Home Δήμος Δωρίδας Εξωδίκως απαντά η Μονή Κουτσουρού στο δημοσίευμά μας που προκύπτει από τη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Δωρίδας

Εξωδίκως απαντά η Μονή Κουτσουρού στο δημοσίευμά μας που προκύπτει από τη συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Δωρίδας

ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ

ΕΞΩΔΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ – ΔΗΛΩΣΗ – ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

ΜΕΤΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΩΣ

 

Του (Εκκλησιαστικού) Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου, με την επωνυμία «ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ  ΚΟΥΤΣΟΥΡΙΩΤΙΣΣΗΣ», που εδρεύει στην Δ.Ε. Αμυγδαλιάς του Δήμου Δωρίδος της Π.Ε. Φωκίδας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και εκπροσωπείται νόμιμα .

 

ΠΡΟΣ

ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

ΩΡΑ ΤΗΣ ΦΩΚΙΔΑΣ

 

 

Σε σχέση με την δημοσίευση στις 22-5-2022 από την διαδικτυακή εφημερίδα σας του άρθρου με τίτλο «Οι Μοναχές στον Κουτσουρό διεκδικούν όλο το λόφο» και προς αποκατάσταση της αληθείας,  σας αναφέρουμε τα εξής:

 

Ηδη από τις 18-5-2022 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φωκίδος κ.κ. Θεόκτιστος  εκοινοποίησε προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς την κάτωθι εξώδικη απάντηση :

 

      «ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ

                 ΕΞΩΔΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ – ΔΗΛΩΣΗ – ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

                        ΜΕΤΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΩΣ 

                                   

     

                Του Μητροπολίτου Φωκίδας, Θεόκτιστου

 

                                         ΠΡΟΣ

 

Τον κ. Νικόλαον Αναγνωστόπουλο, με την ιδιότητά του ως πληρεξουσίου δικηγόρου 506 αναφερομένων ατόμων στο από 14-4-2022 συνταχθέν από τον ίδιο,  έγγραφο φέρον τον τίτλον «ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ-ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ-ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΛΩΣΗΣ Δημοτών, κατοίκων και ιδιοκτητών του Δήμου Δωρίδας», το οποίο μου κοινοποιήθηκε μέσω δικαστικού επιμελητού στις 10-05-2022. 

 

                                       Κοινοποιείται προς :

 

 

  1. Τη Διαρκή Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος, νομίμως εκπροσωπούμενης από τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, κ.κ. Ιερώνυμο Β’, κάτοικο Αθηνών, Αγίας Φιλοθέης αρ. 21,
  2. Τον Πρωθυπουργό της Ελλάδος, κ. Κυριάκο Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, κάτοικο Αθηνών.
  3. Την κα Πρόεδρο του Αρείου Πάγου , κα Μαρία Γεωργίου, κάτοικο Αθηνών,
  4. Τον κον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, κον Βασίλειον Πλιώτα , κάτοικο Αθηνών,
  5. Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, που εδρεύει στο Μαρούσι Αττικής, οδός Ανδρέα Παπανδρέου αρ. 37 και εκπροσωπείται νόμιμα,
  6. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης που εδρεύει στην Αθήνα, Λεωφόρος Μεσογείων αρ. 96 και εκπροσωπείται νόμιμα,
  7. Τον Βουλευτή Φωκίδας, κ. Ιωάννη Δημ. Μπούγα, κάτοικο Άμφισσας,
  8. Τον Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας κ. Σπανό, κάτοικο Λαμίας,
  9. Τον Αντιπεριφερειάρχη Φωκίδας, κ. Γεώργιο Ζαχ. Δελμούζο, κάτοικο Άμφισσας,
  10. Τον Δήμαρχο Δωρίδος, κ. Γεώργιο Καπεντζώνη, κάτοικο Λιδωρικίου,
  11. Τον κ. Δασάρχη Λιδωρικίου, που κατοικοεδρεύει στο Λιδωρίκι,
  12. Το Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ», που εδρεύει στο Χολαργό Αττικής, Λεωφόρος Μεσογείων αρ. 288 και εκπροσωπείται νόμιμα.

