Home Δήμος Δελφών Εκτεταμένες αλλαγές εισηγήθηκε το Τοπικό συμβούλιο Άμφισσας Οι πεζόδρομοι είναι για τους πεζούς
Δήμος Δελφών - 23 Ιουνίου, 2020

Εκτεταμένες αλλαγές εισηγήθηκε το Τοπικό συμβούλιο Άμφισσας Οι πεζόδρομοι είναι για τους πεζούς

 Εκτεταμένες αλλαγές εισηγήθηκε το Τοπικό συμβούλιο Άμφισσας

Οι πεζόδρομοι είναι για τους πεζούς

-Προτείνεται το κλείσιμο των Πλατείων Ησαΐα και Κεχαγιά κατά τις βραδινές ώρες και σε Σαββατοκύριακα και αργίες.

-Οι πεζόδρομοι του Γυμνασίου, της Κραββαρίτη, της Κοττορού, της Αθανασίου Διάκου και της Παπαχρήστου, πλέον κλείνουν.

 

Οι πεζοί είναι σε πρώτο πλάνο για το τοπικό συμβούλιο της Άμφισσας και κυρίως για τον πρόεδρό του κ.Παναγιώτη Μερινόπουλο, ο οποίος εισηγήθηκε τη λήψη μέτρων για την απρόσκοπτη διέλευση τους σε πεζοδρόμους και πεζοδρόμια

Οι πεζόδρομοι του Γυμνασίου, της Κραββαρίτη, της Κοττορού, της Αθανασίου Διάκου και της Παπαχρήστου, πλέον κλείνουν και σταματούν να είναι πάρκινγκ των περίοικων και επικίνδυνοι, όπως τονίστηκε στο Τοπικό Συμβούλιο. Εξάλλου, όπως επεσήμανε ο κ.Μερινόπουλος «σήμερα, το ζητούμενο για τις πόλεις είναι η δημιουργία συνθηκών Βιώσιμης Κινητικότητας. Η αστική κινητικότητα έχει άμεση συνάρτηση με την οργάνωση και λειτουργία του αστικού χώρου, καθώς και με την ποιότητα ζωής, την καθημερινότητα των κατοίκων και τις δραστηριότητες στην πόλη. Στον σχεδιασμό των μεταφορών πρέπει να λαμβάνονται υπόψη η ασφάλεια, η πρόσβαση σε εμπορεύματα και υπηρεσίες, η ατμοσφαιρική ρύπανση, ο θόρυβος, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και η κατανάλωση ενέργειας, οι χρήσεις γης, να καλύπτονται οι μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων και να συνυπολογίζονται όλοι οι τρόποι μεταφοράς. Ο ρόλος του πεζού στην πόλη πρέπει να αναβαθμιστεί και να προηγείται, σαν σχεδιαστικό κριτήριο, της εξυπηρέτησης του αυτοκινήτου, όπως είχαμε πει και κατά την εισήγηση του θέματος για την κυκλοφοριακή μελέτη», τόνισε. Συμπλήρωσε μάλιστα πως «πριν προχωρήσουμε σε νέα μελέτη, πρέπει να διασφαλίσουμε την ασφαλή και απρόσκοπτη κυκλοφορία των πεζών σε υφιστάμενους πεζόδρομους και πεζοδρόμια της πόλης μας. Να κάνουμε τη κίνηση τη δραστηριότητα των πεζών στη πόλη ασφαλή. Να δώσουμε σημασία και προτεραιότητα  στη κίνηση των συνανθρώπων μας με κινητικά προβλήματα, στα παιδιά και τους ηλικιωμένους».

Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι αποφάσεις του τοπικού συμβουλίου είναι γνωμοδοτικές και όχι εκτελεστικές. Για την εφαρμογή τους απαιτείται απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου και των αρμόδιων επιτροπών του δήμου.

