Home Πολιτικά - Φωκίδα Πρωτοφανής συμμετοχή στην πορεία μαθητών, δασκάλων και γονέων
Πολιτικά - Φωκίδα - 17 Απριλίου, 2013

Πρωτοφανής συμμετοχή στην πορεία μαθητών, δασκάλων και γονέων

«Δεν έχει ξαναγίνει τέτοια συγκέντρωση», συζητούσαν όλοι οι συμμετέχοντες, οι περαστικοί και αυτοί που έβγαιναν από καταστήματα και δημόσιες υπηρεσίες να χαιρετήσουν μια πορεία που δεν μπορούσε να φανεί η αρχή και το τέλος της από την πολυκοσμία.
Το ανάλγητο σχέδιο του υπουργείου να διαλύσει τα σχολεία της Φωκίδας φαίνεται προς προσκρούσει στην αποφασιστικότητα γονιών, μαθητών και δασκάλων να μην το δεχτούν και να τους κάνουν να το ρίξουν στον κάλαθο των αχρήστων, εκεί που εξ αρχής ήταν η θέση του.
Οι πρόεδροι των συλλόγων Δασκάλων, «Αλ. Δελμούζος» και Δωρίδας κύριοι Δημοσθένης Λύτρας και Κώστας Ηλιόπουλος αντίστοιχα, παρέδωσαν ψηφίσματα στον προϊστάμενο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γιάννη Ευαγγέλου, στο γραφείο της Βουλευτού κ. Ασπασίας Μανδρέκα, στην Αντιπεριφερειάρχη κ. Γιώτα Γαζή και  το Δήμαρχο Δελφών κ. Νίκο Φουσέκη.
 

Η πρόταση του υπουργείου

Πιο συγκεκριμένα προτείνονται αναλυτικά οι εξής αλλαγές:

 
Δήμος Δελφών

 
Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Άμφισσας από 9/θέσιο να υποβιβαστεί σε 6/θέσιο.
Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Άμφισσας από 8/θέσιο να υποβιβαστεί σε 6/θέσιο.
Το 3ο Δημοτικό Σχολείο Άμφισσας από 8/θέσιο να υποβιβαστεί σε 5/θέσιο.
Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Άμφισσας από 6/θέσιο να υποβιβαστεί σε 4/θέσιο.
Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ιτέας που πρόπερσι προέκυψε από τη συγχώνευση του 1ου με το 2ο προτείνεται από 12/θέσιο να υποβιβαστεί σε 9/θέσιο.
Το 3ο Δημοτικό ΣχολείοΙτέας από 6/θέσιο να υποβιβαστεί σε 5/θέσιο.
Το Δημοτικό Σχολείο Κίρρας από 6/θέσιο να υποβιβαστεί σε 4/θέσιο.
Το Δημοτικό Σχολείο Χρισσού από 2/θέσιο να υποβιβαστεί σε 1/θέσιο.
Το Δημοτικό Σχολείο Δελφών από 6/θέσιο να υποβιβαστεί σε 4/θέσιο.
Το Δημοτικό Σχολείο Δεσφίνας από 6/θέσιο να υποβιβαστεί σε 4/θέσιο.
Το Δημοτικό Σχολείο Γραβιάς που σταδιακά τα προηγούμενα χρόνια κατάργησαν και συγχώνευσαν όλα τα σχολεία των γύρω χωριών από 6/θέσιο προτείνεται να υποβιβαστεί σε 4/θέσιο.
Το Νηπιαγωγείο Γραβιάς από 2/θέσιο προτείνεται να υποβαθμιστεί σε 1/θέσιο.
Το Δημοτικό Σχολείο Πολυδρόσου, που πρόπερσι καταργήθηκε το Γυμνάσιο και μάλιστα όταν είχε δαπανηθεί ένα μεγάλο ποσό για την αποκατάσταση του σχολείου, προτείνεται από 6/θέσιο να υποβιβαστεί σε 4/θέσιο.
Το Δημοτικό Σχολείο Επταλόφου από 3/θέσιο να υποβιβαστεί σε 2/θέσιο.

