ρητά- σύμφωνα με το άρθρο 59 παρ. 4 του ν. ν. 4182/2013 (ΦΕΚ Α 185 10.9.2013), αποκλειστικά στην «αρμόδια αρχη», ήτοι την Διεύθυνση Κοινωφελών Περιουσιών της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης και για το λόγο αυτό απέχει να γνωμοδοτήσει για τα ανωτέρω ζητήματα.
Για τον καταλογισμό αλληλέγγυα και σε ολόκληρο του ποσού των 292.546,00€ σε
βάρος των μελών της Διαχειριστικής Επιτροπής του κοινωφελούς ιδρύματος με την επωνυμία «Στάλλειο– Γάτειο Γηροκομείο & Χρονίων Παθήσεων» με έδρα την Άμφισσα Φωκίδας έτους 2014 διότι λόγω καθυστέρησης καταγγελίας εκ μέρους τους των συμβάσεων των εργαζομένων στο γηροκομείο- καθώς η λειτουργία του διακόπηκε στις 02-07-2014 και η οριστική καταγγελία ελήφθη στις 15-03-2016- το ίδρυμα επιβαρύνθηκε αναίτια με το εν λόγω ποσό για δαπάνες μισθοδοσίας το Συμβούλιο έκρινε, ότι από τις αρχές του Ιουλίου 2014 έως τον Νοέμβριο του
2014, τα ως άνω μέλη της Δ.Ε., δεν ευθύνονται ούτε για δόλο ούτε για βαρειά αμέλεια για την μη καταγγελία των συμβάσεων των εργαζομένων, καθώς λόγω έλλειψης νόμιμης διοίκησης, δεν μπορούσαν να χωρίσουν εγκαίρως και νομοτύπως οι διαδικασίες καταγγελίας των συμβάσεων και ακολούθως, κρίνει ότι από τον Νοέμβριο του 2014 έως και τον Νοέμβριο του έτους 2015, τα ως άνω μέλη της Δ.Ε., δεν ευθύνονται διότι παρέλειψαν να καταγγείλουν νομοτύπως τις συμβάσεις των εργαζομένων του Ιδρύματος, καθώς αποδείχθηκε η προσπάθειά τους για την διάσωση του Γηροκομείου με την υποβολή Σχεδίου Εξυγίανσης και δεν στοιχειοθετείται από τις ενέργειές τους, ούτε το στοιχείο του δόλου, αλλά ούτε και βαριά αμέλεια.
Για τον καταλογισμό αλληλέγγυα και σε ολόκληρο του ποσού των 48.209,196€ στα μέλη όλων των Διαχειριστικών Επιτροπών του κοινωφελούς ιδρύματος με την επωνυμία «Στάλλειο– Γάτειο Γηροκομείο & Χρονίων Παθήσεων» με έδρα την Άμφισσα Φωκίδας της ελεγχόμενης περιόδου, εφόσον μέχρι σήμερα δεν έγιναν ενέργειες, διότι λόγω παράλειψης εκ μέρους τους δεν έχει εισπραχθεί ισόποση οφειλή μισθωμάτων χωρίς ωστόσο να είναι δυνατόν να προσδιοριστούν διαστήματα επιβολής τόκων υπερημερίας καθότι από τον έλεγχο των μισθωτηρίων συμβολαίων των ακινήτων τα οποία μισθώνονταν και των γραμματίων είσπραξης του τηρούμενου βιβλίου ταμείου δεν παρασχέθηκε στην Ομάδα Ελέγχου– όπως σημειώνουν τα
μέλη της- λίστα οφειλών των μισθωτών και αφετέρου οι εισπράξεις δεν είχαν καταχωρηθεί στο τηρούμενο βιβλίο ταμείου αναλυτικά ώστε να περιγραφεί και οριοθετηθεί το χρονικό διάστημα στο οποίο αφορά το εισπραχθέν και μη εισπραχθέν ποσό, το Συμβούλιο κρίνει ότι πρέπει άμεσα να διενεργηθεί συμπληρωματικός Οικονομικός Έλεγχος, ώστε να προσδιορισθεί και επιμεριστεί το συνολικό ποσό των 48.209,19€ που αφορά στις διαπιστωθείσες (και από το παρόν Συμβούλιο) παραλείψεις έγκαιρης είσπραξης μισθωμάτων και της εξ αυτών ζημίας του
Ιδρύματος, ανά θητεία εκάστης Διοικούσας Επιτροπής.
