Home Δήμος Δελφών Στενεύουν τα χρονικά περιθώρια για την ύδρευση Ιτέας
Δήμος Δελφών - 16 Οκτωβρίου, 2013

Στενεύουν τα χρονικά περιθώρια για την ύδρευση Ιτέας

Σε νέα δημοπρασία θα πάει το έργο της αντικατάστασης δικτύου ύδρευσης Ιτέας, προϋπολογισμού 1.090.000 ευρώ με το ΦΠΑ, όπως αποφάσισε η Διαχειριστική Αρχή του ΕΣΠΑ, μετά την αλλαγή της μελέτης, αλλά και δυο αναδόχους που έχει ήδη αλλάξει το έργο.

Ωστόσο, η χρονική πίεση είναι μεγάλη, δεδομένου ότι εκτελείται από ΕΣΠΑ και θα πρέπει να έχει συμβασιοποιηθεί μέχρι τις 31/12/2013, για να μπορέσει να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί από το πρόγραμμα.
Σε επικοινωνία που είχαμε με την αντιδήμαρχο Ιτέας κ. Γιώτα Λαΐνη μας ενημέρωσε ότι η αρχική σύμβαση με τον πρώτο μειοδότη διεκόπη, καθώς παρουσίασε προβλήματα η ανάδοχος εταιρεία. Ωστόσο και η ανάθεση στο δεύτερο μειοδότη δεν ευδοκίμησε, αφού οι αλλαγές στη μελέτη οδήγησαν στην απόφαση της Διαχειριστικής Επιτροπής να προκηρυχθεί ξανά το έργο.
Μάλιστα, οι δυο πρώτοι μειοδότες, εταιρείες ΔΙΑΣ και ΓΕΩΔΟΜΗ είχαν δώσει τεράστια ποσοστά έκπτωσης που ξεπερνούσαν το 50%, ενώ η δεύτερη είχε καταθέσει και δυο ενστάσεις για να πάρει το έργο, που όμως όταν της ανατέθηκε, φάνηκε να το θεωρεί ασύμφορο!

Το ιστορικό του έργου

Στις 13-8-09 έγινε αίτηση έγινε αίτηση χρηματοδότησης από τον τότε καποδιστριακό δήμο Ιτέας.
Στις 23-4-2010 η Διαχειριστική Αρχή ζήτησε πρόσθετα στοιχεία.
Στις 5-10-2010 υπεγράφη η προγραμματική σύμβαση με την Περιφέρεια.
Στις 9-1-2011 ελήφθη απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο Δελφών
Στις 13-1-2011 εστάλησαν συμπληρωματικά στοιχεία που είχαν ζητηθεί λίγο νωρίτερα.
Στις 16-5-2011 ζητά η Διαχειριστική Αρχή ζήτησε επιπλέον στοιχεία.
Στις 18-4-2011 προχώρησαν στη λύση της προγραμματικής σύμβασης.
Στις 20-6-2011 δόθηκαν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης και η ένταξη του έργου.
Στις 29-6-2011 υπεγράφη η απόφαση ένταξης από τη Γενική Γραμματέα
Στις 7-7-2011 ο δήμος υπέβαλλε φάκελο για εξέταση νομιμότητας της δημοπρασίας
Στις 26-7-2011 προεγκρίθηκε η δημοπρασία
Στις 27-9-2011 βγήκε η διακήρυξη του διαγωνισμού
Στις 25-10-2011 έγινε ο διαγωνισμός. Η εταιρεία ΔΙΑΣ έδωσε ποσοστό έκπτωσης 57,17%, ενώ η ΓΕΩΔΟΜΗ 55,51%. Κατακυρώθηκε το έργο στην εταιρεία ΔΙΑΣ με την υπ αρ. 04/12 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής. Η δεύτερη μειοδότρια ΓΕΩΔΟΜΗ έκανε ένσταση και παράλληλα προσέφυγε στην Επιτροπή του άρθρου 152.
Στις 23-5-12 και αφού είχε προηγηθεί η διάλυση της σύμβασης με την εταιρεία ΔΙΑΣ, κλήθηκε η δεύτερη μειοδότρια να συνεχίσει το έργο.
Στις 7/6/2012 Ανακλήθηκε η προηγούμενη απόφαση και ανατέθηκε στο δεύτερο μειοδότη.
Στις 17/7/2012 νομιμοποιήθηκε η απόφαση.
Στις 20/9/2012 υπεγράφη η σύμβαση.


Να σημειωθεί ότι η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, μέσω των επιβλεπόντων μηχανικών που είχαν οριστεί συνέλεξαν όλα τα στοιχεία και εγκατέστησαν το νέο εργολάβο. Η ΓΕΩΔΟΜΗ όμως με την εγκατάστασή της κατέθεσε παράλληλα και ένσταση για τα πεζοδρόμια, ενώ φέρεται να θεωρούσε ασύμφορη την προσφορά που είχε δώσει και κυρίως ως προς το σκυρόδεμα.
Ο Δήμαρχος πάντως κ. Νίκος Φουσέκης ισχυρίζεται ότι δεν ήταν δυνατή η εκτέλεση του έργου πάνω στα πεζοδρόμια, αφενός γιατί θα έπρεπε να κοπούν πολλά δέντρα και αφετέρου γιατί όλα τα δίκτυα περνούν από το σημεία αυτά.
Ο μελετητής κ. Φράγκος που είχε κάνει την αρχική μελέτη την άλλαξε τελικά κατ’ εντολή του δήμου (σσ: δε γνωρίζουμε αν υπήρξε οικονομική επιβάρυνση για αυτή την αλλαγή), ενώ ο Δήμαρχος κ. Νίκος Φουσέκης, αλλά και υπηρεσιακοί παράγοντες του δήμου ήταν σε επικοινωνία με τη Διαχειριστική Αρχή, η οποία έδωσε έγκριση μεν για την αλλαγή της μελέτης, απαιτώντας δε να προχωρήσουν σε νέα δημοπρασία. Εντός των ημερών αναμένεται μάλιστα, να συνεδριάσει η Οικονομική Επιτροπή για να εγκρίνει το νέο διαγωνισμό, στον οποίο υποχρεωτικά θα ξαναβγεί το έργο.
Τέλος, η κ.Λαΐνη επεσήμανε ότι η ΓΕΩΔΟΜΗ οφείλει να κλείσει τις τομές που η ίδια άνοιξε στα πεζοδρόμια, για να ελέγξει την κατάσταση που θα αντιμετωπίσει στο έργο και τις άφησε ανοικτές με κίνδυνο ατυχήματος.
Οι εξελίξεις δυστυχώς επιβαρύνουν σημαντικά την τύχη του έργου με το χρόνο να μετρά εναντίον του. Θα είναι ευχής έργον να προλάβουν τις προθεσμίες, ώστε να μην χαθεί, αφενός γιατί είναι ένα από τα πλέον αναγκαία έργα υποδομής και αφετέρου γιατί έχει έναν υψηλό προϋπολογισμό που θα στερηθεί η περιοχή.

 
Δημοσιευεμένο στην Ώρα της Φωκίδας, Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2013, Αρ. Φυλ.: 1809



 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Στον πρόεδρο του ΤΟΕΒ απευθύνεται ο Ν. Τοπούζης – Επιστολή κόλαφος για Δ.Παρασκευά

Στον πρόεδρο του ΤΟΕΒ απευθύνεται ο Ν. Τοπούζης Επιστολή κόλαφος για Δ.Παρασκευά -Τον κατη…