Το Δημοτικό Σχολείο Γαλαξιδίου από 8/θέσιο να υποβιβαστεί σε 5/θέσιο.
 
Δήμος Δωρίδας
 
Το Δημοτικό Σχολείο Ερατεινής από 6/θέσιο να υποβιβαστεί σε 4/θέσιο.
Το Δημοτικό Σχολείο Ευπαλίου από 6/θέσιο να υποβιβαστεί σε 4/θέσιο.
Το Δημοτικό Σχολείο Λιδωρικίου από 6/θέσιο να υποβιβαστεί σε 4/θέσιο.
 
Η αναβάθμιση
 
Η μοναδική αναβάθμιση σχολείου που προτείνεται για το νομό μας αφορά το Δημοτικό Σχολείο Γλυφάδας το οποίο από 3/θέσιο προτείνεται να γίνει 4/θέσιο και αυτό διότι έχει προκύψει από τη συνένωση τριών σχολείων και όπως είναι φυσικό έχει αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών του.

 

ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ

Ψήφισμα διαμαρτυρίας Φορέων της Δωρίδας

Η Δωρίδα δεν αντέχει άλλο ούτε την παραμικρή συγχώνευση ή κατάργσηση σχολικών μονάδων, επειδή ήδη έχει υποστεί δύο φορές την βάρβαρη, αντιπαιδαγωγική, απαράδεκτη και βίαιη αυτή ενέργεια, η οποία συνάμα οδηγεί και στην τραγική συρρίκνωση οργανικών θέσεων, ένα γεγονός που οδηγεί αλματωδώς στην υποβάθμιση της δημόσιας Παιδείας.
Οφείλει το Υπουργείο παιδείας να εξετάσει με ιδιαίτερη σοβαρότητα τις ειδικές συνθήκες κάθε σχολικής μονάδας να μην στηριχθεί σε «λογιστικά» και αυστηρά αριθμητικά κριτήρια, τα οποία στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν αποδίδουν την πραγματικότητα.
Δεν μπορεί να γίνει καμία υποβάθμιση στα τρία 6/θέσια Σχολεία της Δωρίδας, αφού σε αυτά έχουν ήδη συγχωνευτεί και μεταφερθεί άλλα μονοθέσια και διθέσια σχολεία της περιοχής.
Δεν μπορεί να γίνει καμία υποβάθμιση ή συγχώνευση στα δύο 3θέσια σχολεία, στο ένα διθέσιο αλλά και στα δύο δυσπρόσιτα μονοθέσια σχολεία, όπως επίσης και στα οκτώ Νηπιαγωγεία της Δωρίδας, λόγω των χιλιομετρικών αποστάσεων, των προβληματικών συγκοινωνιακών καλύψεων, του προβληματικού οδικού δικτύου, των επικρατουσών καιρικών συνθηκών, της διάρκειας κάλυψης των διαδρομών για την άφιξη στα νέα σχολεία, του δυσβάσταχτου κόστους μεταφορών και της ασφάλειας των μαθητών.
Δεν μπορούν πλέον τα χωριά μας να δεχθούν και άλλο ένα πλήγμα αλλοίωσης της κοινωνικής δομής και λειτουργίας τους.
Διαμαρτυρόμαστε για την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας που σκοπό έχει να εξυπηρετήσει, κατά την άποψή μας, οικονομικά κριτήρια. Δεν έχει κανένα παιδαγωγικό – μορφωτικό όφελος αλλά υποβαθμίζει τη δημόσια και δωρεάν παιδεία και συρρικνώνει βιαίως τις οργανικές θέσεις στα σχολεία.
Η παιδεία αποτελεί δημόσιο αγαθό.
Θα σταθούμε δίπλα στην Τοπική Κοινωνία που θίγεται και δεν συμφωνεί με προτάσεις αυτού του είδους.
Διεκδικούμε:
– Καμία συγχώνευση – κατάργηση – υποβάθμιση σχολικών μονάδων.
– Άμεση κάλυψη οργανικών θέσεων με μόνιμους διορισμούς
– Όχι στην υποβάθμιση της Δωρίδας.
– Όχι στο «κούρεμα» των σχολείων.
 

