Home Δήμος Δωρίδας Γέφυρα Μόρνου: Φωνή βοώντος εν τη ερήμω
Δήμος Δωρίδας - 8 Μαρτίου, 2013

Γέφυρα Μόρνου: Φωνή βοώντος εν τη ερήμω

Έγγραφο προς το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, για την άσχημη κατάσταση της γέφυρας του Μόρνου ετοιμάζουν οι Δήμαρχοι Δωρίδας και Ναυπακτίας κ.κ. Καπεντζώνης και Μπουλές, το οποίο αναμένεται να κοινοποιηθεί και στις δύο Περιφέρειες Στερεάς και Δυτικής Ελλάδας.
Αν και έχουν περάσει δύο χρόνια από τότε που διαπιστώθηκε ότι η γέφυρα χρήζει άμεσης αποκατάστασης, το μόνο που μεσολάβησε από τότε ήταν κάποιες αυτοψίες από την πλευρά της Περιφερειακής Ενότητας Φωκίδας, χωρίς όμως αποτέλεσμα αφού από τότε μέχρι σήμερα, όχι μόνο δεν έχει γίνει κάποια μελέτη, αλλά δεν γνωρίζουμε καν ούτε το ποσό που θα χρειαστεί για την συντήρηση ούτε αν θα ενταχθεί στο νέο Τεχνικό Πρόγραμμα της Περιφέρειας.
Σύμφωνα πάντως με τον κ. Καπεντζώνη σε περίπτωση που δεν υπάρξει αντίδραση στο κοινό έγγραφο της Δωρίδας και της Ναυπακτίας, οι δύο δήμαρχοι είναι αποφασισμένοι να κινηθούν μόνοι τους και να εκπονήσουν τη μελέτη, αφού πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο για τους δύο όμορους δήμους.

Χωρίς συντήρηση εδώ και δεκαετίες

Για την ιστορία να αναφέρουμε πως η γέφυρα του Μόρνου ολοκληρώθηκε το 1938, όπου για την εποχή της ήταν πρωτοποριακή και καύχημα της ελληνικής μηχανικής επιστήμης. Η γέφυρα διαθέτει πέντε τόξα, καθένα από τα οποία έχει άνοιγμα 45 μέτρων. Το ολικό μήκος της γέφυρας είναι 225 μέτρα και το πλάτος του καταστρώματος της είναι 6 μέτρα. Είναι κατασκευασμένη με σιδηρο­παγές μπετόν-αρμέ, ενώ στοίχισε 10 εκατομμύρια δραχμές, τα οποία καταβλήθηκαν από το κράτος ως μέρος της δαπάνης για την κατασκευή της εθνικής οδού Πειραιώς – Μεσολογγίου. Η σημασία της δε για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της περιοχής ήταν και παραμένει καταλυτική, αφού σήμερα αποτελεί την έξοδο για το ΒΙΟΠΑ Ναυπάκτου ενώ λόγω του ότι δεν υπάρχει κόμβος στο Καστράκι, τα βαριά οχήματα αναγκάζονται να τη διασχίζουν και αποτελεί την μοναδική οδό πρόσβασης για τα χωριά της ορεινής Ναυπακτίας, αλλά και τις τοπικές κοινότητες της Δημοτικής Ενότητας Ευπαλίου
Η γέφυρα παραμένει σε πλήρη εγκατάλειψη από τη στιγμή δεν έχει γίνει απολύτως καμία συντήρηση εδώ και δεκαετίες με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν καθημερινά τόσο οι οδηγοί όσο και οι πεζοί που διέρχονται από αυτή.
Σήμερα 75 χρόνια μετά την κατασκευή της βρίσκεται στη χείριστη κατάσταση, έχει εγκαταλειφθεί τελείως από το κράτος, και το κακό είναι πως τίθενται σε κίνδυνο οι ζωές των ανθρώπων που περνάνε από αυτή, εφόσον η διάσχισή της πλέον φαντάζει με άθλο.
Εδώ και δύο ολόκληρα χρόνια αποκολλώνται συνεχώς από τα τόξα κομμάτια τσιμέντου, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές, που έχουν πέσει πάνω σε διερχόμενα αυτοκίνητα. Παράλληλα οι γωνίες στα πεζοδρόμια έχουν φθαρεί, με αποτέλεσμα να σκίζονται τα λάστιχα των αυτοκινήτων, αλλά να κινδυνεύουν και οι πεζοί.

Οι κινήσεις της Π.Ε. Φωκίδας

Μπορεί η Περιφερειακή Ενότητα Φωκίδας, το 2011 να είχε αντιδράσει άμεσα όταν διαπιστώθηκαν τα σοβαρά προβλήματα της γέφυρας, στέλνοντας μηχανικούς για αυτοψία, οι οποίοι είχαν αποφανθεί ότι βρίσκεται σε στάδιο αποσάθρωσης και διάβρωσης, ωστόσο από τότε μέχρι σήμερα δεν έγινε καμία άλλη ενέργεια. Να υπενθυμίσουμε πως τότε η αντιπεριφερειάρχης Φωκίδας κ. Γιώτα Γαζή, με σχετικό δελτίο τύπου είχε ενημερώσει για τα προβλήματα που εντοπίστηκαν κατά την αυτοψία, ενώ είχε δηλώσει πως η τεχνική έκθεση θα αποστέλλονταν στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδα προκειμένου να συγκροτηθεί κοινό κλιμάκιο ώστε να εκπονηθεί μελέτη και να εκτιμηθεί η κατάσταση. Σήμερα δύο χρονιά μετά δεν υπάρχει καμία εξέλιξη και καμία ενημέρωση τόσο από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας όσο και από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Στη Βουλή το θέμα της γέφυρας, χωρίς όμως αποτελέσματα