 

 

Αρνούμαι και αποκρούω ως ψευδή, κατασκευασμένη και εξόχως συκοφαντική την ως άνω εξώδικη επιστολή σας, στην οποία αναφέρονται αναληθείς, απαξιωτικοί  και δυσφημιστικοί  ισχυρισμοί για την νέα αδελφότητα της Ιεράς Μονής Κοιμήσεως της Θεοτόκου Κουτσουριωτίσσης, οι οποίοι ισχυρισμοί αποτελούν παράνομες, υπαίτιες και αξιόποινες πράξεις που προσβάλλουν  ανεπανόρθωτα  την προσωπικότητα  και την τιμή και υπόληψη της Γερόντισσας Μαριάμ, έχουν δε  αποκλειστικό σκοπό την κατασυκοφάντησή της ως παράγοντα της εκκλησιαστικής ζωής και  την σπίλωσή της ως  ατόμου ανήκοντος εις την τάξιν των μοναχών, ούτως ώστε να προωθηθεί και να προαχθεί έντεχνα η εκ μέρους του λοιπού πληρώματος της Εκκλησίας υποτίμηση και αποϊεροποίηση όχι μόνο της δικής της ηθικής υποστάσεως και του μοναστικού χαρακτήρα της Ιεράς Μονής στην οποία εγκαταβιεί  και διοικεί ως Ηγουμένη, αλλά και του ίδιου του περιεχομένου της ορθοδόξου πίστεως.

Γνωρίζοντας το έργο  της Γερόντισσας Μαριάμ, κατά κόσμον Μαριάννας Σκορδά,  όταν αναβίωσε την  Ι. Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου Μακρυμάλλης υπό την ηγουμενία της, και έχοντας  προσωπική αντίληψη του έργου που επιτέλεσε αναδιαρθρώνοντας αυτήν εκ βάθρων, την εκάλεσα εγώ προσωπικά ο ίδιος για να στελεχώσει με την συνοδεία της την Ιερά Μονή Κοιμήσεως Θεοτόκου Κουτσουριωτίσσης.

Από την αρχή της εγκαταβιώσεως των μοναχών στην Ι. Μονή, ήταν καθήκον μου να στηρίξω την νέα αδελφότητα σε ό,τιδήποτε.

Η Γερόντισσα Μαριάμ με την συνοδεία της , από την πρώτη στιγμή κέρδισε την αγάπη και τον σεβασμό όλων μας.

Πίστη, ήθος, άοκνες προσπάθειες, απαράμιλλη ψαλτική τέχνη, ευσέβεια, χαρούμενη διάθεση, φιλοξενία, ακατάβλητο σθένος, φιλανθρωπία και δημιουργικότητα είναι ένα μέρος από τις καθημερινές καταθέσεις της ηγουμένης Μαριάμ και της συνοδείας της για να αναστηθεί η Ιερά Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου Κουτσουριωτίσσης και να γίνει  πόλος έλξεως για πλήθος κόσμου.

Η Γερόντισσα Μαριάμ έχει εξαιρετικώς σπάνια λατρευτική διάθεση και πράξη για τη δόξα του Θεού και της Εκκλησίας Του.

Είναι άνθρωπος με υψηλό φρόνημα ευθύνης για ότι αφορά την ίδια, το περιβάλλον της, τις υποχρεώσεις της και τα ευρύτερου ενδιαφέροντος εκκλησιαστικά θέματα.

Δυστυχώς άτομα που δεν ενδιαφέρονται για την δόξα του Θεού και της Εκκλησίας του ξεκίνησαν μια αήθη και ανίερη επίθεση κατά της νέας αδελφότητας της Ιεράς Μονής Κοιμήσεως της Θεοτόκου Κουτσουριωτίσσης , με σκοπό να φοβίσουν τις Μοναχές και να τις απομακρύνουν από την Ιερά Μονή , ούτως ώστε να καταστεί αυτή «ξέφραγο αμπέλι».

