Home Π.Ε. Φωκίδας Έθεσαν το ζήτημα της ολοκλήρωσης του έργου «Γέφυρα στην περιοχή «Τσακόρεμα» και των ‘εργων στην πεδιάδα του Μόρνου
Π.Ε. Φωκίδας - 18 Μαρτίου, 2021

Έθεσαν το ζήτημα της ολοκλήρωσης του έργου «Γέφυρα στην περιοχή «Τσακόρεμα» και των ‘εργων στην πεδιάδα του Μόρνου

Την ολοκλήρωση  του έργου «Γέφυρα στην περιοχή «Τσακόρεμα», στην εθνική οδό Άμφισσας-Λιδορικιού» αλλά και των έργων και αποζημιώσεων στο έργο αναδασμού και εγγείων βελτιώσεων στην πεδιάδα του Μόρνου ζητεί  η περιφερειακή παράταξη «Πατρίδα μας η Στερεά» της Κατερίνας Μπατζελή.
Την ολοκλήρωση των παραπάνω έργων έθεσε ο περιφερειακός σύμβουλος της παράταξης κ Μπάμπης Φάκος στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής που πραγματοποιήθηκε  στις 19 Φεβρουαρίου.

Ειδικότερα, για  το έργο «Γέφυρα στην περιοχή «Τσακόρεμα», στην εθνική οδό Άμφισσας-Λιδορικιού»  ο. κ  Μπάμπης  Φάκος  στο Περιφερειακό Συμβούλιο στις 19-02-21,  στην τοποθέτηση του τόνισε: «Υπάρχει μία στασιμότητα στην εξέλιξη του έργου αν και είναι σημαντικό έργο υποδομής  στην  ΠΕ Φωκίδας ,με πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα και για την ευρύτερη περιοχή και της διασύνδεσης τους με άλλες παρεμβάσεις. Είναι απαραίτητο όπως ληφθεί άμεση απόφαση και να μην υπάρχουν καθυστερήσεις στον προγραμματισμό που οφείλονται κυρίως στην «αναποφασιστικότητα» των αρμοδίων. Δυστυχώς όμως από την ΠΑ και τον Αντιπεριφερειάρχη Φωκίδας ελάβαμε μια από τις πιο ασαφείς  απαντήσεις… “

οι παρεμβάσεις-ερωτήσεις

Ολοκλήρωση έργων και αποζημιώσεων στο έργο αναδασμού και εγγείων βελτιώσεων στην πεδιάδα του Μόρνου.

– Το έργο της άρδευσης της πεδιάδας του Μόρνου, μελετήθηκε, δημοπρατήθηκε και επιβλέπεται από τις τεχνικές υπηρεσίες του ΥΠΑΑΤ. Η ΔΑΟΚ της Φωκίδας ανέλαβε το υποέργο της μελέτης του Αναδασμού το οποίο ολοκλήρωσε μελετητικά, όχι όμως και στην πράξη (ενώ στα σχέδια έχουν αποτυπωθεί οι ιδιοκτησίες που θα αποδοθούν στους ιδιοκτήτες μετά τον αναδασμό, δεν εφαρμόσθηκαν αυτές επί του εδάφους) γιατί δεν ολοκληρώθηκε το μεγάλο έργο του ΥΠΑΑΤ. Το έργο που παραδόθηκε έχει κακοτεχνίες (δεξαμενή διαπερατή, κανάλια χωρίς σωστές κλίσεις κλπ) και για το λόγο αυτό αφενός ο ανάδοχος και αφετέρου η υπηρεσία του ΥΠΑΑΤ έχουν εμπλακεί σε ατέρμονες διαδικασίες και δικαστικές διαμάχες με αποτέλεσμα την μη ολοκληρωμένη και προβληματική παράδοση του τελικού έργου.
-Ως Περιφέρεια διαπιστώνοντας τα παραπάνω προβλήματα και τις νέες τεχνικές που ισχύουν προχώρησε σε μελέτη του δικτύου άρδευσης με κλειστούς αγωγούς. Η υπόψη μελέτη προβλέπει κλειστό δίκτυο αγωγών άρδευσης σε οκτώ διακριτές περιοχές του κάμπου του Μόρνου. Για την υλοποίηση του έργου εγκρίθηκε πίστωση 5 εκ €. Με απόφαση Περιφερειακού Συμβουλίου και έγκριση πίστωσης από το ΥΠΑΝ .
– Παράλληλα, για τις αποζημιώσεις ηρτημένης εσοδείας προς τους παραγωγούς που είτε είχαν καταληφθείσες εκτάσεις από την κατασκευή του έργου αλλά και σε αυτούς που αδυνατούν να καλλιεργήσουν τα κτήματά τους λόγω μη ολοκλήρωσης του έργου μέχρι και το έτος 2011 έπαιρναν κανονικά τις αποζημιώσεις αλλά έκτοτε δεν καταβάλλονται αποζημιώσεις παρόλου που εξακολουθούν να υποβάλουν αιτήσεις.