 

Οι αλλαγές

 

Όπως πρότεινε ο κ.Μερινόπουλος και υπερψήφισαν ομόφωνα τα μέλη του Τοπικού Συμβουλίου, προτείνονται οι κάτωθι παρεμβάσεις:

 

1)Πεζόδρομος Δελμούζου και Κορδώνη:

Ο πεζόδρομος αυτός έχει γίνει επικίνδυνος και είναι θέμα τύχης  που δεν έχει σημειωθεί σοβαρό ατύχημα με πεζούς και αυτοκίνητα ή δίκυκλα. Πρέπει να κλείσει στα σημεία εισόδου-εξόδου του πεζοδρόμου (υπάρχει σχετική απόφαση του Δ. Συμβουλίου), να απαγορευτεί ολικά η κίνηση εντός του πεζοδρόμου μηχανοκίνητων δικύκλων και αυτοκινήτων όπως και η στάθμευσή τους. Πρέπει να τηρείται το ωράριο ανεφοδιασμού των καταστημάτων. Μεγάλο θέμα αποτελούν τα δίκυκλα που χρησιμοποιούνται από τα καταστήματα (delivery) για καφέ ή φαγητό σε  πακέτο, τα οποία δεν πρέπει να κινούνται καθόλου στο πεζόδρομο. Προτείνεται το κλείσιμο των εισόδων με τέτοιο τρόπο ώστε να επιτρέπεται η είσοδος πεζών, αναπηρικών καρεκλών, καροτσάκια μωρών κλπ. Δημιουργία με ειδική σήμανση χώρων στάθμευσης για μοτοσυκλέτες στην είσοδο-έξοδο του πεζόδρομου. Επίσης να ενημερωθούν οι κάτοικοι  με άδεια εντός του πεζόδρομου για τις αλλαγές και να τους δοθεί κατάλληλο «κλειδί» για είσοδο και έξοδο καθώς και στις Υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης: Αστυνομία Πυροσβεστική ΕΚΑΒ κλπ. Προτείνεται να μπει το ίδιο σύστημα με τον πεζόδρομο της Γιαγτζή. Ο έλεγχος των ανωτέρω πρέπει να γίνεται από Υπάλληλο του Δήμου σε συνεργασία με το Τμήμα Τροχαίας.

 

2)Πεζόδρομος οδού Κραββαρίτη

Παρκάρουν συγκεκριμένα οχήματα και δεν επιτρέπουν την διέλευση των πεζών και ειδικότερα τα αναπηρικά καροτσάκια. Πρέπει να κλείσει επί 24ωρου στο σημείο εισόδου από την οδό Αθ. Διάκου με την ίδια σήμανση όπως παραπάνω και να παραχωρηθούν κλειδιά στα καταστήματα για ανεφοδιασμό και μόνο.

 

3)Πεζόδρομος Γιαγτζή στη συμβολή με οδό Γάτου

Να καταργηθεί ο χώρος μεταξύ της οδού Γάτου και της σήμανσης του πεζόδρομου γιατί δημιουργεί αριστερά και δεξιά σημείο στάσης και στάθμευσης οχημάτων δυσκολεύοντας την προσπέλαση των πεζών προς την οδό Γιαγτζή και των οχημάτων που κινούνται στην οδό Γάτου . Τουλάχιστον το ένα μέρος. Προτείνεται το κατάντη της οδού Γάτου.

 

4)Πεζοδρόμιο Οδός Παπαχρήστου και οδός Κοττορού και Αθαν Διάκου

Με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που εφαρμόστηκαν το 2018 σύμφωνα με το ΦΕΚ 4799/B/29.12.2017, οι παραπάνω οδοί κλείνουν στις 20:30 ώρα κατά τους θερινούς μήνες. Παρακαλούμε όπως εφαρμοστούν. Υπάρχει ένα μικρό κώλυμα στην οδό Παπαχρήστου όπου υπάρχει φαρμακείο και καλό είναι να είναι ανοικτή η οδός κατά τις ημέρες εφημερίας.