Η «εκστρατεία» συκοφάντησής της ξεκίνησε με την δημοσίευση στις 7-9-2021 από την διαδικτυακή εφημερίδα DORIDA NEWS ενός  –χλευαστικού για την Ιερά Μονή – άρθρου με τίτλο «Με τούρικια χοτζέτια μετά από 200 χρόνια διεκδικεί η Ιερά Μονή Κουτσουριώτισσας 18.000 στρ. στη Δωρίδα»  και εις το οποίο θίγονται  σοβαρά νομικά θέματα, υπό το πρίσμα μιας δήθεν πατριωτικής έξαρσης εκ μέρους των συντακτών, αλλά στην πραγματικότητα, με προφανή σκοπό την εξυπηρέτηση άλλων  συμφερόντων… .

Σε απάντηση του ανωτέρω δημοσιεύματος, η Ιερά Μονή απάντησε ΑΜΕΣΩΣ δια εξωδίκου επιστολής, η οποία δημοσιεύθηκε επίσης στην ως άνω εφημερίδα και εις την οποία αναφέρονται τα κάτωθι ,  ερειδόμενα επί των διατάξεων των νόμων που ισχύουν εις το ευνομούμενον Ελληνικόν Κράτος:

 

  1. Κατά τον ισχύοντα Καταστατικό Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος (δηλαδή τον νόμο 590/1977) η Εκκλησία της Ελλάδος, οι 82 Ιερές Μητροπόλεις και οι Ιερές Μονές έχουν νομική μορφή νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ., άρθρα 1 παρ. 4 του ν. 590/1977 και 25 παρ. 1 του ν. 4301/2014).
  2. Τα εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) έχουν ιδιαίτερη νομική προστασία σε ωρισμένες περιπτώσεις κυρίως επειδή έχουν την ιδιότητα του Ν.Π.Δ.Δ. και όχι τόσο επειδή έχουν την ιδιότητα του εκκλησιαστικού φορέα.
  3. Η αυξημένη νομική προστασία των εκκλησιαστικών Ν.Π.Δ.Δ., λόγω της φύσης τους ως Ν.Π.Δ.Δ., εκδηλώνεται κυρίως, στην περίπτωση, όπου ο νόμος προβλέπει προνομιακή προστασία των φορέων της Εκκλησίας της Ελλάδος, όχι επειδή είναι Ν.Π.Δ.Δ., αλλά επειδή είναι εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα.

Η περίπτωση αυτή αφορά την προστασία της περιουσίας τους και πρόκειται για την απαγόρευση χρησικτησίας σε βάρος της περιουσίας των Μονών, που επεκτάθηκε στα υπόλοιπα εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (Μητροπόλεις, Ενορίες κ.λπ.), το 1969 με Κανονισμό της Ιεράς Συνόδου και το 1977 με τον Καταστατικό Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος. Υπάρχει άλλωστε ρητή πρόβλεψη στον νόμο περί αυτεπάγγελτης ποινικής προστασίας των εκκλησιαστικών κτημάτων από καταπατήσεις (.Άρθρα 23 α.ν. 1539/1938 (ΦΕΚ Α’ 488), 62 παρ. 2 ν. 590/1977 (ΦΕΚ Α’ 146).)

  1. Στο άρθρο 3 παρ. 1 εδ. α’ του Συντάγματος ορίζεται ότι: «Επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού».
  2. Η Ιερά Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου Κουτσουριωτίσσης βρίσκεται στην περιφέρεια του χωριού Αμυγδαλιά (πρώην Πλέσσα) Π.Ε. Φωκίδας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, σε απόσταση πέντε περίπου χιλιομέτρων νοτιοδυτικά από αυτό.

Είναι χτισμένη επάνω σε μια βραχώδη εξέδρα του βουνού Κουτσουρός, σε υψόμετρο 900 περίπου μέτρων, σε περίοπτη θέση, με καταπληκτική θέα προς ολόκληρο τον Κορινθιακό κόλπο και τη Βόρεια Πελοπόννησο.

Είναι αφιερωμένη στην Κοίμηση της Θεοτόκου και εορτάζει στις 23 Αυγούστου, οπότε γίνεται μεγάλη θρησκευτική πανήγυρη, καθώς και στις 2 Φεβρουαρίου και τη Δευτέρα του Πάσχα.

