Home Π.Ε. Φωκίδας Άλλος ένας αστικός μύθος προστίθεται στο χιονοδρομικό Γκιώνας, το φέρυ μποτ σύνδεσης με Ιταλία και τις στοές στο 51: Την καθιέρωση 7ήμερης κρουαζιέρας στον Κορινθιακό προτείνει η κ. Γαζή -Για την υλοποίηση της ιδέας αυτής η Αντιπεριφερειάρχης π
Π.Ε. Φωκίδας - 6 Ιουνίου, 2013

Άλλος ένας αστικός μύθος προστίθεται στο χιονοδρομικό Γκιώνας, το φέρυ μποτ σύνδεσης με Ιταλία και τις στοές στο 51: Την καθιέρωση 7ήμερης κρουαζιέρας στον Κορινθιακό προτείνει η κ. Γαζή -Για την υλοποίηση της ιδέας αυτής η Αντιπεριφερειάρχης π

Άλλος ένας αστικός μύθος προστίθεται στο χιονοδρομικό Γκιώνας, το φέρυ μποτ σύνδεσης με Ιταλία και τις στοές στο 51: 
Την καθιέρωση 7ήμερης κρουαζιέρας στον Κορινθιακό προτείνει η κ. Γαζή
-Για την υλοποίηση της ιδέας αυτής η Αντιπεριφερειάρχης προτείνει τη σύσταση οργανισμού Μάρκετινγκ.

Στους σταθμούς τρένου που θα φέρνανε στη Φωκίδα, στο φέρυ μπότ Ιτέα – Ιταλία, στο χιονοδρομικό κέντρο Γκιώνας, στις στοές στο 51 και σε τόσους άλλους αστικούς μύθους της περιοχής έρχεται να προστεθεί μια ακόμη θρυλική ιδέα, από την αντιπεριφερειάρχη Φωκίδας κ. Γιώτα Γαζή, αυτή τη φορά, για διοργάνωση 7ήμερων κρουαζιέρων στον Κορινθιακό.

Μάλιστα η κ. Γαζή για να δέσει αυτή την θαυμάσια ιδέα προτείνει τη σύσταση οργανισμού Μάρκετινγκ. Μιλάει δε, σε δελτίο τύπου που απέστειλε, για συγκεκριμένες στάσεις των κρουαζιερόπλοιων, όπου μεταξύ άλλων προτείνονται «Ναύπακτος (Νοτιοδυτικά), Σεργούλα, Γλυφάδα Φωκίδος, Σπηλιά Φωκίδος, Άγιος Νικόλαος (Δυτικά), Γαλαξίδι (Δυτικά), Ιτέα (Βόρεια), Κίρρα (Βόρεια»,οι οποίες όμως δεν έχουν λιμάνια για να ελλιμενίζονται τα κρουαζιερόπλοια, τα οποία είναι αρκετά μεγάλα. Εκτός βέβαια, και αν μαζί με τον οργανισμό που θα συστήσουν, σκοπεύουν να φτιάξουν και λιμάνια. Εμείς, δεν έχουμε παρά να τους ευχηθούμε να γίνει πράξη σύντομα και να μην περάσει ως ένα ακόμη τοπικό ανέκδοτο. Θα προτιμούσαμε όμως να μας καλέσουν εγκαίρως στα εγκαίνια του νέου πακέτου κρουαζιέρας, για να προλάβουμε να ράψουμε κουστούμια και ταγιέρ.

Αναλυτικά το δελτίο τύπου που μας απέστελλε η κ. Γαζή αναφέρει τα εξής:

 

Θέμα: «Κρουαζιέρα στον Κορινθιακό» παρέμβαση της Αντιπεριφερειάρχη Φωκίδας

 

Παρέμβαση για τον τουρισμό κρουαζιέρας στον Κορινθιακό κόλπο έκανε η αντιπεριφερειάρχης Φωκίδας κα Παναγιώτα Γαζή με στόχο την ένταξη της προσπάθειας στους Εθνικούς – Περιφερειακούς πόρους, στην ημερίδα για το Ε.Σ.Π.Α. και την 5η Προγραμματική Περίοδο.

