Home Δήμος Δελφών Ένα παγοθραυστικό με το όνομα ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ
Δήμος Δελφών - 20 Οκτωβρίου, 2018

Ένα παγοθραυστικό με το όνομα ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

 Γράφει η τ, βουλευτής

Αφροδίτη Παπαθανάση
 
Τον τελευταίο χρόνο γίνονται μεγάλες αλλαγές στη δομή των Σχολών και Τμημάτων ΤΕΙ και ΑΕΙ της Χώρας. Θα θέλαμε να ευχηθούμε ότι γίνονται μόνο για καλό.
•Γιατί μετά από 10 χρόνια κρίσης το ελληνικό πολιτικό σύστημα συνειδητοποίησε ότι το κλειδί του μετασχηματισμού του ελληνικού παραγωγικού προτύπου περνά μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία.
•Γιατί αντιλήφθηκε το βάρος της πολιτισμικής κρίσης αντιμετωπίζεται με Παιδεία και Πολίτες.
 
Για τη Φωκίδα τα νέα ήταν ευχάριστα και καλοδεχούμενα με την ανακοίνωση για δύο νέα τμήματα του Γεωπονικού, από τα έξι νέα που ορίζονται στο άρθρο 15 του σχεδίου νόμου (δύο τμήματα σε Άμφισσα, ένα σε Καρπενήσι, ένα σε Θήβα και δύο σε Αθήνα www.opengov.gr/ypepth/?p=4532, Άρθρο 15 – Ίδρυση Τμημάτων στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών)
 
Άλλα δύο νέα τμήματα σε Λάρισα και ένα ακόμη σε Καρδίτσα , ανάλογης κατεύθυνσης αναφέρονται για το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ,  Σχολή Γεωπονικών Επιστημών, www.opengov.gr/ypepth/?p=4544 , Άρθρο 03 – Ίδρυση Τμημάτων στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας )
 
Στα Ψαχνά Ευβοίας δημιουργούνται τέσσερα τμήματα τα οποία εντάσσονται στη Σχολή Αγροτικής Ανάπτυξης, Διατροφής και Αειφορίας, υπό το Εθνικό Καποδιστριακό, αν το διαβάζω σωστά (https://www.lawspot.gr/nomika-nea/se-dimosia-diavoyleysi-shedio-nomoy-gia-panepistimio-thessalias-athinon-kai-geoponiko)
Και στην Άρτα δημιουργία της Γεωπονικής Σχολής Πανεπιστημιακού επιπέδου, -  η οποία είναι η συνέχεια του τμήματος Τεχνολόγων Γεωπόνων του ΤΕΙ, καθώς και η δημιουργία ενός νέου τμήματος, του Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής.
 
Ενώ τα νέα για την Αιτωλοακαρνανια  λένε ότι τον Δεκέμβριο θα είναι έτοιμο το νομοσχέδιο προκειμένου να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή σχετικά με την επέκταση του Πανεπιστημίου Πατρών στην περιοχή με την προσθήκη της Σχολής Γεωπονικών και Θαλάσσιων Επιστημών στην Αιτωλοακαρνανία  (https://www.agriniopress.gr/mesologgi-gavroglou-scholi-geoponikon/)
 
Έχουμε την ειλικρινή αγωνία, τα πράγματα να κυλήσουν ομαλά και προς όφελος και της Εκπαιδευτικής Διαδικασίας, των φοιτητών και της επαγγελματικής τους αποκατάστασης, αλλά και της ανάπτυξης, πολιτισμικής και οικονομικής των πόλεων μας. 
Για να είναι έτοιμες οι σχολές και τα νέα τμήματα να υποδεχθούν φοιτητές τα αμέσως επόμενα χρόνια, ακόμη – υποθετικά και λίγο αργότερα – από το μηχανογραφικό του 2019, σημαίνει ότι χρειάζονται κατ ελάχιστον:
-Εγκεκριμένα προγράμματα σπουδών, λογικά υπάρχουν διεθνή ακαδημαϊκά  κριτήρια για την δομή και το περιεχόμενό τους,
-Πρόταση για τα ανάλογα συγγράμματα,
-Εκπαιδευτικό, Επιστημονικό, Ακαδημαϊκό Προσωπικό, που θα στελεχώσει νέα Τμήματα, 
-Σχεδιασμός για τα Μεταπτυχιακά και Ερευνητικά Προγράμματα, 
-Επίλυση θεμάτων επαγγελματικών δικαιωμάτων,
-Κτηριακές Υποδομές και Εργαστήρια, 
-Σύνδεση με την Αγορά Εργασίας.
 
Ο κύριος Γαβρόγλου λειτούργησε και λειτουργεί ως πολιτικό παγοθραυστικό στις τοπικές κοινωνίες, δίνοντας ελπίδα αναβάθμισης τμημάτων και σχολών. 
Το ότι είναι και προεκλογική περίοδος και με τις αποφάσεις ή τις προθέσεις αναβάθμισης επηρεάζονται τοπικά αυτοδιοικητικά  και περιφερειακά σχήματα και συνδυασμοί είναι μάλλον προφανές.
 Είναι περισσότερο προφανές ότι επηρεάζει το κλίμα για τις εθνικές εκλογές, δίνοντας μπόνους εκλογιμότητας σε βουλευτές του σχήματος ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και φέρνοντας σε δύσκολή θέση κύρια το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης που καλείται :
 1ον να πάρει θέση σε ένα «τοπικό θετικό γεγονός», 
2ον να πει τι θα κάνει κεντρικά επί του συνόλου και της αντίληψης επί των νομοσχεδίων, 
3ον σε περίπτωση που πάρει την εντολή διακυβέρνησης να υλοποιήσει ή όχι τον σχεδιασμό Γαβρόγλου.
 