 

5)Οδός Πανουργιά/Γάτου (Φαρμακείο Μπαλτά)

Υπάρχει πεζοδρόμιο με πλάτος αρκετό για να σταθμεύσει  ένα αυτοκίνητο και η θέση είναι καταλυμένη σχεδόν πάντα αναγκάζοντας τους πεζούς να κατέβουν στο οδόστρωμα. Mπορεί να τοποθετηθεί   σιδερένιο κάγκελο ίδιο με αυτό που έχει η συγκεκριμένη οδός και σε άλλα σημεία.

 

6)Ράμπες ΑΜΕΑ

Να ελεγχθούν οι ράμπες ΑΜΕΑ από την αρμόδια ΤΥ να δημιουργηθούν όπου χρειάζεται νέες και να τοποθετηθεί κατάλληλη σήμανση στις υφιστάμενες  ώστε να είναι ευδιάκριτες και να μην παρκάρουν οχήματα στην πρόσοψη αυτών (π.χ. στη Πλατεία Κεχαγιά στο πάνω μέρος αυτής.).  Οι αλλαγές μπορούν να πραγματοποιηθούν με ίδία μέσα. Μπορούμε να κάνουμε μια εθελοντική δράση με βάψιμο στο οδόστρωμα κατάλληλης σήμανσης.

 

7)Πλατεία Μητροπόλεως

Να απαγορευτεί η στάση και η στάθμευση στο δρόμο που ανεβαίνει προς την οδό Πανουργιά στην στροφή ακριβώς διότι υπάρχει πεζοδρόμιο μικρού πλάτους και είναι αδύνατη η είσοδος και έξοδος των πολιτών στην κατοικία τους όταν υπάρχει σταθμευμένο όχημα.

 

8)Περιφερειακή οδός  Κων. Καραμανλή

Σε όλες τις διασταυρώσεις των κάθετων οδών με τη παραπάνω οδό παρκάρουν οχήματα (συνήθως φορτηγά και λεωφορεία) με αποτέλεσμα να καθιστούν αδύνατη η οπτική των οχημάτων που προσπαθούν να εισέλθουν στην οδό. Με κίνδυνο τροχαίου ατυχήματος. Να απαγορευθεί η στάθμευση στις διασταυρώσεις, πράγμα που προβλέπεται από τον ΚΟΚ. Μετά την στροφή προς το κτήριο της ΕΛΑΣ παρκάρουν φορτηγά αυτοκίνητα. Επίσης στη διασταύρωση με την Λεωφόρο Σαλώνων είναι παρκαρισμένα από την ΕΛΑΣ οχήματα που δυσχεραίνουν την κυκλοφορία. Λόγω των ανωτέρω είναι αδύνατη η κυκλοφορία των πεζών στα πεζοδρόμια. Πρέπει να γίνει ένα έγγραφο για απομάκρυνση των οχημάτων.

 

9) Υπάρχουν πολλά πεζοδρόμια ιδιαίτερα στη νέα πόλη που δεν έχουν ακόμη δημιουργηθεί με αποτέλεσμα να μην μπορούν να περάσουν οι πεζοί  και να   δημιουργούν εστίες μόλυνσης λόγω χόρτων και απορριμμάτων. Μπορούν να γίνουν με ιδία μέσα και τσιμεντότρωση.

 

10) Τέλος προτείνεται κατά τους θερινούς μήνες μετά το κλείσιμό των καταστημάτων ώρα 21:00  και τις ημέρες της εβδομάδας Σάββατο, Κυριακή, καθώς και αργίες και παραμονές αυτών,να κλείνουν οι δύο πλατείες  Ησαΐα και Κεχαγιά, η πρώτη από τη συμβολή της Λεωφόρου Σαλώνων με τη Γιδογιάννου και η δεύτερη από το περίπτερο ως το κτήριο της Δημαρχίας.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Check Also

Το Σάββατο στην Άμφισσα το Επιμορφωτικό σεμινάριο προπονητών ποδοσφαίρου