Νέα σελίδα για το Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας
Ρεπορτάζ: Γιώτα Γιαννούλη
Το χωροταξικό της παραλίας στην Ιτέα είναι κορυφαίο ζήτημα και εκείνο που εδώ και δεκαετίες όφειλε το Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας να αντιμετωπίσει πρώτο, τόσο για λόγους ευνομίας, όσο και για λόγους ισονομίας, όπως και αισθητικής.
Επαγγελματίες σε ομηρία
Στο παραλιακό μέρος της Ιτέας κατά μήκος έχουν αναπτυχθεί κατασκευές δεκάδων χιλιάδων ευρώ, οι οποίες σε τετραγωνικά ξεπερνούν το κυρίως κατάστημα σε αρκετές περιπτώσεις. Οι κατασκευές αυτές που βάσει νόμου είναι παράνομες, «ξεφύτρωσαν» εν μια νυκτί με την ανοχή και τη συνενοχή πολιτικών και διοικητικών παραγόντων. Μάλιστα, πριν μερικά χρόνια, τους έδιναν και «επίσημα» χαρτιά με τις προδιαγραφές που πρέπει να έχουν οι κατασκευές, τα οποία επίσης δεν ίσχυαν και δεν έχουν ουδεμία νομιμοποιητική βάση. Εννοείται δε, ότι οι «παράνομοι» βρίσκονται μόνιμα υπό ομηρία, καθώς απειλούνται με κατεδάφιση των κατασκευών τους και φυσικά είναι αντιμέτωποι συχνά με πρόστιμα.
Επαγγελματίες δυο ταχυτήτων
Φυσικά δεν είναι μόνο αυτοί οι επαγγελματίες, αλλά και οι άλλοι. Εκείνοι που δε ρισκάρισαν κατασκευές και αντιμετωπίζουν τον ήλιο με απλές ομπρελίτσες και το χειμώνα δεν κάνουν χρήση του παραλιακού μετώπου. Αυτοί οι επαγγελματίες είναι σε μειονεκτική θέση, όχι μόνο έναντι των συναδέλφων τους που είναι παράνομες οι παραλιακές τους κατασκευές, αλλά και έναντι των συναδέλφων τους που βρίσκονται ή θα βρεθούν στα δυο καταστήματα που έχει ιδιόκτητα το Λιμενικό ταμείο πάνω στην παραλιακή ζώνη και τα οποία είναι νόμιμα.
Αυτονόητο είναι ότι οι επαγγελματίες που δεν διαθέτουν τέτοιες κατασκευές υστερούν σε σχέση με τα δυο καταστήματα του Λιμενικού Ταμείου, αλλά και με τους συναδέλφους τους.
Δεν είναι γόρδιος δεσμός, λύνεται και μάλιστα εύκολα
Η Ιτέα δεν ανακάλυψε την Αμερική, ούτε και είναι φυσικά η μοναδική περιοχή στη χώρα που αντιμετώπισε τέτοιου είδους προβλήματα. Με κοντινά μας παραδείγματα τη Χαλκιδα, την Αιδηψό, την Κύμη, την Κάρυστο στην Εύβοια, τα Καμμένα Βούρλα στη Φθιώτιδα αντιλαμβανόμαστε ότι δεν υπάρχουν «άλυτα προβλήματα». Το μόνο που απαιτείται είναι προθέσεις. Και για να έχει κανείς πρόθεση θα πρέπει να μην είναι πολιτικάντης και να μην θέλει να κρατάει τους επαγγελματίες σε ανασφάλεια για να το εκμεταλλεύεται πολιτικά.
Εξάλλου, επί προεδρίας του κ. Νίκου Γιογάκη είχε εκδηλωθεί η πρόθεση σύνταξης master plan, το οποίο ωστόσο και χάρη σε μια σειρά ατυχείς συγκυρίες δεν εκπονήθηκε.
Ο σημερινός πρόεδρος κ. Νίκος Καϊμάρας και τα μέλη της Λιμενικής Επιτροπής προφανώς δεν θέλησαν να συνεχίσουν το σχεδιασμό της επίλυσης του θέματος με master plan. Εξάλλου ψηφίστηκε ο νέος νόμος που έδινε περίοδο προσαρμογής μια διετία, η οποία και λήγει φέτος. Πολλές φορές μάλιστα η σχέση μελών της Λιμενικής Επιτροπής και επαγγελματιών βρέθηκε στην κόψη του ξυραφιού, με τους δεύτερους να αισθάνονται ότι απειλούνται με κατεδαφίσεις.
Τα έργα και η νοοτροπία
Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Στην παρούσα θητεία πολλά λιμενικά ταμεία της χώρας πήραν έργα εκατομμυρίων ευρώ, ενώ και σε αυτό η Φωκίδα βρέθηκε να μαζεύει τα ψίχουλα για μια χούφτα φωτιστικά.
Επιπλέον η Λιμενική Επιτροπή δεν ενέκρινε και στην ουσία φρενάρισε την ακτομηχανική μελέτη, για τρεις παραλίες της Ιτέας, η οποία μετά από δέκα χρόνια φαινόταν έτοιμη να ξεκινήσει να υλοποιείται. Παράλληλα είναι σε εξέλιξη και η προσπάθεια για το λιμάνι Ιτέας, έργο πολύ σημαντικό για την περιοχή.
Η νέα πρόεδρος και ο στόχος
Η αναζήτηση του ιδανικού προσώπου που θα καταφέρει να μαζέψει όλη αυτή την κατάσταση, η οποία σήμερα φαντάζει να μην ξεκινά και να μην καταλήγει κάπου, σταματά στο πρόσωπο της προέδρου του Ναυτικού Ομίλου Ιτεας κας Σοφίας Αναγνωστάκου. Η επιτυχημένη της πορεία στον όμιλο, η άνετη εκλογή της στο δήμο Δελφών, αλλά και η δυναμική που εκπέμπει όλα αυτά τα χρόνια δείχνουν ότι είναι το ιδανικό άτομο να επιχειρήσει την τακτοποίηση των σημαντικών αυτών θεμάτων που εκκρεμούν τόσα χρόνια και διχάζουν την κοινωνία. Μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και μια μαρίνα, η οποία βρίσκεται δέσμια στα συρτάρια του ΤΑΙΠΕΔ και η οποία πρέπει να αξιοποιηθεί. Η σημερινή διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου δεν ασχολήθηκε ουδόλως με το θέμα της μαρίνας. Την ίδια στάση τήρησε και ο δήμος Δελφών που εκτός από μια επιστολή της κ. Λιάνας Πιλάλα, όταν ήταν αντιδήμαρχος, δεν έχουμε απολύτως καμιά άλλη αντίδραση. Ο π.Βουλευτής δε, προσπάθησε να κάνει ένα ραντεβού με τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ.
Η νέα πρόεδρος, μαζί με τα μέλη της Λιμενικής Επιτροπής και το βουλευτή Φωκίδας και Κοινοβουλευτικό Εκπρόσωπο της ΝΔ έχουν υποχρέωση να επιδιώξουν άμεσα συνάντηση με τη Διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ και να απαιτήσουν την επίσπευση του διαγωνισμού. Ειδάλλως να επιστραφεί η μαρίνα στη διαχείριση του Λιμενικού Ταμείου και στην τοπική κοινωνία, στην οποία έτσι και αλλιώς ανήκει.
“FAR WEST” ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΤΗΣ ΔΩΡΙΔΑΣ
“FAR WEST” ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΤΗΣ ΔΩΡΙΔΑΣ Σύμφωνα με τις καταγγελίες εργαζόμενης σε επιχείρηση …