Home Εικόνες Αρχικής Λουκία Μαστροπέρρου, υποψήφια με το ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. : Προτείνει τη δημιουργία Μεταφορικού Ισοδύναμου για τη Φωκίδα
Εικόνες Αρχικής - Τοπικά - 24 Ιουνίου, 2023

Λουκία Μαστροπέρρου, υποψήφια με το ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ. : Προτείνει τη δημιουργία Μεταφορικού Ισοδύναμου για τη Φωκίδα

«Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κατά την διακυβέρνησή της ένα από τα πολλά μέτρα που πήρε προς ελάφρυνση του κόστους ζωής των πολιτών ήταν το Μεταφορικό Ισοδύναμο (ΜΙ).
Μια σημαντική παρακαταθήκη που η διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ άφησε στα νησιά, αναγνωρίζοντας την ανάγκη των μετακινήσεων των νησιωτών και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των τοπικών επιχειρήσεων.
Όπως ήταν αναμενόμενο, η Κυβέρνηση της ΝΔ απαξίωσε το μέτρο.
Ανάλογο, όμως, υψηλό κόστος έχουν να αντιμετωπίσουν οι κάτοικοι και επιχειρηματίες των ορεινών και δύσβατων περιοχών. […]
Το φαινόμενο της εγκατάλειψης του ελληνικού ορεινού χώρου και η, κατά συνέπεια, απομόνωση και περιθωριοποίηση από τον υπόλοιπο ελλαδικό χώρο, είναι το αποτέλεσμα της έλλειψης μιας ολοκληρωμένης πολιτικής με στόχο την ανάπτυξη και την συγκράτηση του πληθυσμού.
Οι ειδικότερες συνθήκες που επικρατούν στις περιοχές αυτές, όπως οι ανεπαρκείς υποδομές, η στασιμότητα της αγροτικής παραγωγής, τα υψηλά κόστη εγκατάστασης επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, τα υψηλά μεταφορικά κόστη οδήγησαν στην ραγδαία εξέλιξη του φαινομένου αυτού. [….]
Πιο συγκεκριμένα, η συγκοινωνιακή σύνδεση των ορεινών περιοχών όπως αυτή είναι σήμερα, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το οδικό δίκτυο είναι το κυριότερο πρόβλημα, τόσο αυτό που συνδέει τις ορεινές περιοχές με τη υπόλοιπη χώρα όσο και αυτό που συνδέει τα χωριά και τους οικισμούς. Η κακή κατάσταση που το διακρίνει, έχει ως αποτέλεσμα να μην εξυπηρετούνται οι κάτοικοι με συνέπεια την όλο και περισσότερη απομόνωση από τα μεγάλα αστικά κέντρα επηρεάζοντας σημαντικά κάθε οικονομική δραστηριότητα στις περιοχές αυτές. Ιδιαίτερα κατά την χειμερινή περίοδο, το πρόβλημα εντείνεται περισσότερο με δυσμενείς επιπτώσεις στις μεταφορές λόγω υψηλού κόστους στην παροχή αγαθών και την διακίνηση εμπορευμάτων.
Στην Φωκίδα, το οδικό δίκτυο, εθνικό και επαρχιακό, αποτελείται από περίπου 880 χλμ και ένα μεγάλο μέρος του εκτείνεται στους ορεινούς όγκου του Παρνασσού, της Οίτης, της Γκιώνας και των Βαρδουσίων.
Οι λιγοστοί κάτοικοι και επαγγελματίες των περιοχών αυτών επηρεάζονται δραματικά, ειδικά σε μια περίοδο που τα υψηλά κόστη στα καύσιμα τινάζουν τους προϋπολογισμούς στον αέρα. Πολλώ δε μάλλον που η αποστάσεις από τα αστικά κέντρα είναι μεγάλες.
Τα αυξημένα κόστη λειτουργίας και συναλλαγής επιδρούν αρνητικά στα εισοδήματα, µε συνέπεια μεγάλες εκτάσεις να εγκαταλείπονται ή να επικρατεί τάση εγκατάλειψης µε αρνητικές συνέπειες στη διατήρηση της υπαίθρου, την προστασία του περιβάλλοντος και την πρόληψη των φυσικών καταστροφών.
Είναι χρέος της Πολιτείας να λάβει μέτρα προκείμενου να ενισχύσει την ανάπτυξη όσο και το δημογραφικό και πληθυσμιακό ισοζύγιο των περιοχών αυτών. Ήδη οι έως τώρα ανύπαρκτες πολιτικές οδήγησαν σε μείωση του μόνιμου πληθυσμού της Φωκίδας άνω του 10%. Τα ορεινά χωριά μας σβήνουν το ένα μετά το άλλο.
Ωστόσο, οι περισσότερες πολιτικές οι οποίες επηρεάζουν τις ορεινές περιοχές είναι τομεακές, χωρίς προσαρμογή στις ιδιαιτερότητές τους και συχνά προέρχονται από κέντρα στρατηγικών σχεδιασμών τα οποία δεν σχετίζονται µε αυτές.
Τα προβλήματα και τα φυσικά και κοινωνικοοικονοµικά χαρακτηριστικά των ορεινών περιοχών δεν λαμβάνονται υπόψη σε βάθος µε αποτέλεσμα και τα μέτρα να µην εξειδικεύονται κατά περίπτωση, αν και η Ελλάδα αποτελεί εξόχως ορεινή χώρα.
Ένα μέτρο που πρέπει η Πολιτεία να υλοποιήσει προς ενίσχυση των ορεινών και δύσβατων περιοχών της Φωκίδας είναι η εφαρμογή του ΜΙ τόσο στους μόνιμους κατοίκους όσο και στους επαγγελματίες προκειμένου να παραμείνουν και να συνεχίσουν τις δραστηριότητες τους.
Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι λόγω των ακραίων συνθηκών και της απομόνωσης, οι ορεινές περιοχές της Φωκίδας παρουσιάζουν διαρθρωτικό μειονέκτημα, σε σημείο που αντιμετωπίζουν φαινόμενα απερήμωσης και γήρανσης του πληθυσμού, γεγονός που ήδη διαταράσσει τον φυσικό κύκλο των γενεών οδηγώντας σε υποβάθμιση των κοινωνικών προτύπων και της ποιότητας της ζωής, και έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της ανεργίας, του κοινωνικού αποκλεισμού και της εγκατάλειψης της υπαίθρου. […]
Είναι αναγκαίο να προωθηθούν εναλλακτικές και καινοτόμες λύσεις για τις ορεινές περιοχές, συμπεριλαμβανομένων ειδικά προσαρμοσμένων στις τοπικές και περιφερειακές ανάγκες.
Αυτό, όμως, μπορεί να συμβεί μόνο με μια προοδευτική Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ που όχι μόνο θα εγκύψει στα προβλήματα αλλά θα τα επιλύσει.
Ήδη το απέδειξε με την πιλοτική εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Στον πρόεδρο του ΤΟΕΒ απευθύνεται ο Ν. Τοπούζης – Επιστολή κόλαφος για Δ.Παρασκευά

Στον πρόεδρο του ΤΟΕΒ απευθύνεται ο Ν. Τοπούζης Επιστολή κόλαφος για Δ.Παρασκευά -Τον κατη…