Home Εικόνες Αρχικής Το επόμενο διάστημα δημοσιεύονται οι Περιβαλλοντικοί Όροι για το λιμάνι Ιτέας – Οδεύει προς δημοπράτηση
Εικόνες Αρχικής - Τοπικά - 12 Νοεμβρίου, 2021

Το επόμενο διάστημα δημοσιεύονται οι Περιβαλλοντικοί Όροι για το λιμάνι Ιτέας – Οδεύει προς δημοπράτηση

Το επόμενο διάστημα δημοσιεύονται οι Περιβαλλοντικοί Όροι για το λιμάνι Ιτέας

Οδεύει προς δημοπράτηση

-Εγκρίθηκε χθες στη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. –Έχει ολοκληρωθεί με μεγάλη καθυστέρηση η «ειδική οικολογική μελέτη» που απαιτούσε το έργο.

-Στη Φωκίδα σήμερα ο Περιφερειάρχης κ. Φάνης Σπανός για να υπογράψει τις προγραμματικές συμβάσεις για πλήθος μελετών του Λιμενικού Ταμείου, τη χρηματοδότηση των οποίων εξασφάλισε ο υφυπουργός Οικονομίας κ. Γιάννης Τσακίρης.

 

Μετά από δυο και πλέον χρόνια καθυστερήσεων και απραξίας το λιμάνι της Ιτέας, τη μελέτη του οποίου εκπόνησε η ΙΜΕΡΥΣ επί διοίκησης Πολυχρονόπουλου, παίρνει δειλά – δειλά το δρόμο προς δημοπράτηση μιας που χθες εγκρίθηκε στην ΕΣΑΛ και αναμένεται πια η δημοσίευση των Περιβαλλοντικών Όρων.

Παράλληλα σήμερα θα παραστεί εδώ ο Περιφερειάρχης κ. Φάνης Σπανός προκειμένου να συνυπογράψουν με την πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου τις προγραμματικές συμβάσεις για την εκπόνηση εννέα μελετών, τη χρηματοδότηση των οποίων εξασφάλισε ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Γιάννης Τσακίρης.

 

Οι μελέτες

 

Στη Φωκίδα θα είναι σήμερα ο περιφερειάρχης κ. Φάνης Σπανός ο οποίος και θα συνυπογράψει τις προγραμματικές συμβάσεις με την πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Φωκίδας κ. Σοφία Αναγνωστάκου, προκειμένου να προχωρήσουν σε αναζήτηση αναδόχων. Αναλυτικά πρόκειται για τις μελέτες αξίας 506.120 Ευρώ, η ένταξη των οποίων υπεγράφη  από τον Υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κο Ιωάννη Τσακίρη η το Φεβρουάριο στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ΥΝΑΝΠ 2021.  Τα έργα που θα προκύψουν θα ενταχθούν στην Προγραμματική Περίοδο ΕΣΠΑ 2021-2027.

1) ΕΚΒΑΘΥΝΣΗ ΑΓΚΥΡΟΒΟΛΙΩΝ ΤΡΟΚΑΝΤΕΡΟ ΚΑΙ ΚΙΡΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΛΩΤΩΝ.

2) ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ ΟΔΟ 28ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΕΝΤΟΣ ΧΕΡΣΑΙΑΣ ΖΩΝΗΣ ΛΙΜΕΝΟΣ.

3) ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΧΕΡΣΑΙΑ ΖΩΝΗ ΛΙΜΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΙΤΕΑΣ.

4) ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ (ΚΡΗΠΙΔΟΤΟΙΧΟΙ ΚΑΙ ΛΟΙΠΑ) ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΜΗΚΟΣ ΤΗΣ ΧΕΡΣΑΙΑΣ ΖΩΝΗΣ ΛΙΜΕΝΑ ΙΤΕΑΣ.

5) ΕΙΔΙΚΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ, ΛΟΓΩ NATURA 2000, ΠΟΥ ΥΠΟΛΕΙΠΕΤΑΙ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΑΚΤΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΚΤΩΝ ΠΑΡΝΑΣΣΙΔΑΣ.

6) ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟΥ.

7) ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΓΕΦΥΡΑΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΧΕΡΣΑΙΑΣ ΖΩΝΗΣ ΛΙΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΚΒΟΛΗ ΤΟΥ ΧΕΙΜΑΡΡΟΥ ΣΚΙΤΣΑ.

😎 ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΧΕΡΣΑΙΑ ΖΩΝΗ ΛΙΜΕΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΚΙΡΡΑΣ.

9) ΑΚΤΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΛΟΙΠΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΕΝΤΟΣ ΧΕΡΣΑΙΑΣ ΖΩΝΗΣ ΛΙΜΕΝΑ ΙΤΕΑΣ.