Η Ιερά Μονή κτίστηκε περίπου στα τέλη του 17ου αιώνα, πριν το 1648, σε έναν απόκρημνο και βραχώδη τοπο.

Λιγο πιό κάτω απο τη Μονή βρέθηκε θαυματουργικώς το εικόνισμα της Παναγίας.

Πρόκειται για μια πολύ παλαιά Μονή.

Ο ακριβής όμως χρόνος της κτίσεως της δεν μπορεί να προσδιορισθεί με βεβαιότητα.

Όπως προκύπτει από την «Νεοελληνική Φιλολογία» του Κ.Σάθα και από το λεξικό Βουτυρά (τόμος 3ος), η Μονή λειτουργούσε το 1648 και μάλιστα βρισκόταν σε μεγάλη ακμή και είχε ηγούμενο τον Νικόδημο Καβάσιλα από την Αγία Ευθυμία Παρνασσίδος, μεγάλη προσωπικότητα του Μοναχικού βίου και των γραμμάτων.

Κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας καταστράφηκε επανειλημμένως από τους Τούρκους. Για τελευταία φορά καταστράφηκε από Τουρκικά στρατεύματα που είχαν επικεφαλής τον Σούλτσα Κόρτζα και τον Μουοτάμπεη το 1825 και ξαναχτίστηκε το 1830.

Κατά την παράδοση, ύστερα από κάποια καταστροφή της Μονής από τους Τούρκους, οι μοναχοί έκρυψαν την εικόνα της Παναγίας στο βάθος του Σπηλαίου, που βρίσκεται κάτω από την Μονή, όπου έμεινε ξεχασμένη επί πολλά χρόνια.

Ένας όμως μοναχός της Μονής Ταξιαρχών που βρίσκεται απέναντι στην Πελοπόννησο, οραματιζόταν ένα φως να καίει συνέχεια στο μέρος του σπηλαίου.

Σύμφωνα με υπόδειξη που του έκανε η Παναγία στον ύπνο του, ήρθε στο σπήλαιο και βρήκε την εικόνα.

Εκεί κτίστηκε μικρό εκκλησάκι, όπου τοποθετήθηκε η εικόνα, η οποία αργότερα μεταφέρθηκε στην Μονή που ξανακτίσθηκε.

Η Μονή λειτούργησε επανδρωμένη με μοναχούς μέχρι το 1833 και από τότε λειτουργεί υπαγόμενη στη Μητρόπολη Φωκίδος.

Ήδη από το έτος 2002 λειτουργεί πάλι ως γυναικεία Μονή.

Η προσφορά της Μονής και των μοναχών υπήρξε μεγάλη από θρησκευτικής και εθνικής πλευράς κατά τους χρόνους της Τουρκοκρατίας.

Όπως και άλλες Μονές, υπήρξε κέντρο λατρείας και διατηρήσεως της χριστιανικής πίστεως και της εθνικής συνειδήσεως. Σε αυτή πολλοί κάτοικοι των γύρω χωριών διδάσκονταν τα Ελληνικά γράμματα και ελάμβαναν γενικά Ελληνική και Χριστιανική παιδεία.

Εκεί πολλές φορές οι κλεφταρματωλοί και οι διωκόμενοι από τον δυνάστη εύρισκαν καταφύγιο και βοήθεια.

Η συμβολή όμως της Μονής υπήρξε πάρα πολύ μεγάλη κατά τους χρόνους της Μεγάλης Επαναστάσεως του 1821.

Τότε διέθετε τα εισοδήματα της για την τροφοδοσία των αγωνιζομένων ελληνικών στρατιωτικών τμημάτων.

Εκεί το 1823 ο Ανδρέα Λόντος ίδρυσε νοσοκομείο. Και κατά τη διάρκεια της Γερμανοϊταλικής κατοχής (1941 – 1944) η Μονή έπαιξε σημαντικό ρόλο.

Εκεί, μέσα στον ναό της Παναγίας , κάτοικοι της Αμυγδαλιάς έκρυψαν τα όπλα που κυρίευσαν οι αντάρτες από τους Ιταλούς σε μάχη που έδωσαν 18-12/1942 στην περιοχή του χωριού.

