Home Δήμος Δελφών Έρχονται κυκλοφοριακές αλλαγές
Δήμος Δελφών - 1 Αυγούστου, 2018

Έρχονται κυκλοφοριακές αλλαγές

 Εν αναμονή της απόφασης στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ για δυο πολύ σοβαρές κυκλοφοριακές αλλαγές, βρίσκεται η πόλη της Άμφισσας, όπως δήλωσε ο Δήμαρχος κ. Θανάσης Παναγιωτόπουλος στην ΩτΦ.

 

Οι αλλαγές

 

Το μεγαλύτερο πρόβλημα των ρυθμίσεων αποδείχθηκε η οδός Σταλλού που από την Αγίων Θεοδώρων δεν μπορούσαν τα οχήματα να κατευθυνθούν μέσω Σταλλού στην πλατεία Ησαΐα. Η Σταλλού, σύμφωνα με το Δήμαρχο αλλάζει και γίνεται πλέον διπλής κατεύθυνσης, όπου τα αυτοκίνητα θα μπορούν να κατευθύνονται προς την κάτω πλατεία και δεν θα χρειάζεται να κάνουν κύκλο μέσω του Διοικητηρίου της Περιφερειακής Ενότητας.

Αυτό που μένει να δούμε είναι αν θα τοποθετηθούν τα κολωνάκια στη μέση, για να μην σταθμεύουν δεξιά και αριστερά τα αυτοκίνητα, καθώς αντιδρά η Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων, η οποία και θεωρεί πως αλλοιώνεται η εικόνα της πόλης.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, είτε μπουν κολωνάκια είτε όχι, δεν θα επιτραπεί η στάση και η στάθμευση, όπως τονίζει ο Δήμαρχος.

 

Το δεύτερο σημείο είναι η οδός Εθνικής Αντιστάσεως από τη συμβολή με τη Γιδογιάννου, όπου σήμερα δίνει υποχρεωτική πορεία προς αριστερά στρέφοντας τα οχήματα είτε στο νοσοκομείο, είτε εκτός πόλης. Πλέον θα μπορούν να στρίβουν δεξιά με κατεύθυνση την πλατεία Ησαΐα.

 

Λάθος το timing

 

Η απόφαση της Δημοτικής Αρχής να εφαρμόσει τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ένα χρόνο πριν τις επόμενες δημοτικές εκλογές και ενώ είχαμε ήδη μπει σε προεκλογική περίοδο ατύπως, ήταν εξαρχής μια κίνηση υψηλού ρίσκου. Ο νυν Δήμαρχος έκανε πολλά και σοβαρά απανωτά λάθη, που εντέλει πλήττουν τον ίδιο και τους συνεργάτες του.

Πρώτον, γνώριζε ότι η οικονομική κρίση διαρκώς αγριεύει και συρρικνώνει την τοπική οικονομία. Κάτω από τέτοιες οικονομικές συνθήκες δεν δοκιμάζεις τόσο εκτεταμένες αλλαγές, γιατί οι πιθανότητες αποτυχίας τους είναι αυξημένες εν τη γένεσή τους.  Ακόμη και αν η πτώση του τζίρου οφείλεται στην κρίση και όχι στις αλλαγές είναι πολύ δύσκολο να πείσεις την κοινωνία να μην στο χρεώσει.

Δεύτερον, στο σημείο που ολοκληρώθηκε η διαδικασία χρονικά, η εφαρμογή τους ήταν δεδομένο ότι θα προκαλέσει πολιτική εκμετάλλευση και αυτό θα δυσχέραινε πολύ το εγχείρημα, όπως και έγινε, από συγκεκριμένο πολιτικό χώρο, που ποτέ δε βάζει τη σφραγίδα του, επιμένοντας να λειτουργεί παρασκηνιακά.

Τρίτον, ο πιο λάθος τρόπος να χτυπήσεις μια νοοτροπία είναι να το επιχειρήσεις χωρίς στοιχειώδης εξασφαλίσεις, όπως εν προκειμένω τα παρκινγκ. Σε μια πόλη, που το κυρίαρχο πρόβλημά της είναι οι ανεπάρκεια θέσεων στάσης και στάθμευσης, ουδείς μπορεί να επιχειρήσει την ανατροπή των οδικών συνηθειών, δίχως να έχει εξασφαλίσει ικανό αριθμό θέσεων. Πόσο μάλλον, που στην περίπτωση της Άμφισσας ακόμη και οι χώροι που κατασκευάζονται παρκινγκ είναι εκτός πρακτικού σχεδιασμού. Υπενθυμίζουμε ότι εξασφαλίστηκαν δυο μόνο χώροι, εκ των οποίων ο ένας είναι μικρός και δεν μπορεί να φιλοξενήσει μεγάλο όγκο οχημάτων, παρότι βρίσκεται σε καλή θέση και εξυπηρετεί την πρόσβαση στο κέντρο. Ο λόγος για το πάρκινγκ όπισθεν της Μητρόπολης. Το δεύτερο βρίσκεται πολύ κοντά στο Αρχαιολογικό Μουσείο και το παρκινγκ της οικίας Πανουργιά που μένει πάντα άδειο. Και το ερώτημα είναι αν δεν γεμίζει το παρκινγκ στη οικία Πανουργιά, το δεύτερο εκεί τι το ήθελαν και γιατί δεν επέλεξαν ένα οικόπεδο κοντά στην κάτω πλατεία, που εντοπίζεται και το μεγαλύτερο πρόβλημα; Με τη δημιουργία ενός παρκινγκ εκεί, κάθε πλατεία θα είχε πλησίον της και από ένα χώρο στάθμευσης και ο χωροταξικός σχεδιασμός των θέσεων θα ήταν πολύ πιο δίκαιος.