Επίσης λογικά ο κύριος Γαβρόγλου έχει πολιτικά μαζί του μεγάλο μέρος του εκπαιδευτικού, επιστημονικού προσωπικού των ΤΕΙ που αναβαθμίζονται.
Όπως όμως έχουμε δει στις ταινίες, ο πάγος καμιά φορά κλείνει γύρω από το παγοθραυστικό ή αν είναι τυχερό το πλοίο, κλείνει, όταν αυτό έχει πιάσει ασφαλές λιμάνι.
Αν μας ενδιαφέρει πραγματικά η Εκπαίδευση ως η ουσιαστική ικανή συνθήκη απάντησης στην κρίση, τότε μένει , το πολιτικό σύστημα να κινηθεί – με τις ιδεολογικές και πολιτικές διαφορές του – σε σταθερά βήματα αλλαγής μοντέλων. Είναι η κίνηση και οι πρωτοβουλίες του κ. Γαβρόγλου οι απόλυτα αναγκαίες τη στιγμή αυτή; 
•Εκπονήθηκαν με ακαδημαϊκά, εκπαιδευτικά κριτήρια;
Στη Φωκίδα για παράδειγμα  δεν «ακολουθήσαμε πορίσματα επιστημονικών επιτροπών» αλλά παρεμβάσεις στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, με θετική υποδοχή από την κοινωνία της περιοχής.  Μετά από 10 χρόνια κρίσης όμως ΔΕΝ αναιρείται το ερώτημα το «πως τελικά σχεδιάζουμε».
•Θα είναι βιώσιμα όλα αυτά τα νέα τμήματα;
Είχαμε επί δεκαετίες τμήματα με πολλαπλά προβλήματα, υπάρχουν τώρα όλες οι πρότερες ενέργειες που ανατρέπουν ανάλογα φαινόμενα;
•Θα είναι τα νέα Τμήματα ,Τμήματα υψηλής ή χαμηλής επιλεξιμότητας και ακαδημαϊκής ποιότητας; Ερώτημα που με αγωνία θέτει και η Ακαδημαϊκή Κοινότητα του Γεωπονικού.
Χρειάζεται σταθερότητα και αγώνας δρόμου για τα προγράμματα σπουδών και την κάλυψη των απαιτούμενων θέσεων του Προσωπικού των νέων Τμημάτων.
•Τι θα γίνει με το Πανεπιστήμιο Στερεάς;
Χρειάστηκε μια επίσκεψη και φωτογραφία τριών βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στον κ. Γαβρόγλου, πριν λίγες μέρες,  για να θέσει στο δημόσιο διάλογο την νέα «υπόσχεση περί διερεύνησης δυνατότητας για Πανεπιστήμιο Στερεάς» την στιγμή που είχε ήδη ρίξει άκυρο περί του θέματος στους Αιρετούς. 
Περισσεύει κάθε άλλο σχόλιο νομίζω.
•Στα ουσιαστικά ζητήματα, τι θα γίνει με τα ΤΕΙ συνολικά στη Χώρα, τι θα γίνει με την Τεχνική, Επαγγελματική Εκπαίδευση, τι θα γίνει με τα προγράμματα επιμόρφωσης στον πρωτογενή τομέα; 
Σιγή ασυρμάτου. 
Που είναι τα Επιμελητήρια και οι Αγροτικές Ενώσεις της Στερεάς να μιλήσουν επ αυτού;
 Σιγή ασυρμάτου. 
Για την ανάπτυξη και της Χώρας και της Περιφέρειας η εκπαίδευση στα πεδία αυτά είναι ουσιαστικής, καθοριστικής  σημασίας.
Η απάντηση πρέπει να έρθει με οριζόντιες κεντρικές πολιτικές, ενώ σε επίπεδο Περιφέρειας θα πρέπει να γίνει προσπάθεια, μέσω δημόσιων κτιρίων και σχολείων που πλέον δεν λειτουργούν , να στηριχθεί ουσιαστικά η εκπαίδευση στον πρωτογενή τομέα. 
 
•Τι θα γίνει με τα επαγγελματικά δικαιώματα ΤΕΙ που καταργούνται 
Κανείς δεν ξέρει.
Αυτό που τώρα επιχειρείται από τον κ. Γαβρόγλου δεν μπορώ να διαπιστώσω αν ακολουθεί είτε κάποιον κανόνα, ή μεθοδολογία, ή επιτελικό σχεδιασμό, Ακαδημαϊκό ή Εκλογικό. 
Για να μην τον αδικούμε, λάθη σοβαρά υπήρξαν και στο παρελθόν. 
Αυτή όμως  η θηριώδης 10ετή κρίση δεν ξέρω αν και τι μας δίδαξε. 
 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Τι είναι το περίφημο Ασιατικό Handicap και γιατί πρέπει να το γνωρίζετε ενόψει Euro 2024

Καθώς μετράμε τις εβδομάδες και τις ημέρες για την έναρξη του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ποδ…