Κατά τα έτη 1943 και 1944, επί πολλούς μήνες, η Μονή απετέλεσε το στρατόπεδο και ορμητήριο νόπλων δυνάμεων του 5/42 Συντάγματος του Συνταγματάρχου Δ. Ψαρρού και συγκεκριμένα του Τάγματος Δωρίδος υπό τον Αντ/χη Ευθ. Παπαβασιλείου.

 

  1. Η Ιερά Μονή Κουτσουριωτίσσης, η οποία αποτελεί Εκκλησιαστικό Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου κατ΄άρθρον 1&4 Ν. 590/1977 «Περί Καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος (ΦΕΚ Α146) υπαγομένη στην δικαιοδοσία της Ιεράς Μητροπόλεως Φωκίδος, απέκτησε πρωτότυπα με έκτακτη χρησικτησία κατόπιν καταλήψεως ήδη κατά τη βυζαντινή περίοδο και στη συνέχεια σταδιακά προ του έτους 1800, τόσον κατά τη διάρκεια της οθωμανικής κατοχής, όσον και κατά την απελευθέρωση της Ελλάδος από την οθωμανική κατοχή, αλλά και μεταγενεστέρως δια της ασκήσεως υπό των διοικούντων αυτήν προσώπων (ηγουμένου και μελών του ηγουμενοσυμβουλίου) αλλά και δια των λοιπών μοναχών αυτής, έκτοτε έως και τον χρόνον ασκήσεως της ενδίκου αγωγής διαχρονικά, συνεχώς και αδιατάρακτα δια εμφανών υλικών πράξεων νομής διανοία κυρίου, ιδίως δια της οριοθετήσεως, της επιβλέψεως, της επιτηρήσεως ακόμη και δια διορισμένων υπό της Μονής μας φυλάκων, της καλλιέργειας των καλλιεργησίμων εκτάσεων, της εκμισθώσεως σε τρίτους για κτηνοτροφική εκμετάλλευση, απέκτησε την κυριότητα επί ολοκλήρου του όρους «ΚΟΥΤΣΟΥΡΟΣ» , το οποίο αποτελεί λιβάδι της Μονής.

Η Μονή επίσης είχε αμπέλια , αγρούς , ελαιόδενδρα , ποίμνια και άλλα κινητά. Τα αγροτικά ακίνητα υπάρχουν , όπως είναι φυσικό γύρω από τη Μονή .

( Η περιουσία της Μονής περιγράφεται στον έλεγχο των μοναστηριών του Νομού Φωκίδος και Λωκρίδος , τον οποίο απέστειλε την 3-12-1833 ο Νομάρχης στη Βασιλική Γραμματεία Επικρατείας)..

Στον   ευρύτερο  περιβάλλοντα  χώρο της Ιεράς Μονής   (καθώς και σε άλλες περιοχές, όπως Βιτρινίτσα, Τολοφώνα, η Βρύση του καλόγερου, επίσης στα χωριά Πάνορμο ή  Κύσελη, Μαυρίκη Σώταινα κ.α.) υπήρχαν   από αμνημονεύτων ετών τα χωράφια , αμπέλια και οπωροπεριβολα της Μονής.  Ειδικότερα  υπήρχαν αχλαδιές , αμπέλια, ελιές, λιβάδια χειμερινά και εαρινά, τα οποία πάντα ενοικιάζονταν και οπωροπερίβολα της Μονής. Επίσης στον περιβάλλοντα χώρο υπήρχε και αλώνι στο οποίο αλώνιζαν το σιτάρι οι μοναχοί καθώς και πηγάδια για  να υδροδοτείται το Μοναστήρι και να πίνουν νερό τα ζώα.