 

Δεν το ανακαλεί

 

Εδώ που έφτασαν τα πράγματα η Δημοτική Αρχή γνωρίζει ότι δεν μπορεί να κάνει πίσω και να ανακαλέσει ολοκληρωτικά την κυκλοφοριακή ρύθμιση. Κάτι τέτοιο πολιτικά θα ήταν αναγνώριση αποτυχίας από την πλευρά της και δεν πρόκειται να το κάνει. Δεν θα το έκανε άλλωστε και κανένας άλλος στη θέση τους.

Η διαρκής γκρίνια και αμφισβήτηση για τις προθέσεις των μελών της Δημοτικής Αρχής, τους μόνους που βλάπτει τελικά είναι τους ίδιους, οι οποίοι θα πρέπει να βρουν τρόπο να αντιμετωπίσουν την επίθεση που δέχονται και να αναστρέψουν το κλίμα σε μικρό χρονικό διάστημα, για να μπορούν να διεκδικήσουν το δήμο με αξιώσεις, αν τελικά το επιθυμούν.

 

Είναι κακό και για τους επαγγελματίες

 

Η κατάσταση αυτή, ας μη γελιόμαστε, βλάπτει εξίσου και τους επαγγελματίες, ανεξαρτήτως από ποια πλευρά θωρούν τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Κάποιοι μάλιστα (ευτυχώς όχι πολλοί), το έχουν πάρει πολύ πατριωτικά και θεωρούν ότι μπορούν να επιβάλλουν τις απόψεις τους ή ακόμη χειρότερα ότι η πόλη τους ανήκει. Στην προσπάθειά τους να υπερασπιστούν ή να καταδικάσουν τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, στρέφονται ο ένας κατά του άλλου. Προειδοποιούν ο ένας τον άλλο ότι δεν θα ξαναπατήσει στο μαγαζί του και κάποιοι το κάνουν πράξη, χωρίς να αντιλαμβάνονται ότι εντέλει θα εισπράξουν την ίδια, αν όχι μεγαλύτερη ζημία, επειδή τέτοιες συμπεριφορές σε μικρές κοινωνίες, δεν μπορούν να μείνουν αφανείς.

Σε μικρές και κλειστές κοινωνίες, που δεν συντηρούνται από επισκέπτες οι αγορές τους, αλλά από μόνιμους κατοίκους, η διατάραξη των προσωπικών σχέσεων και η απώλεια σεβασμού προς τη διαφορετικότητα και την άλλη άποψη, στρέφονται εντέλει κατά της τοπικής κοινωνίας και καταστρέφουν την κατά τόπον οικονομία.

 

Το τελευταίο διάστημα έχουν ατονήσει οι  αντιδράσεις

 

Το τελευταίο διάστημα έχουν ατονήσει οι έντονες αντιδράσεις και σε αυτό έχει παίξει καθοριστικό ρόλο η βαριά επικαιρότητα που έφεραν άλλες ανάγκες και προβλήματα στο προσκήνιο. Σίγουρα όμως συνετέλεσε και το γεγονός ότι λόγω του θέρους η κίνηση στους δρόμους έχει αυξηθεί σημαντικά, όπως και η κίνηση στα καταστήματα. Φυσικά, τα οικονομικά κάθε οικογένειας δεν πήγαν καλύτερα, απλώς συνηθίσαμε όλοι και αρχίζουμε να προσαρμοζόμαστε στη νέα πραγματικότητα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Στον πρόεδρο του ΤΟΕΒ απευθύνεται ο Ν. Τοπούζης – Επιστολή κόλαφος για Δ.Παρασκευά

Στον πρόεδρο του ΤΟΕΒ απευθύνεται ο Ν. Τοπούζης Επιστολή κόλαφος για Δ.Παρασκευά -Τον κατη…