Εκ του συντονιστικού
– Σύλλογος Δασκάλων Δωρίδας
– Εκπρόσωποι Δήμου Δωρίδας
– Εκπρόσωποι Συλλόγων Γονέων Δημ. Σχολείων και Νηπιαγωγείων Δωρίδας
– Εκπρόσωποι Τοπικών Κοινοτήτων
– Πολιτιστικοί Σύλλογοι Δωρίδας

 

Κοινό ψήφισμα Συλλόγων και Κηδεμόνων των Δημοτικών Σχολείων Δελφών

Οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων των: 1ου Δημοτικού Σχολείου Ιτέας, 3ου Δημοτικού Σχολείου Ιτέας, Δημοτικού Σχολείου Κίρρας, Δημοτικού Σχολείου Δελφών, 1ου Δημοτικού Σχολείου Άμφισσας, 2ο Δημοτικό Σχολείο Άμφισσας, 3ου Δημοτικού Σχολείου Άμφισσας, 4ου Δημοτικού Σχολείου Άμφισσας,  Δημοτικού Σχολείου Γραβιάς, Δημοτικού Σχολείου Χρισσού, Δημοτικού Σχολείο Δεσφίνας, Δημοτικό Σχολείο Γαλαξιδίου και 1ο Νηπιαγωγείο  Ιτέας.

Δυο χρόνια μετά τις απαράδεκτες καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων της Α/θμιας Εκπ/σης και παρά τις προφορικές και γραπτές διαβεβαιώσεις του Περιφερειακού Διευθυντή ότι δε θα υπάρξουν περαιτέρω καταργήσεις οργανικών θέσεων και άλλες ενέργειες που να υποβαθμίζουν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, βρισκόμαστε σήμερα μπροστά στο ίδιο σκηνικό.
    Το Υπουργείο με εγκύκλιό του προς τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπ/σης προσπαθεί και πάλι με το πρόσχημα της εξοικονόμησης χρημάτων να κάνει τα 12θέσια σχολεία 9θέσια, τα 9θέσια 6θέσια, τα 6θέσια 4θέσια κ.ο.κ και στοχεύει βέβαια και στην κατάργηση των σχολείων με λίγες οργανικές θέσεις. Δηλαδή ουσιαστικά καταργεί οργανικές θέσεις δασκάλων, στοιβάζει με λογιστικά κριτήρια μαθητές σε τάξεις άνω των 27 ατόμων αδιαφορώντας για τις ολέθριες συνέπειες που κάτι τέτοιο θα έχει στην εκπαιδευτική διαδικασία.
    Παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί έχουν ως τώρα υποστεί τις βαρύτατες συνέπειες της οικονομικής κρίσης και για μια ακόμη φορά στοχοποιούνται.
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ
Δεν είμαστε διατεθειμένοι να δεχθούμε άλλες επιθέσεις!
     Τα τελευταία χρόνια τα σχολεία μας αντιμετωπίζουν σοβαρά λειτουργικά προβλήματα (ελλιπής θέρμανση, κενές θέσεις δασκάλων και εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, υποβάθμιση υλικοτεχνικής υποδομής κ.α.) τα οποία δυσκολεύουν το εκπαιδευτικό έργο και την ποιότητα της σχολικής ζωής των μαθητών.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
• Καμία κατάργηση σχολικής μονάδας –τμήματος -οργανικής θέσης
• Ολιγομελή τμήματα μαθητών
• Διορισμούς εκπαιδευτικών σε όλες τις θέσεις με την έναρξη της σχολικής χρονιάς (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, εκπ/κοί ειδικοτήτων, ειδικής αγωγής, γυμναστές κλπ)  ώστε να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
• Πλήρης οικονομική ενίσχυση και χρηματοδότηση των σχολείων ώστε να καλύπτονται οι λειτουργικές τους ανάγκες
• Δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, ακόμη και του πιο απομακρυσμένου χωριού