Ως παράταξης προτείνουμε:
1. Να ενισχυθεί η συνεργασία της Περιφέρειας με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για την προώθηση της διαδικασίας προσωρινής και οριστικής παραλαβή του παλιού έργου από το Υπουργείο ώστε να ξεκαθαρίσει η επομένη φάση εκείνης για της δημοπράτηση του νέου έργου από την Περιφέρεια. Να επισημανθεί ότι με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων το 2017 και 2018 εγκρίθηκε η αναβολή ολοκλήρωσης της προσωρινής παραλαβής του έργου γιατί δεν εξασφαλίζονται οι προϋποθέσεις από τον κύριο του έργου και εκδόθηκε ειδική διαταγή της διευθύνουσας υπηρεσίας προς αποκατάσταση των ελαττωμάτων του έργου. Προκειμένου να δημοπρατηθεί το νέο έργο από την  Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος, θα πρέπει το υπάρχον έργο να παραληφθεί προσωρινά και οριστικά από τον κύριο του έργου και να παραδοθεί στον χρήστη. Κι αυτό διότι το νέο έργο της Περιφέρειας, δηλαδή η δεξαμενή, τα τρία αντλιοστάσια και η κεντρική διώρυγα, χρησιμοποιεί μεγάλα τμήματα του ανωτέρω έργου.
2. Να προχωρήσει η Μελέτη Περιβαλλοντικών επιπτώσεων και αδειοδοτήσεις του έργου που πρόκειται να δημοπρατήσει η Περιφέρεια για την ολοκλήρωση του έργου.
3. Όσον αφορά τις αποζημιώσεις ηρτημένης εσοδείας μετά το 2011 οι αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας έχουν παραδώσει  πίνακες των αποζημιώσεων στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης για την καταβολή των χρηματοδοτήσεων προς τους αγρότες της περιοχής. Να υπενθυμιστεί ότι η γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας την 1/07/2015 σχετικά με τις αποζημιώσει παραγωγών που υπέστησαν ζημιά από την εκτέλεση του έργο «Δίκτυο Ανοικτών Διωρυγών Πεδιάδος Μόρνου» κρίνει ότι θα πρέπει  να αποζημιώνονται και οι παραγωγοί που μπορούν να αποδείξουν την επέλευση ζημίας στις καλλιέργειες τους λογω της μη κανονικής άρδευσης αυτών εξαιτίας εκτέλεσης του έργου.

Γέφυρα στην περιοχή «Τσακόρεμα», στην εθνική οδό Άμφισσας-Λιδορικιού

-Στην  εθνική    οδό  Άμφισσας-Λιδορικίου και  συγκεκριμένα στην  περιοχή  [Τσακόρεμα]  από  Χ.Θ. 11+500 έως Χ.Θ.14+300 συνολικού μήκους 2.8 χλμ. υπάρχει  οριστική  μελέτη  οδοποιίας και  οριστική   γεωλογική  μελέτη  από το  έτος 2002. Επίσης  υπάρχει  οριστική μελέτη    των  ισόπεδων  κόμβων και  Μ.Π.Ε .από το έτος  2003.   
-Επιπλέον   η  οριστική μελέτη γέφυρας    στο [Τσακορεμα] έχει εγκριθεί  από   το έτος 2010 .
– Επίσης   με απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Άμφισσας έγινε  πινάκας  παρακατάθεσης   για απαλλοτριώσεις ποσού 2.625εκ.ευρω   που  συντάθηκε  με  απόφαση    του Εφετείου   Λάμιας  από το  2010.
– Υπάρχει μία στασιμότητα στην εξέλιξη του έργου αυτού αν και είναι ένα από τα σημαντικά έργα υποδομής  της ΠΕ Φωκίδας ,με πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα και για την ευρύτερη περιοχής και της διασύνδεσης του με άλλες παρεμβάσεις που έχουν αποφασιστεί για να προκηρυχθούν. Κυρίως όμως είναι έργο που αφορά την ασφάλεια των ίδιων των πολιτών .Είναι απαραίτητο όπως ληφθεί άμεση απόφαση και να μην υπάρχουν καθυστερήσεις στον προγραμματισμό του έργου  που οφείλονται κυρίως στην «αναποφασιστικότητα» των αρμοδίων. Το Τεχνικό Πρόγραμμα της ΠΕ Φωκίδας να συμπληρωθεί με την πρόβλεψη του έργου αυτού στα πλαίσια του ΠΠΑ 21-25.
Ως παράταξη προτείνουμε:
Η Περιφερειακή Αρχή να φέρει καταρχήν στην Οικονομική Επιτροπή αναλυτική εισήγηση και πρόταση για την επιλογή μεταξύ των δυο λύσεων που υπάρχουν «σε επεξεργασία»:
α)Της  λύσης που έχει ώριμες μελέτες με  κατασκευή   κοιλαδογέφυρας 7 ανοιγμάτων  μήκους   267 μ . και με προϋπολογισμό του έργου 13.500.000 ευρώ   σε τιμές  του  2013    ή
β) Της εναλλακτικής λύσης  με τροποποίηση της  οριζοντιογραφίας και  μηκοτομής στην θέση  του  ρέματος,  με κατάργηση της  γέφυρας και  αντικατάσταση  αυτής με κατασκευή  κατάλληλου τεχνικού υψηλού  επιχώματος περιορίζοντας  τον  προϋπολογισμό  στο  ποσό  των  9.500.000€ με μελέτη   από τις υπηρεσίες  της Περιφέρειας. Μια επιλογή που  πιθανά να είναι και πιο ασφαλής.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Στον πρόεδρο του ΤΟΕΒ απευθύνεται ο Ν. Τοπούζης – Επιστολή κόλαφος για Δ.Παρασκευά

Στον πρόεδρο του ΤΟΕΒ απευθύνεται ο Ν. Τοπούζης Επιστολή κόλαφος για Δ.Παρασκευά -Τον κατη…