 

 

Πέρασε τη σκόπελο της ΕΣΑΛ το Λιμάνι

 

Στο δελτίο τύπου ο Βουλευτής πανηγυρίζει την άμεση ανταπόκριση της ΕΣΑΛ για την έγκριση του αιτήματος. Αναλυτικά σημειώνει τα ακόλουθα:

Σήμερα, 11.11.2021, κατά την Συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων εγκρίθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τον Λιμένα Ιτέας, σύμφωνα με την οποία προβλέπεται η κατασκευή προβλήτας επί πασσάλων σε μήκος 170,00 μ., σε επαφή με την υφιστάμενη προβλήτα για την πλαγιοδέτηση κρουαζιεροπλοίων μήκους μέχρι 220,00 μ., καθώς και η εκσκαφή της λιμενολεκάνης για την εξασφάλιση του αναγκαίου βάθους έως -10,00 μ. από τη Μέση Στάθμη Θάλασσας. Με το έργο αυτό θα μπορούν να αποβιβάζονται οι επιβάτες με ασφάλεια, δεδομένου ότι σήμερα η αποβίβαση γίνεται με λάντζες, και έτσι ακόμη περισσότεροι τουρίστες θα μπορούν να επισκέπτονται τα αξιοθέατα και τους αρχαιολογικούς χώρους του νομού Φωκίδας.

Ο Βουλευτής Φωκίδας και Γενικός Γραμματέας Κ.Ο. Ν.Δ. κ. Ιωάννης Δ. Μπούγας, επικοινώνησε με τον Γενικό Γραμματέα Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Ευθύμιο Κυριαζόπουλο και τον ευχαρίστησε για την ταχύτατη υλοποίηση της απόφασης, σύμφωνα με το σχετικό αίτημα του Λιμενικού Ταμείου Ιτέας.

 

Μελέτη Αναβάθμισης Προβλήτα Λιμένα Ιτέας

 

Η μελέτη λιμενικών έργων για την αναβάθμιση του υφιστάμενου προβλήτα του Λιμένα Ιτέας στο Νομό Φωκίδας αποσκοπεί στη δημιουργία μετώπου παραβολής επαρκούς μήκους και με ωφέλιμο βάθος αυξημένο σε σχέση με τη σημερινή κατάσταση, έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα παραβολής όλων των κρουαζιερόπλοιων που προσεγγίζουν στην Ιτέα. Σήμερα μόνο τα μικρότερα κρουαζιερόπλοια και μόνο στη δυτική παρειά της προβλήτας μπορούν να δέσουν, ενώ τα μεγαλύτερα εξ αυτών παραμένουν αγκυροβολημένα επ’ αγκύρα. Επίσης ο λιμένας της Ιτέας εξυπηρετεί τουριστικές και εμπορικές χρήσεις.

Ο σχεδιασμός του έργου έχει λάβει υπόψη την συμβατική τεχνολογία κατασκευής του υφιστάμενου, τις παθογένειες του λιμένα, τις ανάγκες εξυπηρέτησης του, την εν εξέλιξη δυνατότητά, το μικρό και απαγορευτικό για πρόσδεση υφιστάμενο βάθος, τη γειτνίαση του με τον κυματοθραύστη και την είσοδο της μαρίνας Ιτέας και προτείνει παρεμβάσεις στο ωφέλιμο βάθος και κατασκευή γεφυρώματος επί πασσάλων πλάτους 12μ με συνεχείς μέτωπο 120μ και μια νησίδα επί πασσάλων διαστάσεων 20Χ10μ σε απόσταση 20μ από το νότιο μέτωπο του υφιστάμενου προβλήτα. Προβλέπεται επίσης η τοποθέτηση μεταλλικής πεζογέφυρας ανοίγματος 30μ και πλάτους 1,50 μέτρα για την πρόσβαση του προσωπικού για τις ανάγκες πρόσδεσης των πλοίων και συντήρησης των εγκαταστάσεων. Επίσης επί της νησίδας πρόσδεσης προβλέπεται η τοποθέτηση φανού σήμανσης των εγκαταστάσεων. Επίσης επί της νησίδας πρόσδεσης προβλέπεται η τοποθέτηση φανού σήμανσης κατά τις προδιαγραφές και οδηγίες της Υπηρεσίας Φάρων Π.Ν. Το νοητό μέτωπο θα έχει ολικό μήκος 170μ και μπορεί να εξυπηρετήσει περιστατικά και άλλους τύπους πλοίων μικρότερου μήκους όπως π.χ εμπορικά σκάφη, σε περίπτωση που το δυτικό κρηπίδωμα δεν είναι διαθέσιμο. Για τις ανάγκες πρόσδεσης των μεγαλύτερων πλοίων προβλέπεται επίσης η τοποθέτηση πλωτού ναυδέτου προς Ν. Τέλος, επί της νότιας νησίδας θα τοποθετηθεί φανός σήμανσης κατά τις προδιαγραφές και οδηγίες της Υπηρεσίας Φάρων Π,Ν, ενώ θα εξετασθεί και η ανάγκη Φωτεινής σήμανσης της βόρειας νησίδας για την ασφαλέστερη κυκλοφορία των σκαφών στη θαλάσσια περιοχή του λιμένα. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 5.000.000 ευρώ. Τη μελέτη εκπόνησε η ΙΜΕΡΥΣ επί διοίκησης του κ.Πολυχρονόπουλου.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Απόλυτη προτεραιότητα για την ΕΥΔΑΠ το καθαρό και ποιοτικό νερό σε ένα περιβάλλον προκλήσεων

Απόλυτη προτεραιότητα για την ΕΥΔΑΠ το καθαρό και ποιοτικό νερό σε ένα περιβάλλον προκλήσε…