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΕΔΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΩΝ
ΜΗΝ ΥΠΟΤΙΜΑΤΕ ΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ

Στο Υπ. Παιδείας, από τον αντιδήμαρχο Κ.Αντωνόπουλο το ψήφισμα του Δήμου Δωρίδος για τις μειώσεις οργανικών θέσεων στα σχολεία

Την ιδιαιτερότητα κάθε περιοχής θα λάβει υπόψη το Υπουργείο Παιδείας πριν καταλήξει στο τελικό σχέδιο για την μείωση των οργανικών θέσεων, τις συγχωνεύσεις και τις καταργήσεις σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα.
Αυτό διαβεβαίωσε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τον Αντιδήμαρχο του Δήμου Δωρίδος κ .Κώστα Αντωνόπουλο που την επισκέφτηκε, εκπροσωπώντας τον Δήμαρχο κ. Γιώργο Καπεντζώνη που δεν παρέστη στη συνάντηση λόγω σοβαρού κωλύματος που παρουσιάστηκε την τελευταία στιγμή.
Ο Αντιδήμαρχος παρέδωσε το σχετικό ομόφωνο ψήφισμα που εξέδωσε ο Δήμος για τις ανατροπές στη δομή των σχολείων του Δήμου και ανέλυσε διεξοδικά το ειδικό πρόβλημα της Δωρίδας, τόσο στον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου κ. Αθανάσιο Κυριαζή, όσο και στη Διευθύντρια του Υφυπουργού κ. Θεόδωρου Παπαθεοδώρου (αρμόδιου για θέματα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης), κα Κυριακή Μαρίνου.
Ειδικότερα ο Αντιδήμαρχος τους επισήμανε ότι στο Δήμο Δωρίδος λόγω μορφολογίας του εδάφους και των μεγάλων αποστάσεων είναι αδύνατον να μετακινούνται τα μικρά παιδιά για μία και δύο ώρες ημερησίως .
Επίσης ανέφερε ότι δεν είναι δυνατόν να λειτουργούν σχολεία κάνοντας μάθημα δύο-τρείς τάξεις μαζί λόγω μείωσης των οργανικών θέσεων, δημιουργώντας τμήματα των 30 και 40 παιδιών, όταν ο σχετικός Νόμος απαγορεύει την λειτουργία τμημάτων με πάνω από 25 μαθητές.
Ακόμα πρέπει να λάβει υπόψη το Υπουργείο, επισήμανε ο κ. Αντωνόπουλος, την αναπτυξιακή δυναμική που έχει η περιοχή του Δήμου Δωρίδος και την εγκατάσταση νέων οικογενειών με μικρά παιδιά.
Τις θέσεις αυτές του Δήμου Δωρίδος έλαβαν σοβαρά υπόψη τα στελέχη του Υπουργείου, διευκρινίζοντας ότι δεν έχει παρθεί οριστικά καμία απόφαση, ενώ περιπτώσεις όπως της Δωρίδας θα εξετασθούν ειδικά με ιδιαίτερη προσοχή και σε συνεργασία με τους Περιφερειακούς Διευθυντές και την Τοπική Αυτοδιοίκηση ως εκφραστή της τοπικής κοινωνίας.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Προγράμματα μεσιτικών γραφείων τεχνολογίας cloud: Γιατί προσφέρουν περισσότερη οργάνωση και ευελιξία

Η οργάνωση, η ευελιξία και η αύξηση παραγωγικότητας είναι ένα από τα σημαντικά χαρακτηριστ…