            Η κα Γαζή σημείωσε ότι έχει ήδη συζητήσει με τον Πρόεδρο του Ο.Λ.Π. κο Γιώργο Ανωμερίτη και ειδικούς συνεργάτες για την οργάνωση ημερίδας στην Ιτέα, στην οποία θα καλεστούν και παράγοντες των τουριστικών προορισμών.

            Επίσης, τις προσεχείς ημέρες με πρωτοβουλία της Αναπτυξιακής Φωκικής θα γίνει συνάντηση των Αναπτυξιακών Εταιριών που δραστηριοποιούνται στους Νομούς που αγκαλιάζουν τον Κορινθιακό, για να προσδιορίσουν δράσεις προστασίας του περιβάλλοντος και ανάδειξης του Κορινθιακού Κόλπου.

Συγκεκριμένα στην παρέμβαση της η κα Γαζή, τόνισε ότι είναι μια πρώτη προσέγγιση του θέματος και είπε τα εξής:

«Ο Κορινθιακός Κόλπος είναι κλειστή και πολύ βαθιά θάλασσα που σχηματίζεται ανάμεσα στη Στερεά Ελλάδα και την Πελοπόννησο, δυτικά του Ισθμού της Κορίνθου. Αρχίζει από το Ιόνιο πέλαγος, δυτικά, και καταλήγει στον Ισθμό της Κορίνθου, ανατολικά. Διακρίνεται σε δύο επιμέρους τμήματα, τον Πατραϊκό και τον κυρίως Κορινθιακό, με συνολικό μήκος 127 χιλιόμετρα.

Ο Κορινθιακός Κόλπος περιβάλλεται από τις περιφερειακές ενότητες: Αιτωλοακαρνανίας, Φωκίδας στα βόρεια, Βοιωτίας στα βορειοανατολικά, Αττικής στα ανατολικά, Κορινθίας στο νοτιοανατολικό μέρος και Αχαΐας στο νοτιοδυτικό.

Οι πόλεις και οι κωμοπόλεις που βρίσκονται δίπλα στον Κορινθιακό Κόλπο είναι: Ναύπακτος (Νοτιοδυτικά), Σεργούλα, Γλυφάδα Φωκίδος, Σπηλιά Φωκίδος, Άγιος Νικόλαος (Δυτικά), Γαλαξίδι (Δυτικά), Ιτέα (Βόρεια), Κίρρα (Βόρεια), Άγιος Βασίλειος, Αλεποχώρι (Νοτιοανατολικά), Λουτράκι, Κόρινθος (Νοτιοανατολικά), Κιάτο (Νοτιοανατολικά), Ξυλόκαστρο (Νότια), Δερβένι, Διακοπτό (Νοτιοδυτικά), Αίγιο (Νοτιοδυτικά), Πάτρα (Νοτιοδυτικά), Λόγκος (Νοτιοδυτικά), Ψαθόπυργος (Νοτιοδυτικά).

Ως γνωστόν, ο Τουρισμός κρουαζιέρας έχει σημειώσει αλματώδη ανάπτυξη την τελευταία 15ετία και εξακολουθεί να αναπτύσσεται διεθνώς.

Η σημερινή κατάσταση τουρισμού κρουαζιέρας στον Κορινθιακό έχει την εξής εικόνα:

Α) ενταγμένη επίσκεψη μεγάλων κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Ιτέας και μονοήμερη επίσκεψη στους Δελφούς που αποτελούν το μόνο προορισμό τους στον Κορινθιακό, με μια μέρα παραμονή

Β) οι μονοήμερες – διήμερες ιστιοπλοϊκές κρουαζιέρες από Κιάτο ή Λουτράκι, που αφορούν περιορισμένο κοινό

Γ) μονοήμερες ή διήμερες κρουαζιέρες που περιορίζονται σε τοπικούς προορισμούς π.χ. Λουτράκι, Ηραίο, Τριζόνια και λιγότερο Κιάτο, Πάτρα.

Το ερώτημα που τίθεται είναι γιατί να περιορίζεται η επίσκεψη σε μια ημέρα και να μην περιλαμβάνει κρουαζιέρα στον Κορινθιακό 7 ημερών (όπως π.χ. είχε προγραμματίσει η easycruises του Χατζηιωάννου πριν από χρόνια) με θέμα την αρχαία Ελλάδα.