Αξίζει να αναφερθεί πως το ζήτημα της αναγκαίας άμεσης αποκατάστασης των προβλημάτων της γέφυρας του Μόρνου είχε θέσει με σχετική ερώτησή στη Βουλή το Νοέμβριο του 2011, η Δημοκρατική Συμμαχία, με κοινοβουλευτική παρέμβαση του Βουλευτή Ηρακλείου κ. Λευτέρη Αυγενάκη.  Ειδικότερα, στο κοινοβουλευτικό του έγγραφο, ο Βουλευτής είχε κάνει εκτενή αναφορά για τη γέφυρα του Μόρνου και την επικινδυνότητα της λόγω της μη συντήρησης, υπογραμμίζοντας ως ιδιαιτέρως κρίσιμη την άμεση αποκατάσταση της στατικής επάρκειας και τις βελτιωτικές παρεμβάσεις από τη στιγμή που η εν λόγω γέφυρα αποτελεί την μοναδική οδό πρόσβασης για τα χωριά της ορεινής Ναυπακτίας, αλλά και τις τοπικές κοινότητες της Δημοτικής Ενότητας Ευπαλίου.
Παρά τον μεγάλο ενδιαφέρον του τότε κόμματος της κα Μπακογιάννη, και την αναφορά μέσα στη Βουλή, καμία ενέργεια δεν έγινε από το Υπουργείο Μεταφορών, για την ηλικιωμένη και πολυβασανισμένη γέφυρα του Μόρνου.

Σε περίπτωση που δεν υπάρξει αντίδραση θα κινηθούμε μόνοι μας», επισημαίνει ο κ.  Καπεντζώνης

Σε επικοινωνία που είχαμε με τον Δήμαρχο Δωρίδας κ. Γιώργο Καπεντζώνη μας ενημέρωσε πως δεν έχει γίνει καμία νεότερη ενέργεια, τόσο από την Περιφερειακή Ενότητα Φωκίδας όσο και από την Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας. Ωστόσο η Αντιπεριφερειάρχης Φωκίδας, πρόσφατα τον ενημέρωσε πως σε λίγες μέρες θα γίνει αυτοψία από τον μηχανικό της ΠΕ Φωκίδας κ. Δημητρέλο, ώστε να καταγραφούν οι ζημιές και να εκτιμηθεί η αξία του έργου. Να σημειώσουμε πως από κοινού ο Δήμαρχος Δωρίδας και ο Δήμαρχος Ναυπακτίας, ετοιμάζουν έγγραφο προς το αρμόδιο Υπουργείο το οποίο θα κοινοποιηθεί και στις δύο συναρμόδιες Περιφέρειες, κατά το οποίο θα εξηγούν ότι πρόκειται για μία ιστορική γέφυρα στην οποία δεν έχει γίνει απολύτως καμία βελτίωση από το 1937, ζητώντας να προχωρήσει το έργο. Σύμφωνα πάντως με τον κ. Καπεντζώνη, αν δεν υπάρξει πάλι καμία ανταπόκριση από τις Περιφέρειες και το Υπουργείο, οι δύο δήμαρχοι αναμένεται να κινηθούν μόνοι ώστε να εκπονηθεί επιτέλους η μελέτη.

Ολοκληρώθηκε ο φωτισμός της γέφυρας από τους Δήμους Δωρίδας και Ναυπακτίας

Ολοκληρώθηκε την προηγούμενη Παρασκευή οι εργασίες για την ανάδειξη της γέφυρας του Μόρνου, οι οποίες έγιναν με τη συνεργασία των Δήμων Δωρίδας και Ναυπακτίας.
Λόγω της μεγάλης επικινδυνότητας ιδίως τις νυχτερινές ώρες αλλά και για να αναδειχθεί ο πανέμορφος σκελετός της με τις καμάρες, οι δύο δημοτικές αρχές αποφάσισαν να φωταγωγήσουν τη γέφυρα, με πέντε αξονικά στρογγυλά φωτιστικά στις καμάρες καθώς και φωτιστικά με κολώνες στις δύο εισόδους.
Σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο κ. Ανδρέα Ευσταθίου ύστερα από την άψογη συνεργασία των δύο δημοτικών αρχών, όπου ο δήμος Δωρίδας διέθεσε το ηλεκτρολογικό υλικό και ο δήμος Ναυπακτίας το έμψυχο υλικό σε εργάτες και τεχνίτες, ολοκληρώθηκε η φωταγώγηση της γέφυρας, με κύριο στόχο να δοθεί ορατότητα ώστε να αποφεύγονται τα ατυχήματα.
Σχολιάζοντας τη μέχρι σήμερα πορεία της συντήρησης της γέφυρας ο κ. Ευσταθίου επεσήμανε πως δυστυχώς από το καλοκαίρι του 2011 όπου είχε κάνει το κλιμάκιο της περιφερειακής ενότητας Φωκίδας την αυτοψία δεν έχει γίνει τίποτα, κάνοντας λόγο για κρατική αδιαφορία. Ο ίδιος τόνισε πως ελπίζει με το έγγραφο των δημάρχων Δωρίδας και Ναυπακτίας προς το Υπουργείο να προχωρήσει το θέμα, αφού πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο για τους δύο όμορους δήμους.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Στον πρόεδρο του ΤΟΕΒ απευθύνεται ο Ν. Τοπούζης – Επιστολή κόλαφος για Δ.Παρασκευά

Στον πρόεδρο του ΤΟΕΒ απευθύνεται ο Ν. Τοπούζης Επιστολή κόλαφος για Δ.Παρασκευά -Τον κατη…