  1. Ενόψει της εντάξεως της περιοχής της Δωρίδας Π.Ε. Φωκίδας στην κτηματογράφηση, η Ιερά Μονή μας όφειλε, ως ΝΠΔΔ, να υποβάλλει προς το Εθνικό Κτηματολόγιο την Δήλωση του Ν. 2308/1995 και να συντάξει, ως είχε υποχρέωση εκ του Ν. 4301/2014, έκθεση απογραφής της εκκλησιαστικής περιουσίας της, χρησιμοποιώντας για την απόδειξη της ιδιοκτησίας της, δικαιικής φύσεως έγγραφα με περιουσιακό περιεχόμενο και αναφορές, τα οποία εκδόθηκαν από πολιτειακές ή εκκλησιαστικές αρχές κατά τη λειτουργία παλαιότερων γαιοκτητικών καθεστώτων στο σημερινό ελλαδικό   χώρο ( Συνήθη   τέτοια   έγγραφα   αποτελούν   τα   βυζαντινά   χρυσόβουλλα,   τα αυτοκρατορικά και πατριαρχικά σιγίλλια ή προστάγματα,     τα οθωμανικά φιρμάνια, τα ταπιά ,     τα χοτζέτια ή τα βακουφικά αφιερωτήρια, ακόμη και τα βενετικά διατάγματα ια την παραχώρηση ιδιοκτησιακών δικαιωμάτων σε γαίες ή ακίνητα των Επτανήσων, τα οποία ΔΕΝ  μπορούν να αγνοηθούν ή να λησμονηθούν από κανένα δικαιούχο εκκλησιαστικό ΝΠΔΔ, καθόσον αποτελούν σε κάθε περίπτωση μαρτυρίες αυτοσυνειδησίας και συγκρότησης της ιστορικής ταυτότητας των κατόχων τους εκκλησιαστικών φορέων).

Επισημαίνονται τα εξής:  Ως προς το θέμα της συντάξεως εκθέσεως απογραφής, για την οποία ζητείται από εσάς η μη προβλεπόμενη εκ των κανόνων της δικαϊικής τάξεως θεσμική παρέμβαση υπουργείων και λοιπών φορέων και για την οποία υφίσταται η Γερόντισσα Μαριάμ    απρόκλητη και άδικη επίθεση και δυσφήμηση , η Ιερά Μονή δεν κινήθηκε αυτοβούλως, αλλά , αφενός σε συμμόρφωση του με αριθμ. πρωτ. 5992/1-12-2014 εγκυκλίου σημειώματος της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος που υποχρεώνει όλες τις Ιερές Μονές να συντάξουν έκθεση απογραφής κατ’ άρθρον 25 Ν. 4301/2014 και αφετέρου,  κατόπιν αποφάσεως και εγκρίσεως εμού του ιδίου Μητροπολίτου Φωκίδος.   

  1. Πρέπει να τονισθεί ότι η Εκκλησία συστήθηκε πολλούς αιώνες πριν την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους , εμφανίζοντας αδιάκοπη κατά το μακρότατο αυτό χρονικό διάστημα οργανωτική, διοικητική και οικονομική λειτουργία.

Κατά τη διάρκεια των 2.000 ετών που μεσολάβησαν, η Εκκλησία απέκτησε και διατήρησε τη δική της περιουσία, παρά τις όποιες κατά καιρούς θεσμικές ή πραγματικές αντιξοότητες.

  1. Σύμφωνα με το δημοσιευθέν στην Διεπιστημονική Εφημερίδα Εκκλησιαστικού Δικαίου «άρθρο 13-article13» άρθρο του Καθηγητού Εκκλησιαστικού Δικαίου κ. Κωνσταντίνου Παπαγεωργίου γίνονται δεκτά τα εξής :