Έχει αξία το σκεπτικό που οδήγησε στη συγκεκριμένη απόφαση, καθώς μέλη των Διαχειριστικών επιτροπών κατέθεσαν 7 αγωγές για να εισπράξουν τα μισθώματα μόλις το 2019 και ενώ το πόρισμα των Οικονομικών Επιθεωρητών είχε εκδοθεί το 2016!
Μάλιστα το συμβούλιο έκρινε με σαφήνεια ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που υφίστανται στο φάκελο της υπόθεσης και όσα προσκόμισαν προς αντίκρουση του εν λόγω σημείου του πορίσματος οι ελεγχόμενοι -παριστάμενοι ενώπιον του Συμβουλίου, προκύπτει ότι, τα μέλη της εκάστοτε Δ.Ε. του Ιδρύματος, πράγματι παραμέλησαν την είσπραξη των μισθωμάτων των αναφερόμενων στο πόρισμα Οικονομικής Επιθεώρησης επτά (7) ακινήτων διαμερισμάτων.
Το συμπέρασμα αυτό ενισχύεται κατά τα μέλη του συμβουλίου από τον κατάλογο ακινήτων ιδιοκτησίας του Ιδρύματος, από τον οποίο βέβαια δεν είναι δυνατόν να διαπιστωθεί η ταύτιση των αναφερόμενων εκεί ακινήτων, με τ’ αναφερόμενα στην προμνημονευθείσα έκθεση ελέγχου.
Επίσης από το αντίγραφο κίνησης τραπεζικών λογαριασμών του Ιδρύματος ετών 2014 και 2015 στον λογαριασμό του Ιδρύματος στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, στον οποίο πιθανολογείται χωρίς να μπορεί να διακριβωθεί η καταβολή μισθωμάτων από τα εν λόγω ακίνητα.
Καταλυτικό ρόλο έπαιξαν και τα αντίγραφα επτά αγωγών μισθωτικών διαφορών κατά των ενοικιαστών όλες με ημερομηνίες κατάθεσης εντός του Ιουνίου 2019, με τις οποίες αναζητούνται οφειλόμενα μισθώματα ετών από τα έτη 2009, 2010, 2012, 2013 (κατά περίπτωση), τα οποία αναζητήθηκαν με σχετικές αγωγές, μόλις πρόσφατα (με κίνδυνο παραγραφής λόγω παρέλευσης πενταετίας της αξίωσης για τα μη καταβληθέντα μισθώματα).
Για το ζήτημα των διαπιστωθεισών σωρρευθεισών οφειλών του κοινωφελούς
ιδρύματος με την επωνυμία «Στάλλειο– Γάτειο Γηροκομείο & Χρονίων Παθήσεων» με έδρα την Άμφισσα Φωκίδας ποσού 2.258.657,04€ εξαιτίας του ότι οι Διαχειριστικές Επιτροπές του ιδρύματος συστηματικά προέβαιναν σε υπερεκτίμηση των εσόδων του ιδρύματος (από επιχορηγήσεις του Υπουργείου Υγείας, από απαλλοτρίωση ακινήτου στο Βιοτεχνικό Πάρκο Άμφισσας και από εκποίηση οικοπέδου στο Χολαργό Αττικής η οποία σημειωτέον δεν εγκρίθηκε από την υπηρεσία και δεν επετράπη βάσει της με αριθ. 4036/2012 απόφασης του Εφετείου
Αθηνών) με συνέπεια υπέρογκες δαπάνες και την διακοπή λειτουργίας του φορέα, το Συμβούλιο κρίνει ότι πρέπει άμεσα να διενεργηθεί συμπληρωματικός Οικονομικός Έλεγχος, ώστε να επιμεριστεί το συνολικό ποσό των 2.258.657,04€ που αφορά στις διαπιστωθείσες με την υπ’ αριθμ.2/61613/ΔΕΕΕ/13-7-2016 σωρρευθείσες οφειλές του κοινωφελούς ιδρύματος με την επωνυμία «Στάλλειο– Γάτειο Γηροκομείο & Χρονίων Παθήσεων» εξαιτίας της υπερεκτίμησης των εσόδων του ιδρύματος και της υποεκτίμησης του μισθοδοτικού κόστους, ανά θητεία εκάστης Διοικούσας Επιτροπής.