Για τις διεθνείς κρουαζιέρες ο λόγος είναι προφανής: Οι Δελφοί αποτελούν ένα διεθνή πόλο έλξεως με ισχυρό brand name. Για τον ίδιο λόγο οι κρουαζιέρες αυτές περιλαμβάνουν Κατάκολο (για Ολυμπία) ή Κουσάντασι για ‘Έφεσο κλπ

Σε ότι αφορά τους λοιπούς ανταγωνιστικούς προορισμούς μέσα στην Ελλάδα, η πραγματικότητα είναι ότι σχεδόν όλοι διαθέτουν φυσικούς και πολιτιστικούς πόρους όχι όμως της ίδιας εμβέλειας. Για παράδειγμα ο προορισμός Δελφοί έναντι π.χ. της Ολυμπίας, της Κνωσού ή της Βεργίνας είναι μη αντιγράψιμος και καταγράφει το 50% σχεδόν των αφίξεων αλλοδαπών, αλλά με το μικρότερο αριθμό διανυκτερεύσεων από όλες τις Π.Ε. της ΠΣΤΕ (Φωκίδα 59% αφίξεις, 15% διαμονή Μέσο Όρο 1,4 διανυκτερεύσεις, Εύβοια 37% αφίξεις, 56% διανυκτερεύσεις).

Δυνητικά η Φωκίδα θα είχε τη δυνατότητα μέσω στοχευμένων δράσεων (κρουαζιέρες κ.α.) να αυξήσει το μέσο όρο. διανυκτερεύσεων και της εποχικότητας που είναι οι δυναμικοί δείκτες απόδοσης των τουριστικών προορισμών.

Για τον τουριστικό προορισμό ΔΕΛΦΟΙ -προορισμό διεθνούς εμβέλειας – έχουν γίνει πολλές μελέτες και αναλύσεις. Το βέβαιο είναι ότι θα μπορούσε να αποτελέσει ένα «πυρήνα» για την ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας όχι μόνο για την Φωκίδα αλλά και για ολόκληρο τον Κορινθιακό. Επειδή ένα τέτοιο εγχείρημα είναι, αν όχι τεράστιο πολύ μεγάλο, η παράθεση περισσότερων επιχειρημάτων δεν θα άλλαζε την εικόνα.

Μένει όμως να απαντηθούν ερωτήματα όπως π.χ.

Ø  Γιατί άλλοι προορισμοί δέχονται εκατοντάδες κρουαζιερόπλοια ;

Ø  Ποιος καθορίζει την ζήτηση οι προορισμοί ή οι tour operators;

Ø  Πως ένας προορισμός μπορεί να διαχειριστεί το θέμα με επιτυχία;

Η δυνατότητα ανάπτυξης τουρισμού κρουαζιέρας στον Κορινθιακό προϋποθέτει:

Ø  Ένταξη της προσπάθειας στους Εθνικούς / Περιφερειακούς πόρους

Ø  Συμφωνία με τους παράγοντες των τουριστικών προορισμών διαπεριφερειακά

Ø  Πρόγραμμα προβολής των προορισμών

Ø  Προσέλκυση των διεθνών tour operators/ εφοπλιστών

Ø  Επιλογή των λιμανιών με τις κατάλληλες προδιαγραφές

Ø  Κινητοποίηση και συμμετοχή των τοπικών παραγόντων του τουρισμού αλλά και της κοινωνίας

Απαιτείται και η Οργάνωση με την μορφή ενός οργανισμού Μάρκετινγκ και διαχείρισης του Τουριστικού προορισμού κατά το πρότυπο ξένων οργανισμών ή ακόμη και ελληνικών.»

 Η ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ

                                                                                                         ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΑΖΗ

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Check Also

Στον πρόεδρο του ΤΟΕΒ απευθύνεται ο Ν. Τοπούζης – Επιστολή κόλαφος για Δ.Παρασκευά

Στον πρόεδρο του ΤΟΕΒ απευθύνεται ο Ν. Τοπούζης Επιστολή κόλαφος για Δ.Παρασκευά -Τον κατη…