«Ένας ιδιαίτερα μεγάλος αριθμός τίτλων ιδιοκτησίας, υπό τις ανωτέρω ετερόκλητες ονομασίες, που μάς ξενίζουν ασφαλώς σήμερα, εκδόθηκε νόμιμα υπέρ εκκλησιαστικών οργανισμών, κατά τις περιόδους της ισχύος διαφορετικών, ξενικών ή μη, γαιοκτητικών δικαίων.  Έτσι, βυζαντινά ή μεταβυζαντινά δικαιοκτητικού περιεχομένου έγγραφα, τα οποία σώζονται στα πλούσια, κατά κανόνα, μοναστηριακά αρχεία του ΓΑΚ, έχουν επανειλημμένως έως και πολύ πρόσφατα καταστεί αντικείμενο δικαστικής διάγνωσης και η εκδοθείσα μέχρι σήμερα σχετική νομολογία, εμφανίζεται να εντάσσει την αποδεικτική δύναμη τέτοιων εγγράφων σε μία διαβαθμισμένη κλίμακα, αξιολογώντας αυτά από απλές ‘ενδείξεις’ ή ‘τεκμήρια’ υπάρξεως του δικαιώματος στο διαφιλονικούμενο ακίνητο κατά την χρονική, τουλάχιστον, περίοδο εκδόσεως τους, έως και ‘πλήρεις αποδείξεις’, κατά τις πιο πρόσφατες ιστορικές εποχές. Στην τελευταία περίπτωση, τούτο κυρίως συμβαίνει με τίτλους που εκδόθηκαν στο πλαίσιο του οθωμανικού γαιοκτητικού συστήματος (λ.χ. ταπιά ή χοτζέτια), όπως ιδίως αυτό ίσχυσε μέχρι το 1912-1913 στις λεγόμενες Νέες Χώρες. Πρέπει στο σημείο αυτό να υπογραμμιστεί η κομβική σημασία που αναγνωρίζεται στα άρθ. 51, 53 και 57 ΕισΝΑΚ για τη διαχρονική ισχύ των εμπράγματων δικαιωμάτων των εκκλησιαστικών νομικών προσώπων. Ο δικαιοπολιτικός στόχος των μεταβατικών αυτών διατάξεων, όπως προκύπτει από τη συνδυαστική τους ανάγνωση, είναι διττός:

Πρώτον, η αναγνώριση της νομικής συνέχειας καθώς και η ομαλή ένταξη στο θεσμικό τοπίο που ακολούθησε την εισαγωγή του ΑΚ (23.2.1946), όσων εμπράγματων δικαιωμάτων είχαν αποκτηθεί κατά το προηγούμενο αλλά και το απώτερο χρονικό διάστημα, όταν στην ελληνική επικράτεια εφαρμόστηκαν όχι μόνον το βυζαντινορωμαϊκό (1821 – 22.2.1946), αλλά και ξενικά δίκαια ως προς την έγγεια ιδιοκτησία (όπως το οθωμανικό, ιταλικό και τυχόν άλλα).

Αεύτερον, η εξακολούθηση της ισχύος του συνόλου εκείνων των ειδικών διατάξεων, που είχαν εκδοθεί μέχρι και τις 22.2.1946, έχοντας ως ρυθμιστικό αντικείμενο τη διοίκηση και νομική προστασία «γενικά των  ή εκκλησιαστικών ή μοναστηριακών κτημάτων».

  1. Κατά ταύτα αντιλαμβάνεσθε ότι η Ιερά Μονή δεν απέστειλε σε οιονδήποτε, ούτε δημοσιοποίησε με οιονδήποτε τρόπο , την συνταχθείσα έκθεση απογραφής, αλλά, δυστυχώς, κάποιοι, θεωρούντες τον εαυτόν τους υπεράνω των νόμων, έλαβαν εις την κατοχή τους –κατ’ άγνωστο σ’ εμάς τρόπο- μη μεταγεγραμμένο (αρχικώς)  αντίγραφο της σχετικής έκθεσης απογραφής και διεκίνησαν αυτό σε άγνωστο αριθμό ατόμων, με σκοπό την κατασυκοφάντηση της Ιεράς Μονής.

Θέλω να σας επισημάνω, ότι η Αδελφότητα της Ιεράς Μονής, κινούμενη πάντα στα πλαίσια του Νόμου ,  θα συνεχίσει τον αγώνα των προπατόρων μας στην υπεράσπιση της Ιεράς Μονής , που ήταν από τα πρώτα προπύργια της Επανάστασης, καθώς  έχει  εκ του νόμου υποχρέωση να προστατεύει και να διαφυλάττει αενάως τα νόμιμα ιδιοκτησιακά δικαιώματα της Ιεράς Μονής και να λαμβάνει κάθε νόμιμο μέτρο εναντίον παντός υπαιτίου .