Στο σκεπτικό δε, της απόφασης φαίνεται ότι το Συμβούλιο δεν πείστηκε από τα στοιχεία που προσκομίστηκαν. Αναφέρει μάλιστα ότι οι παραστάντες ενώπιον του Συμβουλίου, ως διατελέσαντες μέλη της Δ.Ε. του Ιδρύματος, αλλά και διοικητικοί του ιδρύματος οι οποίοι παραστάθηκαν για παροχή διευκρινήσεων προς το Συμβούλιο, δεν πρόβαλαν πειστικά επιχειρήματα προς αντίκρουση των πορισμάτων της έκθεσης Οικονομικού Ελέγχου, λαμβανομένου υπόψη και του γεγονότος, ότι δεν προσέφεραν επαρκή στοιχεία, ούτε στους επιθεωρητές συντάκτες του ανωτέρω πορίσματος, αλλά ούτε αδιάσειστα στοιχεία στο παρόν Συμβούλιο για την αντίκρουση των ανωτέρω πορισμάτων για το εν θέματι ζήτημα.
Ωστόσο η έκθεση του Οικονομικού Ελέγχου έδειξε ότι οι χρήσεις του ιδρύματος ελέγχθηκαν λογιστικά, ήτοι σε διαστήματα από 1 .1 έως 31.12 για κάθε έτος από το 2004 έως το 2014 και οι διαφορές από την υπερεκτίμηση των εσόδων του ιδρύματος και από την υποεκτίμηση του κόστους μισθοδοσίας των ετών 2008 έως 2014, λόγω μη εμφάνισης στον ισολογισμό του μη καταβαλλόμενου κόστους μισθοδοσίας εξαιτίας της καθυστέρησης πληρωμής της, καταγράφηκαν ανά ημερολογιακό έτος (διαχειριστικής χρήσης). Τα πρόσωπα όμως που διετέλεσαν μέλη της Δ.Ε. του Ιδρύματος, αφενός εναλλάχθηκαν από τα έτη 2004 έως 2014, αφετέρου, η θητεία τους δεν ταυτίζεται ημερολογιακά με τις ελεγχθείσες χρήσεις. Στην προκειμένη περίπτωση, το συμβούλιο έκρινε ότι με την έκθεση Οικονομικού Ελέγχου δεν παρέχονται τα αναγκαία στοιχεία ώστε να προβεί αυτό νομίμως και κατ’ ορισμένο τρόπο σε γνωμοδότηση για την αλληλεγγύως και εις ολόκληρον ευθύνη των μελών τη Δ.Ε. του Ιδρύματος, ούτε μπορεί να συμπληρωθεί το ανεπαρκές ως προς το σημείο αυτό πόρισμα της έκθεσης Οικονομικού Ελέγχου, από τα λοιπά στοιχεία του φακέλου της εν θέματι υπόθεσης.
Τέλος θα πρέπει να σημειώσουμε ιδιαίτερα πως κατά τον έλεγχο του Ιδρύματος διαπιστώθηκε πως υπήρξε νόμιμη πρόσληψη εργαζομένων αλλά περισσότερων από τις ελάχιστες απαιτήσεις που θέτει στο άρθρο 13 η με αριθ. Π4β΄/οικ4690/1996 (833/τ.Β΄/11-9-1996) απόφαση του Υπουργού Υγείας και Πρόνοιας «Προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας Μονάδων Φροντίδας Ηλικιωμένων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα (Μ.Φ.Η. – Μ.Κ.)». Βάσει των ανωτέρω διατάξεων αλλά και της με αριθ. 1762/24-5-2006 (740/τ.Β’/20-6-2006) «Χορήγηση άδειας λειτουργίας Μονάδας Φροντίδας Ηλικιωμένων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, στο «Στάλλειο−Γάτειο
Γηροκομείο και Χρονίων Παθήσεων, με έδρα την Άμφισσα» όπου καθορίζεται ότι το εν λόγω ίδρυμα είναι «…δυναμικότητας 44 ατόμων τρίτης ηλικίας και των δύο φύλων, που έχουν συμπληρώσει το 63ο έτος της ηλικίας τους, και πάσχουν από χρόνιες κινητικές ή νοητικές αναπηρίες και δεν μπορούν να αυτοεξυπηρετηθούν, θα παρέχει στέγη, φροντίδα, διατροφή και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στα φιλοξενούμενα σ’ αυτό άτομα…». Βάσει των ανωτέρω ο ελάχιστος αριθμός υπαλλήλων του (έως 44 τροφίμους) ανέρχεται στα 16 άτομα, όπως ρητά επισημάνθηκε.
Στο Μαραθιά Δωρίδας: Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό
Στο Μαραθιά Δωρίδας Βγήκαν μαχαίρια για το λογαριασμό Απίστευτο και όμως αληθινό. Ο λογαρι…