Επίσης σας δηλώνω ότι η Γερόντισσα Μαριάμ, αφού έγινε δέκτης   υπεύθυνων δηλώσεων  από  άτομα που φέρονται ως διαμαρτυρόμενοι στην επιστολή σας, τα οποία  διαψεύδουν τα όσα συκοφαντικά αναφέρονται γι’ αυτήν,  θα ασκήσει εναντίον παντός υπαιτίου και συκοφάντου, φυσικού και ηθικού αυτουργού, κάθε νόμιμο δικαίωμά της, προκειμένου να υπερασπισθεί τα συνταγματικά δικαιώματα της Ιεράς Μονής, απέναντι στην οποία και μόνο είναι νομικά υπόλογος και υπεύθυνη για οιαδήποτε ολιγωρία της στην άσκηση όλων των προβλεπομένων νομίμων  μέσων για την προάσπιση των ιδιοκτησιακών δικαιωμάτων της  και

                                              ΣΑΣ ΚΑΛΩ 

να ανακαλέσετε  την ως άνω συκοφαντική επιστολή εντός προθεσμίας 24 ωρών από της λήψεώς της , άλλως θα ακολουθηθεί η νόμιμη οδός.  Αρμόδιος διακστικός επιμελητής παραγγέλλεται να επιδόσει νόμιμα την παρούσα προς τον καθού απευθύνεται κ. Νικόλαο Αναγνωστόπουλο, Δικηγόρο Άμφισσας, καθώς και εις αυτούς εις τους οποίους κοινοποιείται, για να λάβουν γνώση και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντας την παρούσα στη έκθεση επιδόσεώς του.

                                    Άμφισσα  18-5-2022

                                 Η πληρεξουσια Δικηγόρος 

     

                                    ΑΡΓΥΡΩ-ΗΛΙΑΝΑ

                               ΣΕΪΤΑΝΙΔΟΥ – ΔΕΡΜΑΝΗ

                                        ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ

                            Κ.ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ 2-4 ΑΜΦΙΣΣΑ ΤΚ 33100

                                   ΤΗΛ 6931987497 – 2265300377

                                ΑΦΜ : 044211882 ΔΟΥ: ΑΜΦΙΣΣΑΣ

                                 EMAIL  [email protected] »

                           

 

 

 

Σας υπενθυμίζουμε ότι έχετε υποχρέωση, σύμφωνα με τη δημοσιογραφική δεοντολογία, να λαμβάνετε  –πριν την δημοσίευση άρθρου που μας αφορά-   γνώση των αποψεών μας. (Μηδενί δίκην δικάσεις πριν αμφοίν μύθον ακούσεις).     

Άμφισσα  22-5-2022

Η πληρεξουσια Δικηγόρος

Της Ιεράς Μονής

     

                                    ΑΡΓΥΡΩ-ΗΛΙΑΝΑ

                               ΣΕΪΤΑΝΙΔΟΥ – ΔΕΡΜΑΝΗ

                                        ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ

                            Κ.ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ 2-4 ΑΜΦΙΣΣΑ ΤΚ 33100

                                   ΤΗΛ 6931987497 – 2265300377

                                ΑΦΜ : 044211882 ΔΟΥ: ΑΜΦΙΣΣΑΣ

                                 EMAIL  idermzan@gmail.com

 

 

 

Σημείωμα Σύνταξης: Τα γραφόμενα στο εν λόγω δημοσίευμα προκύπτουν από όσο ειπώθηκαν στο Δημοτικό συμβούλιο μετά από ερώτηση του Δημοτικού Συμβούλου κ. Χρήστου Γκίκα και απάντηση του Δημάρχου Δωρίδας κ. Γιώργου Καπεντζώνη.

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Απόλυτη προτεραιότητα για την ΕΥΔΑΠ το καθαρό και ποιοτικό νερό σε ένα περιβάλλον προκλήσεων

Απόλυτη προτεραιότητα για την ΕΥΔΑΠ το καθαρό και ποιοτικό νερό σε ένα περιβάλλον προκλήσε…